Welk item zou je nooit wegdoen?

Collecties met zowel Duitse als geallieerde militaria. Let op; nieuwe aanwinsten graag plaatsen onder ofwel as of geallieerd.
Bjorn
Lid

Bericht door Bjorn »

LHek schreef:Ja, zo kun je het ook zien. Ik dacht aan weg geven in plaats van verkopen
Maar waarom zou jij niks weggeven? :?

Ik ken genoeg mensen die weleens iets weggeven, ook al heeft het item niet zo'n grote waarde, of juist wel.

Ik heb zelf ook al vaak genoeg iets weggeven aan bevriende verzamelaars, mensen waarderen dat en je hebt grote kans dat je , als je iets niet weet over een bepaald iets, je altijd bij hun terechtkunt, en dat ze je soms ook iets teruggeven, je kunt het dan zien als een soort ''ruil''.

Bjorn.
LHek
Lid

Bericht door LHek »

Zoals Ernst al zei: 'MAAR.................zeg nooit nooit.' Ik heb ook veel gekregen en die dingen doe ik dus niet weg. En ik heb simpelweg nog niet zo veel items dat ik zomaar wat kan weggeven maar ja, dat ligt natuurlijk aan mezelf
Op zoek naar alles dat te maken heeft met de 101ste Airborne Divisie, 51st Highland Division en al het andere dat te maken heeft met operatie Market Garden en operatie Pheaseant
Stijn
Lid

Bericht door Stijn »

En toch lukt het me niet makkelijk, zelf een ZEER vroege DDR veldfles heb ik met een beetje moeite van de hand gedaan.
Mattie
Lid

Bericht door Mattie »

Tja Stijn,
voor mij zou dan van doorslag zijn; A. Of ge zelf DDR verzamelt, B. aan wie ge het wegdoet, en C. Wat er tegenover staat? (Niet zo zeer in geld, maar of deze persoon ook dingen aan U wegdoet voor acceptabele prijzen)

Verkopen doe ik niet; ruilen zelden, maar als ik iemand een plezier kan doen met iets dat mij zelf toch niet zo interesseert heb ik daar serieus weinig moeite mee :)
Schiet toch op man; 't is bijna week-end, ik wil gaan zuipen!
Stijn
Lid

Bericht door Stijn »

Ik heb hem voor 3 gulden gekocht( dat is ongeveer 1.20 voor de Belgen onder ons) en ik heb hem voor 15 euro verkocht.
Toch, omdat het een hele vroege was(een die waarschijnlijk nog in de Wehrmacht was gebruikt) vond ik het wel jammer.
Maarja, nu kan ik wel weer mijn geld aan andere WO2 items uitgeven.
Mattie
Lid

Bericht door Mattie »

Goede prijs;
Maar DDR-materiaal (zoals een vroeg veldfles) kan wanneer die DDR-stempels heeft hooguit gedeeltelijk oorlogs zijn; stoffe hoes bijvoorbeeld.
Is de fles VeB (VolkseigenerBetrieb) of MdI (Ministerium des Inneren) gestempeld is het echt na-oorlogse productie.

.....zou ik ook wegdoen, en zeker voor 15 eurokes!

Mattie. :)
Schiet toch op man; 't is bijna week-end, ik wil gaan zuipen!
Stijn
Lid

Bericht door Stijn »

Het was inderdaad MdI.
De hoes was waarschijnlijk ook nog oorlogs.
Guido
Lid

Bericht door Guido »

heheh Stijn hmm dit verhaal herken ik :P

Mattie die koper ken jij ook :) je weet wel wie ik bedoel!

trouwens ik heb je ff een PB gestuurd!