wat is het????

Collecties met zowel Duitse als geallieerde militaria. Let op; nieuwe aanwinsten graag plaatsen onder ofwel as of geallieerd.
Guido
Lid

wat is het????

Bericht door Guido »

In mijn fotoalbum zit een foto, die voor mij en andere verzamelaars een misterie is.. wat is het nou? een luftwaffe officier in onderhemd? een wh soldaat in winter camo? waarom door het water huppelend en waarom die lach op zijn gezicht... wie weet er meer of heeft een idee wat er aan de hand is met deze soldaat

ik hoop op een reactie!

Afbeelding
Miesjel
Lid

Bericht door Miesjel »

Ik moet ff zeggen dat 't een grappige foto is, maar ik zou nie weten wat er nou precies te zien is.
Voor elk probleem is er een oplossing, dus dat is het probleem niet.
De oplossing, dat is het probleem.
Guido
Lid

Bericht door Guido »

weet iemand wel wat er aan de hand is? of aan de hand kunnen zijn? weddeschap? ect en welke rang ect ect
Roel R.
Lid

Bericht door Roel R. »

Ik heb eerlijk gezegd geen idee, erg leuke foto,

vertel eens meer over dat album van je?
Guido
Lid

Bericht door Guido »

het album bestaat uit 89 foto (waarvan 1 bidprentje) ze zijn gemaakt door 1 WH soldaat (naam/devisie onbeken ) je ziet het vanaf de training, frankrijk, griekenland,polen,rusland en duitsland

verder zit er voor op het boek een SS visor eagle die er door de soldaat is aangebracht. verder is het boek jammergenoeg als schoolboek gebruik (wel toepasselijk het vak geschiedenis

op mijn site staan wat snelle fotos..die worden ooit als ik tijd heb vervangen door goede scans (link naar foto's http://www.aerodread.nl/sieb/guidsieb/photo.php )

ik hoop eigenlijk dat iemand een idee heeft voor de foto eerder gepost (de reden van topic!!)
Peter
Lid
Ontvangen: 2 keer

Bericht door Peter »

Ik heb het idee dat deze soldaat een werktenue draagt. De zgn drillig werktenues waren licht van kleur en werden gedragen tijdens corveeën e.d. ( in alle wehrmacht onderdelen.. ) Zeker weten doe ik het echter niet! Maar het tenue heeft geen zakken vandaar dat ik dat denk, het lijkt heel veel op een werktenue. Alleen het schuitje kan ik niet nader duiden....

Mooie foto overigens! :P
Stijn
Lid

Bericht door Stijn »

Volgens mij is dat een soldaat in Drillich uniform, zeg maar het uniform dat je tijdens de opleiding kreeg en dat later tijdens de oorlog ook gebruikt werd aan het front bij genbrek aan uniform.
Guido
Lid

Bericht door Guido »

Peter nu je het zegt.. klink het best logisch.. maja .. toch de vraag: waarom door het water huppelend en het schuitje..
Guido
Lid

Bericht door Guido »

Stijn toch raar.. want in het hele boek zie je ze telkens in een standaard WH uniform en geen Drillich uniform te bekennen toch raar
Roel R.
Lid

Bericht door Roel R. »

Een andere mogelijkheid, is een veroverd uniform, door gebrek aan uniformen werden uniformen van landen zoals nederland gebruikt, de kleur hoeft niet perse te kloppen, de zon kan ook op de man schijnen!
Peter
Lid

Bericht door Peter »

Guido schreef:Peter nu je het zegt.. klink het best logisch.. maja .. toch de vraag: waarom door het water huppelend en het schuitje..
Tja... soldaten zijn ook maar mensen en ik denk dat hij gewoon lol had :lol: ! Wat dat schuitje betreft.. dat ga ik opzoeken!
Peter
Lid

Bericht door Peter »

Roel R. schreef:Een andere mogelijkheid, is een veroverd uniform, door gebrek aan uniformen werden uniformen van landen zoals nederland gebruikt, de kleur hoeft niet perse te kloppen, de zon kan ook op de man schijnen!
Valt wat van te zeggen... de lichtval kan een vertekend beeld geven!
Guido
Lid

Bericht door Guido »

ja idd je ziet meer fotos dat ze blij zijn dan dat ze leed mee maken

er zijn natuurlijk fotos die shokkend overkomen byv de foto dat er een doode fransman in het gras ligt ect en foto van 3 soldaten met 3 namen er onder en de datum van waneer ze waren gesneuveld ect!

en bedankt dat je tijd neemt om het te onderzoeken!!
Roel R.
Lid

Bericht door Roel R. »

hier nog wat "werk" kledij

Afbeelding
Peter
Lid

Bericht door Peter »

Geweldige foto's _/-\o_ Gimme some more!!