Oplossing probleem piepschuim hoofden?

Collecties met zowel Duitse als geallieerde militaria. Let op; nieuwe aanwinsten graag plaatsen onder ofwel as of geallieerd.
Mattie
Lid

Bericht door Mattie »

Wellicht dat er over 1 woordje heengelezen is; "grapje"

In grote delen van de BeNeLux staat dat voor: "Ik meen dat niet, dit is als grapje bedoeld." Zo hier ook :|

Mattie. :)
Schiet toch op man; 't is bijna week-end, ik wil gaan zuipen!
Ernst-H
Lid

Bericht door Ernst-H »

Mattie............dan had je in mijn post de knipoog gemist ;)
mijn opmerking was ook als grap bedoeld 8)
Gezocht: Militaire objecten, documenten, foto's uit en over de stad Kampen (Overijssel) en de kleinere kernen.
-- Kampen -- IJsselmuiden -- Grafhorst -- Wilsum -- 's Heerenbroek -- Zalk & Veecaten -- Kamperveen --
Mattie
Lid

Bericht door Mattie »

Ja Ernst, .....maar ik ben Belg, ik mag dan wel iets missen.... :P

Twas ook maar een grapke! Mattie. :)
Schiet toch op man; 't is bijna week-end, ik wil gaan zuipen!
Ernst-H
Lid

Bericht door Ernst-H »

zijn we het daarover eens Mattie
Gezocht: Militaire objecten, documenten, foto's uit en over de stad Kampen (Overijssel) en de kleinere kernen.
-- Kampen -- IJsselmuiden -- Grafhorst -- Wilsum -- 's Heerenbroek -- Zalk & Veecaten -- Kamperveen --
Stijn
Lid

Bericht door Stijn »

Was het nou een grapje dat het een grapje was?
Guido
Lid

Bericht door Guido »

ja grappig he... grapje
Mooyman
Lid

Bericht door Mooyman »

Mattie schreef:Een oplossing voor de piepschuimkoppen is de volgende;

plak met behanglijm repen papier over de piepschuimhoofden. Wacht tot dit helemaal droog is en verf dan de hoofden in een correcte kleur. Kan huidkleur zijn, maar zelf vindt ik wit neutraler voor een losse kop. Vervolgens kleurloze lak eroverheen en voila, klaar is een beter gemodelleerd hoofd en ge hoeft niet bang te zijn om er een hoofddeksel op te doen.

...of gewoon op een rommelmarkt gaan zien of ze er misschien glazen hoofden hebben.

Dat kan inderdaad een oplossing zijn, maar wat doet weer die behanglijm en verf met de hoofddeksels?.
Laatst gewijzigd door Mooyman op 20 jan 2004, 12:50, 1 keer totaal gewijzigd.
Roel R.
Lid

Bericht door Roel R. »

Mooyman schreef:
Mattie schreef:Een oplossing voor de piepschuimkoppen is de volgende;

plak met behanglijm repen papier over de piepschuimhoofden. Wacht tot dit helemaal droog is en verf dan de hoofden in een correcte kleur. Kan huidkleur zijn, maar zelf vindt ik wit neutraler voor een losse kop. Vervolgens kleurloze lak eroverheen en voila, klaar is een beter gemodelleerd hoofd en ge hoeft niet bang te zijn om er een hoofddeksel op te doen.

...of gewoon op een rommelmarkt gaan zien of ze er misschien glazen hoofden hebben.

Dat kan inderdaad een oplossing zijn, maar wat doet weer die behanglijm en verf met de hooftdeksels?.
door een goede lak, moeten die toch niet heen werken?
Ernst-H
Lid

Bericht door Ernst-H »

Zolang je die Lak maar lang genoeg laat drogen en uitharden kan het geen kwaad volgens mij (maar ik ben ook geen materiaalkundige of verfdeskundige)