Hmm...*denkt*
Ik vind het (om het even dichter bij huis te halen) belangrijk dat gezorgd wordt dat islamitische jeugd niet "in handen valt" van extremisten, wat te doen is de vraag. Maar wat er gedaan
moest worden is duidelijk!
De Nederlandse staat had er strenger op moeten toezien dat mensen uit andere landen (ook wel allochtonen genoemd maar dat wordt klinkt zo "zwart" als in dat het voor veel mensen dan over donkere mensen gaat ookal is dat niet zo) goed inburgerden (nieuw werkwoord). Zodat zij Nederland tot hun nieuwe thuis konden maken. (JAJA, Nationalisme heeft niet alleen goede dingen gebracht).
Minister Verdonk dacht dus naja dan laten we ze toch alsnog inburgeren!!

zo gezegd zo gedaan blablabla -> wetsvoorstel mensen die zich niet goed gedragen moeten ingeburgerd worden dus ook autochtone Nederlanders.
Want je mag volgens de
grondwet niet discrimineren. Het is hier dus echt veel te laat voor, de staat moet zich niet richten op de 1ste generatie allochtonen, want die zijn "te oud" om zich ooit nog totaal in te burgeren en zij staan er waarschijnlijk ook niet open voor. Ze moeten zich richten op de 2de generatie, die kunnen (willen?), en moeten zich aanpassen. Ik ben het op dit punt totaal met Wilders (ook bekend als waterstofperoxidepruikje) eens dat ze Nederlands moeten kunnen praten. Als wij naar bijv. Australie verhuizen wordt ook verwacht dat wij Engels kunnen. Niet zo gek lijkt me. Als je ergens anders wilt wonen pas
jij je aan niet zij(autochtonen). Dat lijkt me logisch. Het vervelende is dat dat in Nederland juist andersom gebeurt de autochtonen gaan buitenlands spreken om met hun buren te kunnen praten, of autochtone kinderen bijv. Dit speelt dan vooral in steden als Rotterdam en andere grote steden. Je hebt in Rotterdam zuid plekken waar de bevolking bijna 100% "zwart" is, de mannen werken niet en lopen op straat rond, de vrouwen zitten thuis, ze spreken geen nederlands. De kinderen hebben een enorme leerachterstand omdat ze laag onderwijs krijgen en vaak thuis veel moeten doen enz. ALs er op school iets aan de hand is met de kinderen kunnen de leraren er niets aan doen, want de ouders spreken niet Nederlands. En dit is echt waar want ik ben wel eens in Rotterdam zuid geweest ik voelde me daar gewoon buitenlander en zo keek iedereen me aan ook. En ik ken een leerkracht die daar werkt (ik heb enorm veel bewondering voor haar dat ze daar kan werken aangezien de ouders niet veel kan schelen wat er met hun kinderen gebeurt en de kinderen vaak verpest worden door drugs, net als de ouders)