Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
In mijn museum is een oranje jurk gevonden en het is een bevrijdingsjurk gemaakt in Ede na Operation Market Garden.
Op het internet kan ik geen duidelijk antwoord vinden dus nu ben ik hier .
Zijn er tijdens operation Market Garden ook oranje parachutes gebruikt? En zo ja, waarvoor?
Alvast hartelijk bedankt!
Na even te hebben "gegoogled", vond ik dit topic; https://www.ww2talk.com/index.php?threa ... query.577/
Het antwoord op de Britse Market Garden parachute kleurcode's vind je in het bericht van LCplCombat.
De kleur oranje voor een parachute staat er niet in vermeld. Vermoedelijk is de uit parachutezijde vervaardigde bevrijdingsjurk een stukje Nederlandse huisvlijt.
De parachute zou gevonden kunnen zijn ten tijde van Market Garden maar is dan mogelijk voor de bevrijding vermaakt en geverfd.
Ga serieus om met het WOII forum. Dan houden we het forum voor alle leden interessant!
Hoi Museum miep.
De parachutes werden geverfd voordat er kleding van werd gemaakt. Dus het is goed mogelijk. Zo werden uienschillen gebruikt voor oranje/gele tinten.