Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Dodo schreef:En men mag denk ik niet klagen als er na een tijdje, helaas, toch wordt afgezien van de aankoop. Althans, als er wél een onderbouwde verklaring bij staat.
Dat is gewoon b******t.
Laatst had ik een paar foto's verkocht aan een forumlid, (forumlid dat al een behoorlijk aantal posts heeft en al lange tijd lid is), na een paar dagen zegt hij dat hij het betaald heeft, maar na een dag of 10 zeg ik hem dat het geld nog niet ontvangen is. Ik vraag hem dus om uitleg en hij laat me weten dat het geld niét gestort is (tiens, hij zei van wel), dat hij gestopt is met dat te verzamelen en wat volgt is een hele arrogante houding incl schelden - ik ga zijn woorden niet herhalen.
Nu is misschien een feedbacktopic niet zo'n goed idee maar ik vind toch dat tegen zulke mensen iets moet gedaan worden. Ze verzieken de hele forum community.
PS Gilles, ja, Casper heeft het geld teruggestuurd
Daarom zet ik er ook achter:
"Althans, als er wél een onderbouwde verklaring bij staat."
Dat schelden etc. kan ik moeilijk rekenen tot een onderbouwde verklaring. Dus lees beter als voordat je "Bullshit" roept...
"However, the German infantry halted abruptly after finding and drinking a large cache of kirsch liquor in a garage along the route" The Lorraine offensive 1944
Een onderbouwende verklaring vind ik: mn huis is ingestort, mn opa is dood whatever..
Maar geen "ik zit krap bij kas" want dat is echt DIKKE bullshit omdat je vantevoren toch weet hoe duur het is en hoeveel geld je hebt, anders reageer je daar toch niet op:S.
Zoals ik al eerder zei, als je het dezelfde week nog betaald, kan je een PRIMA inschatting maken of je het wel of niet kan betalen en of je dus wel of niet reageert.
Verder kan ik me voorstellen wat Timo zegt, maar ik denk dat Wilco met zn laatste statement gelijk heeft: je kan er niets aan doen
Dodo schreef:Dus lees beter als voordat je "Bullshit" roept...
Nee hoor. Als er iemand zich niet aan de koopafspraak houdt, ga ik WEL klagen.
Plaats dan een max. aantal dagen waarin het geld overgemaakt moet worden...
@Jurrie.
Als iemand roept "ik zit krap bij kas" is dat niet onderbouw, hij heeft immers niet verteld waarom/hoe/wat...
Sommigen doen er wat langer over om te betalen, als de verkoper geen max. aantal dagen heeft geplaatst vind ik niet dat hij daar zich zo druk om moet maken. Een verklaring is volgens mij gewoon gedeelte van normale omgangsvormen...
En niet iedereen heeft zoveel geld, sommigen willen iets wel graag, maar later blijkt dat ze gewoon niet genoeg geld hebben. Wat doe je dan? Schelden
"However, the German infantry halted abruptly after finding and drinking a large cache of kirsch liquor in a garage along the route" The Lorraine offensive 1944
Ja, ik heb er geen problemen mee als het betalen wat langer duurt...
Met 1 ding ben ik het niet eens: als je iets graag wilt, waar een richtprijs voor staat aangegeven, je geeft aan de koper aan dat je het wil en vervolgens blijk je niet genoeg geld te hebben ==> dat kan niet! Maar je moet zeker niet gaan schelden idd , het probleem is dat je er niets aan kan doen
Met 1 ding ben ik het niet eens: als je iets graag wilt, waar een richtprijs voor staat aangegeven, je geeft aan de koper aan dat je het wil en vervolgens blijk je niet genoeg geld te hebben ==> dat kan niet!
wat ik altijd doe is vragen of de verkoper m kan reserveren...
maar hierin heb je gelijk.
Je hebt als koper een bepaalde tijd om van de koop af te zien. Ookal heb je betaald.. volgens mij is het 3 of 5 dagen zoiets. Ik wacht ook nog steeds op een betaling.. ik wacht ook nog steeds op een pakje.. als je iets wilt kopen betaal dan binnen 7 dagen, of in dit geval, maak een afspraak met de verkoper wanneer je wilt betalen.
779 schreef:Je hebt als koper een bepaalde tijd om van de koop af te zien. Ookal heb je betaald.. volgens mij is het 3 of 5 dagen zoiets. Ik wacht ook nog steeds op een betaling.. ik wacht ook nog steeds op een pakje.. als je iets wilt kopen betaal dan binnen 7 dagen, of in dit geval, maak een afspraak met de verkoper wanneer je wilt betalen.
(je betaling komt echt, maar had afgelopen weekend probleempje... Als je nadere uitleg wil kan je dit via pb vragen)
Ik vind persoonlijk dat het bij iedereen eens voor moet kunnen komen dat het geld plotseling op is.
Op dit forum zitten veel jonge mensen waarvan bijv. onverwachts de fiets uit mekaar kan vallen. Als de reparatiekosten voor die fiets 50 euro zijn maar je maandsalaris is ook maar 50 euro is je geld gewoon echt even op..
Maar heb dan op zijn minst wel even het lef om gewoon een mailtje of pb'tje te sturen naar de verkoper met daarin een eerlijke uitleg in plaats van er een beetje stom om heen te draaien en/of een gigantische reeks vreemde smoesjes te gebruiken.
Giel, ik heb het 'werkende' e-mail adres van Casper als je die nodig hebt, ben zelf ook nog niet helemaal klaar met hem, maar we zijn een stap dichter in de goede richting inmiddels
Voor elk probleem is er een oplossing, dus dat is het probleem niet.
De oplossing, dat is het probleem.