Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Goh ik ben net nieuw op het forum en wordt nu al gekoppeld. Pech Stijn ik heb al een lieve vriend
FF weer on topic ik ben in 2002 begonnen met verzamelen omdat ik altijd al geïnteresseerd ben geweest in de tweede wereld oorlog en in dat jaar kreeg ik de kans wat mooie spullen bij elkaar te krijgen
Op pagina 1 staat mijn US-servis dress.
Het is niet te zien maar toen ik gister nog eens goed naar de jas keek, merkte ik dat er op de schouder zo'n banaan had gezeten van een soldaat eerste klas ( zo'n ding ziet er ongeveer zo uit: ^ )
Ook zag ik dat er boven de rechter borstzak een patch in ruitvorm gezeten heeft, een vrij brede ruit dan, hiervan is nog een heel klein restantje over, en het is olijfgroen.
Ook zat er op de linker bovenmouw een verkleurd rondje (net zoals het 29 US-infanteriedivisie teken, de divisie die op D-Day vocht). Hier zal dus het divisieteken hebben gezeten.
In de jas staan ook enkele stempels die mij natuurlijk wel waren opgevallen.
Er is een fabrieksstempel en er is een zelfgeschreven nummer in de nekrand van de jas. Dit lijkt mij het nummer van de soldaat. Zou het nog uit te zoeken zijn bij welk legeronderdeel de soldaat zich bevond?
Kan iemand mij even helpen, ik kan ook nog wel enkele foto's maken, denk ik.
is die jas gedateerd? Als het een door het legerdepot verstrekte jas is moet er in een van de binnenzakken een etiket zitten met daarop een datum
Gezocht: Militaire objecten, documenten, foto's uit en over de stad Kampen (Overijssel) en de kleinere kernen.
-- Kampen -- IJsselmuiden -- Grafhorst -- Wilsum -- 's Heerenbroek -- Zalk & Veecaten -- Kamperveen --
Nee,hier werden alle kleren in gedaan(vuile kleren)en die zak brachtten ze dan naar burgers toe die de was deden voor soldaten.Mijn oma deed vroeger ook de was voor sommige soldaten,en toen mijn opa die zak wou terugbrengen naar die soldaat(paul e johnson) zeiden ze dat hij er niet meer was.(Misschiens gesneuveld,of dat hij snel weg moesde)Dus heeft mijn opa die zak bewaart en heeft hij die aan mij gegeven.De kleren enzo zaten er nog in maar die hebben ze na de oorlog weggegooid.
Ik ben nu nog steeds aan het zoeken naar info over die soldaat,ik had al eens naar een veteraan van de old hickory gemaild,en die zei toen dat alle informatie over de old hickory in de jaren 70 in brand was gevlogen.Maar ik weet wel dat hij in de old hickory divisie zat in het 117th regiment.