Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Guido schreef:ja te prijzig! maja dan heb je wel wat!
Daar heb je gelijk in!
Maarja, zo'n hoofd hoeft niet perse duur te zijn..
als je goed rondkijkt op rommelmarkten vind je ook weleens wat...zo heb ik mijn hoofd op een rommelmarkt gekocht voor het bedrag van 2EUR....
Ernst-H schreef:Koppen van een etalagepop zijn van een PUR-achtig schuim gemaakt. Hierover zit over het algemeen een laag plamuur gespoten welke daarna is geverfd.
De plamuur zowel als de verf hebben bij het uitharden vrijwel al hun schadelijke stoffen verloren (denk aan wanneer je iets verft in huis.....wanneer het net is geverfd ruikt het nog sterk....dat neemt langzamerhand af).
Het is dus veilig om dit soort koppen te gebruiken.
Als je ze zelf in een laag verf zet zorg er dan voor dat er genoeg tijd is geweest voor de verf om uit te harden en de geur kwijt te raken.
Dat zal voor de moderne etalagepoppen op gaan, maar de meeste poppen die ik heb zijn van de jaren 70(merk vd Walle) en zijn geheel van kunstof zonder die zogeheten "pur vulling" .
Mooyman schreef:Dat zal voor de moderne etalagepoppen op gaan, maar de meeste poppen die ik heb zijn van de jaren 70(merk vd Walle) en zijn geheel van kunstof zonder die zogeheten "pur vulling" .
Je bedoelt die holle koppen (schaalvorm) ?
Volgens mij moeten die ook wel kunnen. Het gaat om het type kunststof. PUR en andere schuimen (zacht PVC trouwens ook) bevatten weekmakers en andere rotzooi (plastic wordt "rubber-achtig") Deze kunnen uit het plastic komen en dan voor schade zorgen.
Zijn jou koppen van plastic of van een glasfiber-achtig materiaal. Ik houd voor mezelf meestal als regel aan,....hoe brosser het materiaal....hoe minder slecht het is.... ..hoe zachter(=meer weekmakers etc) dus slechter
Gezocht: Militaire objecten, documenten, foto's uit en over de stad Kampen (Overijssel) en de kleinere kernen.
-- Kampen -- IJsselmuiden -- Grafhorst -- Wilsum -- 's Heerenbroek -- Zalk & Veecaten -- Kamperveen --
Een oplossing voor de piepschuimkoppen is de volgende;
plak met behanglijm repen papier over de piepschuimhoofden. Wacht tot dit helemaal droog is en verf dan de hoofden in een correcte kleur. Kan huidkleur zijn, maar zelf vindt ik wit neutraler voor een losse kop. Vervolgens kleurloze lak eroverheen en voila, klaar is een beter gemodelleerd hoofd en ge hoeft niet bang te zijn om er een hoofddeksel op te doen.
...of gewoon op een rommelmarkt gaan zien of ze er misschien glazen hoofden hebben.
Mattie.
Schiet toch op man; 't is bijna week-end, ik wil gaan zuipen!
Misschien niet helemaal on topic maar vinden jullie zo'n presentatie met een hoofd mooi?
Persoonlijk vind ik het niet mooier en zal dan ook nooit één euro in zo'n hoofd steken.
Adrian schreef:Misschien niet helemaal on topic maar vinden jullie zo'n presentatie met een hoofd mooi?
Persoonlijk vind ik het niet mooier en zal dan ook nooit één euro in zo'n hoofd steken.
Adrian.
Ikzelf vind het wel mooier, omdat je het item dan echt ''in wear'' ziet.
Ik vind een neutrale pet-standaard zelf veel mooier. Het gaat mij om het item.....hier de pet............en niet om de kop of weet ik wat. Ik vind een kop enkel maar afleiden van dat waar het om gaat....het item.
Vandaar dat ik een jas nooit op een pop zal doen (wel een buste...maar zonder kop)..........en een pet nooit op een kop.
hier een foto van hoe ik het het liefst doe.........een standaard op maat gemaakt voor deze pet...op een transparante voet:
Gezocht: Militaire objecten, documenten, foto's uit en over de stad Kampen (Overijssel) en de kleinere kernen.
-- Kampen -- IJsselmuiden -- Grafhorst -- Wilsum -- 's Heerenbroek -- Zalk & Veecaten -- Kamperveen --
Ernst-H schreef:Ik vind een neutrale pet-standaard zelf veel mooier. Het gaat mij om het item.....hier de pet............en niet om de kop of weet ik wat. Ik vind een kop enkel maar afleiden van dat waar het om gaat....het item.
Daar heb je ook wel weer gelijk in... , maar toch vind ik een item op een kop/standaard mooier dan dat je bijv. een helm op een plankje legt.
Mattie schreef:Mooie Pet Ernst-H; dat is net een echte! (grapje)
Als een echte pet er niet uitziet als een echte, hoe moet pet er dan wel uitzien om echt te zijn