Peter's US impressie en nieuwe aankopen. Update pag.35!
[IMG]http://img444.imageshack.us/img444/1567/m43early0017bg.
Binnen:

Mooie M43 jas, vroege variant. De bekende M43 gebruiksaanwijzing werd nog niet geplaatst.

Maatstempel.

En in de borstzak zat deze verassing!
Bij een jas hoort een passende broek:

...en deze broek gaat het worden! Een 1944 gedateerde M43 broek met metalen tack-on buttons ( zoals op HBT uniformen ) en cuttertags! Mint!!! De foto is van de verkoper, zodra ik het binnen heb plaats ik nog foto's!

Mooie M43 jas, vroege variant. De bekende M43 gebruiksaanwijzing werd nog niet geplaatst.

Maatstempel.

En in de borstzak zat deze verassing!
Bij een jas hoort een passende broek:

...en deze broek gaat het worden! Een 1944 gedateerde M43 broek met metalen tack-on buttons ( zoals op HBT uniformen ) en cuttertags! Mint!!! De foto is van de verkoper, zodra ik het binnen heb plaats ik nog foto's!
Daar is 'ie weer!
-
Dean-
- Lid
HahahaPeter schreef:Daar zou ik me geen zorgen over maken, er is meer te koop dan ik betalen kanDean- schreef:Gaat goed zo met de verzameling Peter, maar laat je nog wat over voor de andere?
Al een volgende aanwinst op het oog
''Man hat uns zwar die welt genomen aber beim himmel hat man es nicht geschafft''
Ik zit te denken aam een M1 Carbine, maar dat gaat wel even duren!Dean- schreef:HahahaPeter schreef:Daar zou ik me geen zorgen over maken, er is meer te koop dan ik betalen kanDean- schreef:Gaat goed zo met de verzameling Peter, maar laat je nog wat over voor de andere?
Al een volgende aanwinst op het oog?
Daar is 'ie weer!
En binnen: een minte M43 broek!

De broek, zoals te zien in mint staat!

13 star buttons, zoals op HBT uniformen voorkomen. Vrij ongebruikelijk voor een M43 broek, er zijn geen M43 jassen gemaakt met 13 star buttons.

Het gebruikersinstructie label.

Cutters tag, zo kwamen ze uit de fabriek gerold, waarvoor deze dienen weet ik niet, als iemand het weet hoor ik het graag!

En tenslotte een goed leesbare QM label, 1944 gedateerd!
Ik ben erg blij met deze broek, vooral omdat het de toch wat minder voorkomende variant met de 13 star buttons is, samen met mijn vroege M43 jas een mooi stel!

De broek, zoals te zien in mint staat!

13 star buttons, zoals op HBT uniformen voorkomen. Vrij ongebruikelijk voor een M43 broek, er zijn geen M43 jassen gemaakt met 13 star buttons.

Het gebruikersinstructie label.

Cutters tag, zo kwamen ze uit de fabriek gerold, waarvoor deze dienen weet ik niet, als iemand het weet hoor ik het graag!

En tenslotte een goed leesbare QM label, 1944 gedateerd!
Ik ben erg blij met deze broek, vooral omdat het de toch wat minder voorkomende variant met de 13 star buttons is, samen met mijn vroege M43 jas een mooi stel!
Daar is 'ie weer!
- Hauptman Raymond
- Lid
Vandaag binnengekomen: een HBT jas en broek 2nd pattern.

de jas, te zien zijn de 13 star buttons en de grote expanable borstzakken.

De broek, met cargopockets. Helaas nogal verschoten maar is een mooie grote maat, net als de jas.

Detailfoto van de 13 star button op de cargopockets van de broek.

En tenslotte een detailfoto van de broekband, die haar orginele kleur heeft behouden daar de stof op die plekken dikker is. De QM labels ontbreken maar de maatlabels zijn er nog. Kortom: ik ben er dik tevreden mee!!

de jas, te zien zijn de 13 star buttons en de grote expanable borstzakken.

De broek, met cargopockets. Helaas nogal verschoten maar is een mooie grote maat, net als de jas.

Detailfoto van de 13 star button op de cargopockets van de broek.

En tenslotte een detailfoto van de broekband, die haar orginele kleur heeft behouden daar de stof op die plekken dikker is. De QM labels ontbreken maar de maatlabels zijn er nog. Kortom: ik ben er dik tevreden mee!!
Daar is 'ie weer!
- Jeeper704
- Lid
Cutters Tags; zijn dat niet die kleine kartonnen kaartjes waarop gegevens staan zodat de kleermaker ziet welke delen aan elkaar gezet moeten worden?
Zodat ie niet het beenstuk van een small aan een bovenstuk van een medium zet bv.
Volgens mij is dat de bedoeling van die tags.
Dus als die er nog opstaan, dan heb je een unissued item.
Zodat ie niet het beenstuk van een small aan een bovenstuk van een medium zet bv.
Volgens mij is dat de bedoeling van die tags.
Dus als die er nog opstaan, dan heb je een unissued item.
Bring in the Hellcats! (M18 TDs)
World War II - European Theater of Operations
http://www.ww2-eto.com
World War II - European Theater of Operations
http://www.ww2-eto.com