Amerikaanse helm

Algemeen over het verzamelen van geallieerde militaria: waar moet je op letten, tips, naslagwerk
Tank Destroyer
Lid

Bericht door Tank Destroyer »

Mmmh, nou ik weet het niet hoor..
Met amerikaanse helmen?

Die dingen zijn toch bijna geen drol waard als rotte bodemvondst, dus ik denk niet dat iemand de moeite neemt om zn ding een aantal jaar in zn tuin te begraven.

Met Duitse modellen helmen zal het vaker gebeuren.
Edgar
Lid
Ontvangen: 1 keer

Bericht door Edgar »

Daar heb je gelijk in ja die Duitse FJ helmen worden nog wel eens nagemaakt... maar US helmen,, nog nooit gezien...

Maar het is dus wel een goede koop? Want laatst stond er ook zon US helm WO II op bodemvondst en daar werd al 60 euro op geboden...
Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience
robin.h
Lid

Bericht door robin.h »

RelicHunter44 schreef:Daar heb je gelijk in ja die Duitse FJ helmen worden nog wel eens nagemaakt... maar US helmen,, nog nooit gezien...
Nou,US helmen worden wel degelijk Na-gemaakt!
En dat is niet zo moeilijk,want de Na-oorlogse nederlandse helmen enzo die lijken een heleboel op de Us oorlogse helmen(Afgezien van de Haken,Kleur,Front/Rear Seam,etc)
Mijn nieuwe verzamelsite: " http://www.worldwar2collector.tk "
ironmarc
Lid

Bericht door ironmarc »

ja klopt US helmen worden ook vaak nagemaakt, kijk maar eens op Ebay.com, sommige verkopers zijn wel zo aardig om dit trouwens te vermelden.
Tank Eating Tiger
Lid

Bericht door Tank Eating Tiger »

Zelf maken Sander(Tank Destroyer) en ik onder de naam http://www.potsdepot.tk al anderhalf jaar reproductie M1 helmen voor oa re-enactment ed. Ook wij vermelden duidelijk dat het gaat om reproducties. Als je wat meer studie maakt van M1 helmen kun je zeer makkelijk repro's onderscheiden van originele.

Jelle
Edgar
Lid

Bericht door Edgar »

Nou deze is wel echt hoor, ik heb hem gister binnengekregen en dr vele shrapnell gaten in (wat egt niet nagemaakt kan worden), ook zit de verf er nog voor 20% op. Dus ik ben er toch blij mee! :D
Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience
ironmarc
Lid

Bericht door ironmarc »

goede aanwist dus zo te horen!
Edgar
Lid

Bericht door Edgar »

ja :D