Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Ik heb de foto ook op het Stiwot forum gezet. En een lid van dat forum heeft de foto naar experts van de 101e divisie gestuurd en ook naar veteranen. Dus ik hoop snel iets meer te weten te komen.
Op het Trigger Time forum heb ik pas 1 reactie gehad waar ik eigenlijk niks mee kan.
Maar als ik iets meer te weten ben gekomen laat ik het hier weten.
"However, the German infantry halted abruptly after finding and drinking a large cache of kirsch liquor in a garage along the route" The Lorraine offensive 1944
LHek schreef: En niet alleen de M1A1 (de M1 met klapkolf) werd door de paratroopers gebruikt, ook de M1 Garand (zonder klapkolf dus) werden door de US Airborne gebruikt.
Volgens mij heb ik 't nooit gehad over een Garand met folding stock
de M1 Carbine (met of zonder klapkolf, maakt niet uit) en de M1 garand zijn 2 compleet verschillende wapens.
de M1 Carbine had heel ander magazijn en een ander kaliber en was lichter dan de M1 Garand (was ook ontwikkeld voor bijvoorbeeld chauffeurs die het makkelijker bij zich konden dragen dan de M1 garand, die veel zwaarder en logger is.
Op zoek naar alles dat te maken heeft met de 101ste Airborne Divisie, 51st Highland Division en al het andere dat te maken heeft met operatie Market Garden en operatie Pheaseant
Op het Stiwot forum hebben ze de foto naar experts gestuurd van de 101st Airborne en het zijn para's van het 506 PIR / 101st Airborne Dus het kunnen Easy compagnie para's zijn, maar ze kunnen ook van Dog of Fox compagnie zijn.
Hehe, ben ik nu ook een expert omdat ik wist dat het 506 Prcht. Infnt. Reg. troopers zijn?
Goed bewaren die foto (of aan mij verkopen ), ze hebben niet alleen veel historische waarde maar ook veel financiele.
Op zoek naar alles dat te maken heeft met de 101ste Airborne Divisie, 51st Highland Division en al het andere dat te maken heeft met operatie Market Garden en operatie Pheaseant
Kunnen ze zien doordat er paratroopers op staan en de foto in Eindhoven is gemaakt. En de enige paratroopers die in Eindhoven waren tijdens de bevrijding was het 506e regiment, 101st airborne division.
@ Jan: hangt er nog een datum aan de foto en een precieze plaats? Dat zou je zoektocht veel handiger maken.
LHek schreef:Kunnen ze zien doordat er paratroopers op staan en de foto in Eindhoven is gemaakt. En de enige paratroopers die in Eindhoven waren tijdens de bevrijding was het 506e regiment, 101st airborne division.
@ Jan: hangt er nog een datum aan de foto en een precieze plaats? Dat zou je zoektocht veel handiger maken.
Ik zal eens vragen aan de vorige eigenaar (die de foto heeft gemaakt) waar en welke datum hij de foto heeft gemaakt.
Ik ben vandaag ff naar de de vrouw geweest die de foto heeft gemaakt. En de foto is gemaakt op de Geldropseweg nr. 33 waar vroeger een smid heeft gezeten. Het gangetje waar de foto is gemaakt is er ook nog en er is helemaal niks veranderd
De foto is gemaakt op 18 sept 1944 dus meteen een paar uur na de bevrijding.
dat is inderdaad DE bevrijdingsdag van Eindhoven, de geldropseweg ken ik ook zeer goed, ik kom daar regelmatig, ik woon daar niet ver vandaan, en mijn school ligt bijna aan die straat.
Ik zal er van de week eens gaan kijken, als je het niet erg vind print ik de foto uit, zodat ik kan vergelijken, misschien kan ik zelfs wel even een foto nemen van hoe het er nu uit ziet.
Voor elk probleem is er een oplossing, dus dat is het probleem niet.
De oplossing, dat is het probleem.