post hier al je wapens
- Mr_Flibble
- Lid
-
- Lid
- Gegeven: 4 keer
- Ontvangen: 4 keer
Enkele Granaten...
Op de foto zie je twee US AB Rigger Made pouches (de linker sluit met een koordje en de rechter met een LTD) Deze pouches werden gemaakt naar voorbeeld van USAAF Ammo Pouches.
De linkerpouch houdt twee Frag Gren. Hier valt op dat de basiskleur geel was die later met od werd overschilderd. In het begin van WO2 waren US Granaten geel. Als je de DVD Color of War hebt, dan zie je GI van het 327Glider Infantry/101AB inschepen in Engeland en daar zie je duidelijk een gele handgranaat aan een riem hangen.
De rechterpouch houdt 4 M1 Carbine Mags...
Johan
Op de foto zie je twee US AB Rigger Made pouches (de linker sluit met een koordje en de rechter met een LTD) Deze pouches werden gemaakt naar voorbeeld van USAAF Ammo Pouches.
De linkerpouch houdt twee Frag Gren. Hier valt op dat de basiskleur geel was die later met od werd overschilderd. In het begin van WO2 waren US Granaten geel. Als je de DVD Color of War hebt, dan zie je GI van het 327Glider Infantry/101AB inschepen in Engeland en daar zie je duidelijk een gele handgranaat aan een riem hangen.
De rechterpouch houdt 4 M1 Carbine Mags...
Johan
29th Let's Go!!!!!
-
- Lid
Nog wat goodies....
Een Pistol, Cal .45, M1911A1 gemaakt door Colt in 1943 in absolute nieuwstaat....
en een Webley MkIV, Cal .38 Deze werd na de bevrijding gevonden op de boerderij van mijn grootouders in West-Vlaanderen.... In September 1944 logeerde een Canadese eenheid enkele dagen op de hoeve.... Ik ga ervan uit dat'm dan achterbleef.... De Webley is prachtig gemarkeerd 'War Finish'....
Ejoy,
Johan
Een Pistol, Cal .45, M1911A1 gemaakt door Colt in 1943 in absolute nieuwstaat....
en een Webley MkIV, Cal .38 Deze werd na de bevrijding gevonden op de boerderij van mijn grootouders in West-Vlaanderen.... In September 1944 logeerde een Canadese eenheid enkele dagen op de hoeve.... Ik ga ervan uit dat'm dan achterbleef.... De Webley is prachtig gemarkeerd 'War Finish'....
Ejoy,
Johan
29th Let's Go!!!!!
-
- Lid
- Mooyman
- Lid
O dat was bij mij niet bekend, maar daar in tegen zullen dergelijke vergunningen in België makkelijker te verkrijgen zijn dan hier in Nederland.johan willaert schreef:Het is niet vrij, maar wel op vergunning...Mooyman schreef:Super , toch spijtig dat we dat hier niet vrij voor handen mogen hebben .
Johan
Collector of uniforms of the enemy
-
- Lid
Misschien....Mooyman schreef:O dat was bij mij niet bekend, maar daar in tegen zullen dergelijke vergunningen in België makkelijker te verkrijgen zijn dan hier in Nederland.
Pistolen en revolvers behoren tot de categorie van de verweervuurwapens en zijn onderhevig aan een vergunning afgeleverd door de lokale PolitieChef. De omstandigheden voor het krijgen van een dergelijke vergunning zijn in de wet omschreven.
Johan
29th Let's Go!!!!!
- Narcolepticus
- Lid
- Mooyman
- Lid
Helaas niet misschien, hier geven ze niet zo snel meer een verlof om dergelijke wapens te verzamelen af, nog een enkeling lukt het een dergelijke vergunning te bemachtigen.johan willaert schreef:Misschien....Mooyman schreef:O dat was bij mij niet bekend, maar daar in tegen zullen dergelijke vergunningen in België makkelijker te verkrijgen zijn dan hier in Nederland.
Pistolen en revolvers behoren tot de categorie van de verweervuurwapens en zijn onderhevig aan een vergunning afgeleverd door de lokale PolitieChef. De omstandigheden voor het krijgen van een dergelijke vergunning zijn in de wet omschreven.
Johan
Collector of uniforms of the enemy
- Nico Roelofs
- Lid