Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
het boek: Forgotten Voices of the Great War: A New History of WWI, gaat alleen maar over ooggetuige verslagen van soldaten tijdens WW1. Ik moet hem nog binnen krijgen.
Er is er trouwens ook een van WW2 soldaten
Ik heb vandaag , nadat het 2 maanden onderweg was geweest, het boek
AMERICAN FLIGHT JACKETS, AIRMEN & AIRCRAFT ~ A HISTORY OF US FLYERS' JACKETS FROM WW1 TO DESERT STORM ~ REFERENCE BOOK BY JON A. MAGUIRE & JOHN P. CONWAY binnen gekregen via Ebay. Ik had de hoop al opgegeven maar hij ging met de boot, niet met het vliegtuig...
En, wat vind je ervan? Persoonlijk vind ik toch de mooiste scene helemaal in het begin, als je die witte Junkers over Nürnberg ziet vliegen. Uitzonderlijk zicht op de stad met "Horst Wessel" in een heel zacht instrumentaal adagio in kleine D terwijl je op de grond als het ware een heel leger 'mieren' in perfecte pas geluidsloos ziet in de pas lopen. Het klein wensconcert onder het raam van de Führer is ook héél goed - ze spelen ,,Der Gott, der Eisen wachsen lies" in een soort allegro - ofschoon er teveel nadruk ligt op koperblazers. Heb je trouwens ook de menselijke fout opgemerkt tijdens de optocht van de SS op het einde? Let op een Schütze Pieparsch in de achterste rij en zijn marstempo ....
"However, the German infantry halted abruptly after finding and drinking a large cache of kirsch liquor in a garage along the route" The Lorraine offensive 1944