Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Hoi Nico, de germaansche SS, politieke deel van de SS dus, was onderverdeeld in een aantal standaarten, de standarte 2 had zijn hoofdkwartier in Arnhem.
Nico Roelofs schreef:Bedankt! Weet je toevallig ook waar dat hoofdkwartier in Arnhem was? Heb je ook nog andere informatie over dat hoofdkwartier?
Hoofdkwartier Maliebaan 66 Utrecht
Standaardkwartier :
1e SS standaard Overijsel en Groningen Kraneweg 19 Groningen
2e SS standaard N.Holland en Utrecht Sw. De Landasstraat 11 Arnhem
3e SS standaard Z.Holland en Zeeland Koningslaan 12 Amsterdam
4e SS standaard N.Brabant en Limburg Groenehovenstraat 12 Den Haag
5e SS standaard Ten Hagestraat 1 Eindhoven
Bedankt! Is het bekend of dat huis er nu nog staat? Zijn hier nog bijzondere dingen voorgevallen? Zoals gevechten tussen 2e SS standaard en geallieerde eenheden?
Nico Roelofs schreef:Bedankt! Is het bekend of dat huis er nu nog staat? Zijn hier nog bijzondere dingen voorgevallen? Zoals gevechten tussen 2e SS standaard en geallieerde eenheden?
Nico helaas kan ik je daar zo even geen antwoord op geven
Misschien dat hans je er meer over kan vertellen
Volgens mijn kan je daar wel wat over lezen op internet http://get-me.to/september1944
Hallo, De 2 SS standaard was geen gevechtseenheid maar een politieke organisatie, het is waarschijnlijk dat de meeste leden die nog gevechtswaardig waren inmiddels in de divisie nederland of landstorm terecht zijn gekomen,