Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Ik heb een foto gekocht. De foto is gedrukt op agfa brovira papier. Op de achterkant staat met grote letters Keitel, iets wat voor mij onleesbaar is en Bulg, 1944. De soldaten op de foto lijken mij bulgaren, gezien de vorm van de helm ( http://hostaonline.com/bulgarianhelmetpage.html ) Wie kan mij meer vertellen over deze foto? Relatie Keitel-Bulgarije?
Bulgarije was samen met bvb Italië ook een bondgenoot van Duitsland tijdens WO2. Nu was hun bondgenootschap wel tamelijk omstreden, maar Bulgarije werd nooit "bezet". Dit zijn dus Bulgaarse troepen die aan de zijde van de Duitsers streden, en geinspecteerd worden door de Duitse Generalfeldmarschall Wilhelm Keitel, één van de belangrijkste stafchefs van Hitler.
Is het zo 'n beetje duidelijk ? Mocht je nog meer vragen hebben, laat maar horen.
Jep. Zoiets vermoedde ik. Ik vond het wel een mooie foto. Ik wist nog niet dat Bulgarije ook een bondgenoot was. Heeft Keitel nou zo'n kort stafje in zijn hand? Iets wat (uit mn hoofd) Göring en Donitz? ook hadden?