Enkele verzamelingsstukken

Collecties met zowel Duitse als geallieerde militaria. Let op; nieuwe aanwinsten graag plaatsen onder ofwel as of geallieerd.
Stijn
Lid

Enkele verzamelingsstukken

Bericht door Stijn »

Dit zijn enkele dingen uit mijn verzameling, alleen load Bjorn ze even voor ons op, aangezien dat mij allemaal niet zo lukt :?
Bjorn
Lid

Bericht door Bjorn »

Hier zijn de foto's van de schuitjes van Stijn:

Luftwaffe schiffchen:
Afbeelding

RAD schiffchen:
Afbeelding

Er komen zo nog een paar foto's; dus a.u.b. even geduld met reply's op dit topic. :) (dat is wel zo duidelijk)

Bjorn.
Bjorn
Lid

Bericht door Bjorn »

Amerikaans jasje:
Afbeelding

Helm:
Afbeelding

Stielhandgranatekist:
Afbeelding

(voor verdere toelichtingen over deze spullen moeten jullie bij Stijn zijn hoor.)

Bjorn.
Bjorn
Lid

Bericht door Bjorn »

Hier nog een paar foto's die Stijn mij heeft gestuurd:

Afbeelding

Afbeelding

Bjorn.
Bjorn
Lid

Bericht door Bjorn »

En de binnenkanten van Stijn's petjes:

Afbeelding

Afbeelding

Bjorn.
Ernst-H
Lid

Bericht door Ernst-H »

Stijn,
heb je ook foto's in zijaanzicht van beide Schiffchen?
Gezocht: Militaire objecten, documenten, foto's uit en over de stad Kampen (Overijssel) en de kleinere kernen.
-- Kampen -- IJsselmuiden -- Grafhorst -- Wilsum -- 's Heerenbroek -- Zalk & Veecaten -- Kamperveen --
Jan
Lid

Bericht door Jan »

hele mooie spullen stijn

groeten Jan
Stijn
Lid

Bericht door Stijn »

Dank je wel Jan.
Ik vraag mij alleen af wat voor helm ik heb, die zilveren. Kan iemand daar meer over vertellen?
En ik moet dan nog enkele foto's maken van die Schiffchen(ik heb zelf nogal mijn twijvels over die petjes hoor, dat jullie dat weten)
Weet iemand misschien of de letters LW in de Stielhandgranate koffer staan voor LuftWaffe? De kist is groen, dus het lijkt me gewoon Wehrmacht.......?
Roel R.
Lid

Bericht door Roel R. »

lw is meestal gewoon lufft
Ernst-H
Lid

Bericht door Ernst-H »

Stijn schreef:Ik vraag mij alleen af wat voor helm ik heb, die zilveren. Kan iemand daar meer over vertellen?
De helm is origineel WO2-duits. Verschillende boeken geven een verschillende verklaring. Een klein ref-boekje uit 1981 zegt dat deze helmen werden gedragen door "officieren tijdens parades" Het helmenboek van Ludwig Baer laat dit type helm ook zien in gebruik door bijvoorbeeld Feuerwehr.
Vraag: Ik twijfel of "zilver" de originele kleur is....zit er een andere kleur verf onder het zilver?
Stijn schreef:En ik moet dan nog enkele foto's maken van die Schiffchen(ik heb zelf nogal mijn twijvels over die petjes hoor, dat jullie dat weten)
Kan je iets meer vertellen over waar je deze petjes hebt gekocht/gevonden/gekregen? Net als jij twijfel ik ook over de echtheid van deze petjes. Ik wacht echter met mijn oordeel zijaanzichten van beide petjes.
Stijn schreef:Weet iemand misschien of de letters LW in de Stielhandgranate koffer staan voor LuftWaffe? De kist is groen, dus het lijkt me gewoon Wehrmacht.......?
Dit soort koffers was een standaard-issue item dat, nadat het uit de fabriek rolde, door elke organisatie apart "goedgekeurd" kon worden. Dat is waarschijnlijk de reden van de LW (logischerwijs staat dit voor Luftwaffe)
Heb je foto's uit die tijd waarop je deze koffers in gebruik ziet? Als je die niet hebt kan ik wel ff voor je zoeken. Ik heb in ieder geval wel originele handleidingen waarin dit soort koffers (of eigenlijk de granaten erin) worden besproken
Laatst gewijzigd door Ernst-H op 07 jan 2004, 12:09, 1 keer totaal gewijzigd.
Gezocht: Militaire objecten, documenten, foto's uit en over de stad Kampen (Overijssel) en de kleinere kernen.
-- Kampen -- IJsselmuiden -- Grafhorst -- Wilsum -- 's Heerenbroek -- Zalk & Veecaten -- Kamperveen --
Mooyman
Lid

Bericht door Mooyman »

Hallo Stijn,

Mooie handgranaat kist, mocht je die nog eens van de hand willen doen laat het me weten.
Stijn
Lid

Bericht door Stijn »

Heel erg bedankt Ernst. Die petjes heb ik ongeveer 5 jaar geleden op de beurs in Schaarsbergen gekocht van ene Jan uit Brabant(geloof ik :? ).
Over dat Luftwaffe schiffchen heb ik helemaal mijn twijvels, maar ik heb al van meer verzamelaars gehoord dat zij ook repro petjes hadden met dezelfde stempel(Karl Kubach Mützen Fabrik uit Manz-Kastel). Dat RAD petje lijkt me best echt, maar ik heb op dit moment geen vergelijkingsmateriaal :? ALs het repro's zijn, zijn het hele goeie, dat wel.
Die zilveren helm is gemaakt van Vulkan Fiber en ik heb de helm ook wel vaker als brandweer helm gezien, maar ook als originele WH parade helm.
IK zal binnenkort nog eens een paar foto's van die petjes maken.
Kan je misschien nog die foto's laten zien Ernst? Ik ben wel benieuwd :)
Sorry Mooyman, ik doe hem niet weg. Ik vind hem zelf veel te leuk. Ik heb hem zelf pasgeleden compleet gemaakt, nouja op de handgranaten na dan he :wink: (maar die komen ooit nog :P )
Ernst-H
Lid

Bericht door Ernst-H »

Koffer voor steelgranaten:
Afbeelding
Glenn Janssens
Lid

Bericht door Glenn Janssens »

Mooyman schreef:Hallo Stijn,

Mooie handgranaat kist, mocht je die nog eens van de hand willen doen laat het me weten.
Vraag het eens aan Fritz.
Ik dacht dat hij nog zo'n kist te koop had.

Adrian.
Mooyman
Lid

Bericht door Mooyman »

Stijn schreef: Dat RAD petje lijkt me best echt, maar ik heb op dit moment geen vergelijkingsmateriaal :? ALs het repro's zijn, zijn het hele goeie, dat wel.
Sorry Stijn maar ook het RAD schuitje is Mickey Mouse.