german re-enacting. even terugophalen)

Games, etc. Let op: modelbouw, reenactment e.d. hebben eigen onderdelen.
marf
Lid

Bericht door marf »

viny schreef:
Shifty schreef:
marf schreef:Ben blij dat hier in belgië re-nacten véél makkelijker is 8)
In België is SS re-enactment ook nergens toegelaten en kan ook niet elke pipo in een vereniging.
Misschien bedoelt hij de goed aangelede wegen.
:lol: _/-\o- De aangelegde wegen ! Hahaha

Nee in nederland moet jullie je borstadelaars afplakken en helm-schilden etc...
In belgië dus niet.

De wegen Aanleggen _/-\o-

P.s Dit zijn ook de laatste woorden die ik aan dit onderwerp besteed 8)
Nog iets liggen van luftwaffe of Brits !
Geef maar een GIL
Check out my website on http://www.freewebs.com/nicolas8452
Rednas
Lid

Bericht door Rednas »

@ Mischa, ik was niet van plan zoiets te doen hoor, en al helemaal niet als ik daarmee heel het Duits re-enactment in Nederland daarmee zou omleggen.

Maar dingen als Kriegsmarine of de Luftwaffe mogen dus ook niet in Nederland (omdat er maar 1 Duitse groep mag zijn)?

Overigens ben ik ook niet extreem links of rechts, zoek mij maar in de D'66 hoek.
Schwalbe.KdK
Lid

Bericht door Schwalbe.KdK »

marf schreef:
Hallo Marf,

Ik weet niet waar jij je informatie vandaan hebt, maar dat is niet waar. Wij hebben zelf, als vereniging, de regel dat we, wanneer een organisator van een evenement dit liever heeft, om bv de controverse waar ie zelf mee te maken heeft, te verminderen, dit als wisselgeld me te geven. Het is onze ervaring dat toestemmingen (van B&W, Schout en schepenene in B.) een stuk makkelijker komen wanneer je bereid bent om consessies te doen aangaande dit soort controverse.

Daarnaast, hebben we ook leden die uit zichzelf de swastika's afdekken omdat ze het geen (daar gaat ie weer ;) ) toegevoegde waarde heeft aan onze uitbeelding. Ten slotte, voor jouw informatie, de helmtekens zijn in '42 afgeschaft. Daar wij een eenheid uit '44 nabootsen is het niet meer dan logisch dat wij gehoor hebben gegeven aan dit bevel.

Niet om je op je nummer te zetten, maar gewoon om je op de hoogte te brengen van de stand van zaken. In Nederland mag je "gewoon" met een compleet uniform (inclusief adelaars en sastika's) rondlopen.
Mischa de Bart
Werkgroepcoördinator
"3.Kom - Der Windhund"
Schwalbe.KdK
Lid

Rednas schreef:
Maar dingen als Kriegsmarine of de Luftwaffe mogen dus ook niet in Nederland (omdat er maar 1 Duitse groep mag zijn)?
We doen ons best om "van binnenuit" ook de ruimte te creëeren voor andere groepen. Dat was ook de ïnsteek van de hele acceptatieronde. Windhund zou de Sturm uitvoeren, andere groepen zouden consolideren.

Echter, het is al voor ons zo'n gevecht geweest om bij het LPLG binnen te komen, dat ik (zeker) momenteel niet de puf noch de energie heb om dit gevecht wederom aan te gaan. Besides, de hele acceptatie heeft ons alle credits die we hadden in moeten doen wisselen.

Wat mij/ons betreft is er zeker ruimte voor meerdere groepen, ik speel liever 50-70 dan zoals de laatste tijd 20-70. Maar voorlopig zullen die het op eigen kracht moeten gaan doen, daar wij even (politiek gezien) buiten spel staan. De forces-that-be hebben besloten dat na de "nederlaag" van de tegenstanders van WO2 Duits, deze ook een overwinning nodig hebben in de vorm van het (voorlopig)-geen-alternatieve-Duitse-WO2-groepen-erbij besluit.... Eerlijk gezegd, ben ik heel blij dat wij het gehaald hebben en nu is het voor ons in jeden Fall niet de tijd om tegen deze (heilig verklaarde) huisjes aan te schoppen. Niet nu....
Mischa de Bart
Werkgroepcoördinator
"3.Kom - Der Windhund"
Imme
Lid
Lid

Bericht door Imme »

Schwalbe.KdK schreef:
marf schreef:
Hallo Marf,

Ten slotte, voor jouw informatie, de helmtekens zijn in '42 afgeschaft. Daar wij een eenheid uit '44 nabootsen is het niet meer dan logisch dat wij gehoor hebben gegeven aan dit bevel..
Jah.. *ongeveer* klopt dit, baas. :wink:
17th Engineers, We pave the way!
SJORS-SJORS
Lid

Bericht door SJORS-SJORS »

Tja, de laatste keer schoot ik inderdaad een beetje te ver door in mn standpunten. Ik heb niets met extreem rechts of links, ik wilde alleen maar melden dat ook de waffen SS een belangrijke rol heeft gespeeld in het verloop van de oorlog.

