Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Bijna 50% van de inwoners van de Verenigde Staten zou er geen probleem mee hebben wanneer de burgerlijke vrijheden van moslims zouden worden ingeperkt. Dat blijkt uit een onderzoek van de prestigieuze Cornell University. Veel inwoners van de VS vinden het beperken van de rechten van moslims aanvaardbaar omdat ze van mening zijn dat die een grotere bedreiging vormen voor betrokkenheid bij terrorisme dan andere religieuze of etnische groepen.
Ongeveer de helft van alle ondervraagden zou het eens zijn met een verplichte registratie van moslims. Zo'n 25% wil tevens een strenger toezicht op moskeeën en 33% wil dat de inlichtingen- en veiligheidsdiensten infiltreren in islamitische organisaties.
De onderzoekers concludeerden dat naar mate mensen meer tv kijken zij moslims als een groter gevaar zien. Geënquêteerden die aangaven zelf streng christelijk te zijn beschouwen moslims als ''gevaarlijker'' dan mensen met een meer liberale opvatting.
Meester Zhuang's repliek op de vraag om minister te worden:
"Scheer je weg! Ik geef er de voorkeur aan om in mijn modderpoel te blijven spelen, in plaats van me door een potentaat in het gareel te laten slaan! Nooit van mijn leven zal ik een ambt aanvaarden, Maar altijd fijn blijven doen waar ik zin in heb." http://odeon.xs4all.nl/
Denk dat dit vooral te maken heeft met de houding van Bush "Als je niet voor me bent ben je tegen me". En dan doet hij net alsof alle Moslims terooristen zijn.
"However, the German infantry halted abruptly after finding and drinking a large cache of kirsch liquor in a garage along the route" The Lorraine offensive 1944
Hauptmann schreef:Denk dat dit vooral te maken heeft met de houding van Bush "Als je niet voor me bent ben je tegen me". En dan doet hij net alsof alle Moslims terooristen zijn.
Ik denk dat dit niet alleen aan Bush ligt!
Het is gewoon zo dat die extremischische moslims gek zijn en een gevaar vormen voor de wereld. Je weet nooit of en wanneer ze zullen toeslaan.
Wat dat betreft vind ik het niet gek dat mensen meer controle rond en in de moskeeën willen hebben, hier ben ik zelf ook een voorstaander van.
Maar het gaat hier absoluut om de minderheid van alle moslims, de meeste moslims zijn naar mijn mening vredelievende mensen die helemaal geen geweld willen gebruiken.
Inperken van vrijheden van moslims lijkt idd veel op wat er in Duitsland gebeurde in de jaren '30 en gaat dan volgens mij ook te ver..
Mag ik zo ver gaan te stellen dat alle christelijke fundamentalisten geregistreerd dienen te worden omdat ik vindt dat zij een bedreiging vormen voor de vrije meningsuiting, voor een vrij verkeer van mensen en goederen etc.? Dus een belemmering vormen voor de verdere geestelijke groei van de mensheid. Breder getrokken, mag ik vragen om een registratie van alle fundamentalisten, om dezelfde redenen als hierboven genoemd?
Mag ik er tevens op wijzen dat de vraag om registratie alleen al een flagrante schending is van de Nederlandse Grondwet artikel 1?