Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Bijna , waar in Nederland? En hoelang? Ik heb heeeeeeeeeeeel veeeeeel internet paginas bezocht, en heel weinig vertellen hierover, ben er bij toeval achter gekomen! rara
Maj.Cain schreef:Volgens mij in Limburg ergens!!
Maar ze zijn na operatie Varsity ook naar Griekenland geweest, check het maar na!!
Yep Greece and Limburg, iedereen is zo gefocused op Arnhem, the 6th heeft langer in Limburg gezeten dan het 1st in Arnhem, echt een onderbelicht stuk geschiedenis.
Maar ze zijn na operatie Varsity ook naar Griekenland geweest, check het maar na!!
Yep Greece and Limburg, iedereen is zo gefocused op Arnhem, the 6th heeft langer in Limburg gezeten dan het 1st in Arnhem, echt een onderbelicht stuk geschiedenis.
Limburg, tis da?
Ik moet bekennen dat ik me met dat stukje ook niet echt bezig houd
"We zullen ze er wel even uitgooien en er met de blanke klewang op in gaan" De laatste woorden van majoor J. H. A. Jacometti, mei 1940
Hmm in Limburg dus. Weet je ook precies waar Jeroen?
They shall not grow old, as we that are left grow old. Age shall not weary Them, not the years condemn.
At the going down of the Sun, and in the morning. We will remember them.
Limburg, tis da?
Ik moet bekennen dat ik me met dat stukje ook niet echt bezig houd
Nee, maakt mij niet uit zijn er maar weinig die zich hier met bezig houden en hiervan verzamelen, hoop dat het zo blijft brits airborne moet geen BoB worden!!!
Hmm in Limburg dus. Weet je ook precies waar Jeroen?
Echt in het leudal ?? !!
Wat was hun doel daar dan?
They shall not grow old, as we that are left grow old. Age shall not weary Them, not the years condemn.
At the going down of the Sun, and in the morning. We will remember them.
Vanuit de Ardennen ingezet tussen ruwweg Venlo en Roermond aan de Maas, tbv verkenningen, overvallen achter vijandelijke linies (overkant Maas). Ze waren toch elite eenheden! Vanaf januari t/m februari 1945. Ja ben er zelf ook pas een paar mnd achter, is bijna niets over te vinden, terwijl ze er toch echt bijna een maand gezeten hebben? Raar he, ben 3/4 jaar terug op het oorlogskerhof te Venray geweest, en tot mn verbazing lagen daar veel paras begraven. Niemand die me iets hierover kon vertellen, tot ik in het Leudalmuseum kwan, toen viel het kwartje. Ben nu bezig hierover zoveel mogelijk info te vergaren!
ronhui schreef:Ze hebben de brug bij Orne ingenomen tijdens Market Garden, met een glider aanval!
Geloof ik
Market Garden was een operatie die in Nederland uitgevoerd is!!
Operatie Overlord of te wel beter bekend als D-day, daar hebben onderdelen van het 6th Airlanding Brigade idd de brug bij de Orne verovert!!