Maar nu ben ik van mening dat Weermacht eigelijk meer als voldoende is. Niet teveel poespas maar gewoon het leven van de ''gewone'' Duitse soldaat laten zien. Veel intressanter :)
Windhund - Grenadier
Panzergrenadiere,
vorwärts, zum Siege voran!
Rednas
Lid

Bericht door Rednas »

In princiepe maakt het als je re-enact weinig uit of je nou WH of WSS re-enact, op het veld was het verschil amper te zien (alleen in uniform en rang). Het leven van de frontsoldaat (in de WH en de WSS) waren ongeveer hetzelfde.
Echter is het vooral bij levende geschiedenis zo (dacht ik tenminste) dat je meer mensen probeert uit te leggen wat jou personage deed, en dan is het verschil dus groter, als je mensen ga uitleggen wat de Waffen SS was en wat het deed.

En wellicht dat ik ooit ook nog een windhundje wordt, je weet maar nooit... :wink:
Schwalbe.KdK
Lid

SJORS-SJORS schreef:Tja, de laatste keer schoot ik inderdaad een beetje te ver door in mn standpunten. Ik heb niets met extreem rechts of links, ik wilde alleen maar melden dat ook de waffen SS een belangrijke rol heeft gespeeld in het verloop van de oorlog.

Maar nu ben ik van mening dat Weermacht eigelijk meer als voldoende is. Niet teveel poespas maar gewoon het leven van de ''gewone'' Duitse soldaat laten zien. Veel intressanter :)
Kijk! Nog niet eens lid en nu al genuanceerd..... :wink:
Mischa de Bart
Werkgroepcoördinator
"3.Kom - Der Windhund"
Schwalbe.KdK
Lid

Rednas schreef:In princiepe maakt het als je re-enact weinig uit of je nou WH of WSS re-enact, op het veld was het verschil amper te zien (alleen in uniform en rang). Het leven van de frontsoldaat (in de WH en de WSS) waren ongeveer hetzelfde.
Echter is het vooral bij levende geschiedenis zo (dacht ik tenminste) dat je meer mensen probeert uit te leggen wat jou personage deed, en dan is het verschil dus groter, als je mensen ga uitleggen wat de Waffen SS was en wat het deed.

En wellicht dat ik ooit ook nog een windhundje wordt, je weet maar nooit... :wink:
Iedereen is van harte welkom bij Der Windhund, zolang je je maar gedraagt en doet wat je gezegd wordt. Ons motto is: To entertain and to educate... dat vergt intensieve kennis van wat je doet en ook de capaciteit om dat op een verantwoorde manier te brengen. En aangezien ik het niet over mijn geweten kan krijgen om iets anders dan Heer neer te zetten (of LW of KM, alleen die vliegtuigen zijn zo groot, niet te spreken over mijn Schnellboot of Unterseeboot. En er zijn maar weinig events waar genoeg water is om te spelen....).
Mischa de Bart
Werkgroepcoördinator
"3.Kom - Der Windhund"
Rednas
Lid

Bericht door Rednas »

De velddivisie's van de kriegsmarine en de luftwaffe?
Hebben jullie eigenlijk ook voertuigen?

Gelijk een stukje PR voor Windhund, dit topic. :wink:
AK47
Lid

Bericht door AK47 »

Zou mooi zijn als Der Windhund ook de beschikking had over de halftracks van die ene Engelsman (ben even de naam kwijt). Heb me daar toch een paar keer staan te verkwijlen op Beltring aan die prachtige machines...
Schwalbe.KdK
Lid

Rednas schreef:De velddivisie's van de kriegsmarine en de luftwaffe?
Hebben jullie eigenlijk ook voertuigen?

Gelijk een stukje PR voor Windhund, dit topic. :wink:
Er is een Fallie groep die lid probeert te worden van het LPLG, dus daar zit schot in.
Mischa de Bart
Werkgroepcoördinator
"3.Kom - Der Windhund"
Schwalbe.KdK
Lid

AK47 schreef:Zou mooi zijn als Der Windhund ook de beschikking had over de halftracks van die ene Engelsman (ben even de naam kwijt). Heb me daar toch een paar keer staan te verkwijlen op Beltring aan die prachtige machines...
Je bedoeld die krengen van Bob (Flemming)? Hebben we ook, elke keer als we op Beltring "spelen". Punt is het vervoer en de opslag van die krengen. Aangezien we geen leden hebben die de dochter van de plaatselijke transportondernemer "doen", zijn we aangewezen op commerciële transporteurs. En dat is over het algemeen een Eu per km. Vrijdag heen en weer om 'm te brengen, zondag heen en weer (tegen zondagstarief) om 'm terug te brengen. Da's niet op te brengen...

Opslag kost je ook een 500Eu als je mazzel hebt per maand. En dan nog eens de aanschaf: 20kEu. Al met al niet de moeite waard....
Mischa de Bart
Werkgroepcoördinator
"3.Kom - Der Windhund"
AK47
Lid

Bericht door AK47 »

Bob Flemming inderdaad. Was aanwezig toen zijn Famo voor het eerst te zien was _/-\o_ Waar is mijn kwijlbakje...

Ik weet het :( Heb lang zitten kijken naar een OT810 uit Tsjechië maar je mag er hier al niet mee rijden... En dan hebben we het nog niet over de kosten om dat ding naar Beltring en terug te rijden (volgens mij net zo duur als laten brengen LOL!
Overigens, je kan ook tot de maandag ochtend blijven op Beltring (tenminste, vroeger altijd wel). Dan is dat vervoer dus weer wat goedkoper ;)
Shifty
Lid

Bericht door Shifty »

Ik snap niet dat mensen die helemaal niet bij re-enactment betrokken zijn deze discussie steeds opnieuw willen voeren. Als jullie je een beetje meer verdiepen in de re-enactmentwereld zullen jullie wel snappen dat SS re-enactment uit den boze is.