Peter's US impressie en nieuwe aankopen. Update pag.35!
- Michiel M.
- Lid
Ik wacht met smart bij de voordeur!
. Maar er zijn meer M1's: de M1 Garand en de M1 Carbine, de laatste staat ook nog op m,n lijstje maar die ga ik niet kopen op Ciney omdat ik er voor gekozen heb de M1 helm Fixbale shell met hawley te kopen en die zijn aanzienlijk moeilijker te krijgen dan een M1 Carbine! Daar ik m,n pecunia maar één keer kan uitgeven stel ik de aankoop van een M1 Carbine even uit. Ach, als je alles in één keer kan kopen is het verzamelen geen reet aan, het moet wel spannend blijven! 
De Hawley is een vroege variant van de M1 helmliner101st Michiel schreef:Ben benieuwd naar die Hawley Peter!! En natuurlijk ook die M1![]()

Daar is 'ie weer!
- carl1944
- Lid
En de helm kwam binnen, een hemels licht scheen als een aureool om de helm vergezeld van het schallen der hemelse bazuinen...
Ofwel de helm is er en ik ben er zeer content mee!

de voorzijde

de zijkant

en het binnenwerk, een vroeg type van rayon. De sweatband hoort -hoewel ook orgineel- niet bij deze helm, de sweatband is wat schoner dan de rest van de webbing. De kinband ontbreekt helaas, die is van het fixed type en ook niet te vervangen. Al met al een mooie helm die mijn verwachtingen overtreft! Er zat ook een fixbale shell bij, die is echter doorgebruikt door de KL of het Deense leger ( geen corkfinish maar gladde lak ) die ik nog een keer naar Sander van Potsdepot stuur om het te voorzien van corktexture.

de voorzijde

de zijkant

en het binnenwerk, een vroeg type van rayon. De sweatband hoort -hoewel ook orgineel- niet bij deze helm, de sweatband is wat schoner dan de rest van de webbing. De kinband ontbreekt helaas, die is van het fixed type en ook niet te vervangen. Al met al een mooie helm die mijn verwachtingen overtreft! Er zat ook een fixbale shell bij, die is echter doorgebruikt door de KL of het Deense leger ( geen corkfinish maar gladde lak ) die ik nog een keer naar Sander van Potsdepot stuur om het te voorzien van corktexture.
Daar is 'ie weer!
- posse
- Lid
Ciney viel wat tegen, waar ik voor kwam lag zwaar buiten mijn budget of was Korea-periode. Toch ben ik niet met lege handen naar huis gegaan!

Een T-handle shovel, mét hoes! Mooi voor op m,n M28 Haversack.

en een mooie vroege M43 cover voor de foldingstock ( met dank aan Johan ).

De achterzijde. De schep had ik al, nu zoek ik nog een 2e, ik heb nog een OD7 cover over....
Ook binnen: een M43 jas van de 8th Army ( PTO ) in mint staat met dank aan 101st Michiel. Daar maak ik nog foto's van!

Een T-handle shovel, mét hoes! Mooi voor op m,n M28 Haversack.

en een mooie vroege M43 cover voor de foldingstock ( met dank aan Johan ).

De achterzijde. De schep had ik al, nu zoek ik nog een 2e, ik heb nog een OD7 cover over....
Ook binnen: een M43 jas van de 8th Army ( PTO ) in mint staat met dank aan 101st Michiel. Daar maak ik nog foto's van!

Daar is 'ie weer!
- carl1944
- Lid