Wat denken jullie van de stelling dat de stap van het kijken van het jeugdjournaal naar het kijken van het journaal voor veel jongeren te groot is en dat ze daardoor afhaken?
naar aanleiding van het topic over wat weet de jeugd van tegenwoordig over wo2.
Jeugdjournaal -> Journaal
- Roel R.
- Lid
Ik ben het eens dat de stap vn het kijken van het jeugdjournaal naar het kijken aanr het journaal voor veel jongeren groot kan zijn. Of dit werkelijk zo is kan ik niet beoordelen.
Dat ze daardoor afhaken is een gevolgtrekking die ik niet vanzelfsprekend vind.
Is het zo dat veel jongeren afhaken?
Dat ze daardoor afhaken is een gevolgtrekking die ik niet vanzelfsprekend vind.
Is het zo dat veel jongeren afhaken?
Zelf Denken Samen Leven - Humanistisch Verbond
- Martijn
- Lid
Ik weet niet of de stap de groot is. Ik denk dat de wil en interesse er moet zijn om het journaal te volgen. Sommige van mijn vrienden zijn totaal niet met het nieuws bezig. Ik lees elke dag de krant en kijk het journaal gewoon omdat ik dit wel interessant vind.
Van mij kant ook de vraag: haakt er inderdaad veel jeugd af als ze naar het journaal moeten kijken?
Van mij kant ook de vraag: haakt er inderdaad veel jeugd af als ze naar het journaal moeten kijken?

"Wie leest die onderschriften eigenlijk?"
- Peter M
- Lid
Het lijkt mij wel waarschijnlijk dat velen afhaken. Jeugdjournaals zijn in theorie prachtig voor de vorming en educatie van de jonge kinderen, maar is dat in de praktijk wel zo? Volgens mij is het beter om kinderen zo vroeg mogelijk het gewoon journaal te laten zien, dan leren ze nieuwe woorden bij, want als ze iets niet begrijpen vragen ze het steevast aan hun ouders die dan (hopelijk) met uitleg komen. Kijken ze naar het jeugdjournaal krijgen ze info voorgelegd in een taal waar zij alle woorden en begrippen al van kennen. Zo leer je niets bij.