gelukkig lukte het ze niet

Neen hoor Mongoeman heeft gelijk. De Duitse theorien waren nog niet ver genoeg gevorderd om een atoombom te maken. Brits onderzoek na de oorlog en na het oppakken van verschillende Nazi wetenschappers wezen inderdaad uit dat de Duitsers op het verkeerde been zaten. Hun atoombom zou veel veel meer zwaar water verbruiken maar daar stond dan tegenover dat ze lang niet zo krachtig was als die van de Amerikanen.petertje35 schreef:Ze zaten niet op het verkeerde spoor, het duurde alleen wat langer met hun methode. (ze gebruikten zwaar water, en daar had je veel van nodig)
Het is natuurlijk altijd gissen maar wie weet waren de geallieerden nooit naar Noord-Nederland getrokken indien ze operatie Market Garden gewonnen zouden hebben, in mijn ogen is er zelfs een grote kans dat de geallieerden Noord-Nederlands links zouden laten liggen het was immers de bedoeling om het Rijnland te veroveren.Westwall schreef:Hallo mensen,
Ik heb even een vraagje. Bij een proefwerk over de 2de wereldoorlog werd gevraagd waarom het Noorden van Nederland een stuk later bevrijd werd, dan een deel van het zuiden. Ik als had als antwoord dat dat ook kwam door het Ardennenoffensief omdat daar de Geallieerden werden vertraagd. Dit werd fout gerekend met als argument dat het kwam door de mislukte operatie bij Arnhem.
Wat denken jullie? Het ardennnenoffensief was toch ook een reden?
groeten,
Jan
Gebruikers op dit forum: ClaudeBot en 0 gasten