wat is het????

Collecties met zowel Duitse als geallieerde militaria. Let op; nieuwe aanwinsten graag plaatsen onder ofwel as of geallieerd.
Mooyman
Lid

Bericht door Mooyman »

Stijn,
Het is geen tropenuniform,kijk eens naar de bomen op de achtergrond waar geen blad meer aan zit.
Dat betekend dus dat deze foto in de wintermaanden geschoten is,en dan lijkt het me niet dat er een tropenuniform gedragen werdt :wink: .

Mvg.
Guido
Lid

Bericht door Guido »

maja servisch? hmm dat moet ik ff opzoeken hoe dat uniform er op lijkt.. maar werd daar gewoon als alle andere buitgemaakte uniform stukken een adelaar ect op gezet?
Mattie
Lid

Bericht door Mattie »

Guido,
Als ge de foto met het uniform bedoeltdat op een Drillich-pak van het Heer lijkt; dan zal dit waarschijnlijk een Drillich-pak van de RAD zijn; die verschillen alleen iets qua schnitt en kleur van het Heeres-Drillichpak. Als deze Nonkel eerst bij den RAD geweest is kan dat best.
Hebt ge iets van de geschiedenis van den drager? Schoon album trouwens!

Mattie. :)
Schiet toch op man; 't is bijna week-end, ik wil gaan zuipen!
Guido
Lid

Bericht door Guido »

zover ik weet niet... dit is niet eens de hoofd persoon in het fotoalbum dus ik weet niks .. regt. niet ect ect HELEMAAL niks .. dus voor mij een raadsel
Mattie
Lid

Bericht door Mattie »

Hou het dan maar op RAD. Dass koennte hinhauen!

Guido
Lid

Bericht door Guido »

Bedankt! maar ja waarom zou deze RAD door het water huppelen met een glimlach op zn gezicht in een drillich uniform..
Thomas
Lid

Bericht door Thomas »

Het is duidelijk een oefenpak, alleen dat schipje is problematisch. Het is wel een Duits schipje, maar die witte lijnen zag ik nog nergens. Het is géén Servisch schipje want die waren donkerder, breder en hadden twee duidelijke punten. Maar kijk, ik ontdek nog bijna elke dag nieuwe varianten van gebruikte schipjes. Het maakt ook niet veel uit, het is óf RAD óf WH.
Glenn Janssens
Lid

Bericht door Glenn Janssens »

Guido schreef:Bedankt! maar ja waarom zou deze RAD door het water huppelen met een glimlach op zn gezicht in een drillich uniform..
Een mens doet soms nog gekkere dingen dan datte voor een camera.
Militair of niet....

Adrian.
Mattie
Lid

Bericht door Mattie »

Geen idee! Vraagt hem dat zelf eens! :lol: :lol: :lol:

RAD deed ook aan het front aanleggen van verdedigingsstellingen, bemannen van Flak-afdelingen etc. Neemt er maar eens een boekske van de RAD bij; dat zal U zeker een overvloed aan informatie verschaffen Guido.

Guido
Lid

Bericht door Guido »

bedankt iedereen ik weet voldoende over de foto!! nu andere fotos met vragen!!!!!!