Welk item zou je nooit wegdoen?

Collecties met zowel Duitse als geallieerde militaria. Let op; nieuwe aanwinsten graag plaatsen onder ofwel as of geallieerd.
Bjorn
Lid

Welk item zou je nooit wegdoen?

Bericht door Bjorn »

Welk item uit je verzameling zou je nooit wegdoen, verkopen, ruilen o.i.d., en waarom niet. (zelfs niet als je je hele verzameling zou verkopen).

Ik heb dat met een Hitlerjugenddolk die ik van een veteraan heb.
Ik doe het nooit weg, omdat ik het gekregen heb, en de veteraan mij gevraagd had het nooit weg te doen.
Ik zou de dolk nog voor geen 1000 euro wegdoen, simpel omdat als je iets belooft, je belofte ook moet kunnen houden.

Hebben jullie ook zoiets?

Bjorn.
Glenn Janssens
Lid

Bericht door Glenn Janssens »

Iets wat ik nooit weg zou doen is mijn Belgische Dolman (vest) pre-1914.
Ik heb het niet gekregen,er hangt ook geen verhaal aan vast maar het is iets dat ik nooit zou wegdoen.

Adrian.
Jan
Lid

Bericht door Jan »

Ik heb ooit van een nederlander ,die in het amerikaanse leger heeft gediend als een tolk, ooit zijn uniform en al zijn persoonlijke documenten gekregen. Dat zou ik nooit weg doen, omdat er een verhaal aan vast zit en die man heeft mij zijn spullen toe vertrouwt zodat ze goed bewaart zouden worden.

mvg Jan
LHek
Lid

Bericht door LHek »

Ik zou nooit mij brieven, e-mails, speldjes, kleine cadeautjes en foto's van veteranen en de bijeenkomsten waar ze waren weg doen, voor geen goud. Ze zijn erg belangrijk voor me omdat de veteranen zelf later niet meer leven en niet meer hun verhaal kunnen vertellen. De speldjes herinneren mij aan de veteranen die ze gaven. Ze gaven die mij omdat ze het leuk vinden dat ik in WO II geintresseerd ben.
Op zoek naar alles dat te maken heeft met de 101ste Airborne Divisie, 51st Highland Division en al het andere dat te maken heeft met operatie Market Garden en operatie Pheaseant
Peter M
Lid

Bericht door Peter M »

DRK-pyama, 98k bajonet gebruikt door de Witte Brigade, armband van de Witte Brigade van mijn grootmoeder, de '40-'45 verzetsmedaille van mijn grootnonkel zaliger, de foto's van mijn grootvader in het leger...

m.a.w de helft van mijn collectie...
Tessa85
Lid

Bericht door Tessa85 »

Ha ik zou gek zijn om iets weg te doen. Ik heb veel gekregen en het is voor diegene niet echt leuk als ik die spullen zou verkopen ofzo.
Bjorn
Lid

Bericht door Bjorn »

Dat is waar he.

Bjorn.
Stijn
Lid

Bericht door Stijn »

Ik kan eigenlijk helemaal niet wegdoen, ik weet niet precies wat het is.
Ik kan zelfs niets verkopen:S
Devilmorfose
Lid

Bericht door Devilmorfose »

precies.. de stapel wordt alleen maar hoger
robin.h
Lid

Bericht door robin.h »

Alle items die ik van mij opa heb gekregen,maarja eigenlijk zal ik toch niks wegdoen vanwat ik nu heb.

Robin
Mijn nieuwe verzamelsite: " http://www.worldwar2collector.tk "
LHek
Lid

Bericht door LHek »

ik denk dat we het er allemaal wel mee eens zijn dat niemand hier een item uit z'n verzameling weg zou doen.
Op zoek naar alles dat te maken heeft met de 101ste Airborne Divisie, 51st Highland Division en al het andere dat te maken heeft met operatie Market Garden en operatie Pheaseant
Robin V
Lid

Bericht door Robin V »

niet als je ondervindt dat je een repro ofzo hebt... :D
De volgende zin is fout. De vorige zin is juist.
Ernst-H
Lid

Bericht door Ernst-H »

LHek,

ik denk dat dat een beetje een snelle conclusie is.

Afhankelijk van het moment in tijd en het item waarom het gaat is denk ik iedereen in staat is (delen van) zijn collectie te verkopen.

Dingen die ik de laatste jaren verkocht heb omvatten onderandere: WH gasmasker(compleet); compleet HJ uniform; IKE van 8th USAAF; K98 (nummergelijk, 1940 met bevestiging voor ZF41 vizier); ZF41-vizier voor k98; Lee Enfield Mk4; complete uitrusting voor Wehrmacht soldaat; verschillende medailles; Polizei Bajonet; buste met voet; 1934 Feuerwehr helm....... en daarmee ben ik vast nog wel een en ander vergeten.

Ik denk dat een conclusie eerder zou kunnen zijn dat de meeste mensen items waar een persoonlijk verhaal aan vastzit (familie of persoonlijk kado van betrokkene...etc) niet zullen wegdoen.

MAAR.................zeg nooit nooit
Laatst gewijzigd door Ernst-H op 10 jan 2004, 16:32, 2 keer totaal gewijzigd.
Gezocht: Militaire objecten, documenten, foto's uit en over de stad Kampen (Overijssel) en de kleinere kernen.
-- Kampen -- IJsselmuiden -- Grafhorst -- Wilsum -- 's Heerenbroek -- Zalk & Veecaten -- Kamperveen --
Glenn Janssens
Lid

Bericht door Glenn Janssens »

LHek schreef:ik denk dat we het er allemaal wel mee eens zijn dat niemand hier een item uit z'n verzameling weg zou doen.
Daar ben ik niet mee akkoord.
Het grootse deel van mijn verzameling gaat niet weg,maar er zijn stukken die ik best verkoop als ik iets beter vind of hetzelfde van betere kwaliteit.
Soms moet je iets opofferen als je iets anders en beters wilt hebben.
En ik ben er zeker van dat veel verzamelaars dat ook wel eens doen.
Dus algemeen aannemen dat niemand iets uit zijn verzameling zou wegdoen vind ik niet aannemelijk.

Adrian.
LHek
Lid

Bericht door LHek »

Ja, zo kun je het ook zien. Ik dacht aan weg geven in plaats van verkopen