Donderdag en vrijdag (08&09/09/'05) eens weesten uitblazen voor 2 daagjes in de Ardennen, meer bepaald in La-Roche-en-Ardenne. Een zeer symphatiek dorpje gelegen in een prachtige omgeving. Met daar ook het Musée de la Bataille des Ardennes, dus van de situatie gebruik gemaakt om het eens een bezoek te brengen. Ik heb al diverse musea bezocht maar dit vond ik wel nog een mooi, het is verdeeld over 3 niveau's en steeds zijn de decors verzorgd met mooie achtergronden. De getoonde opgezette decors zijn met zorg nagemaakt, voor foto's te nemen is een nadeel aangezien alles zich achter glas bevindt. (maar dan stel je je toestel op tegen het glas om zo een minimale weerkaatsing te krijgen

) Men vindt er verschillende militaria, zowel Duits, Amerikaans, Engels, de bevolking van La-Roche, verzet, Belgisch,... La-Roche werd voor 90% vernietigd tijdens WO2, daarom ook veel verdere informatie over de oorlog op deze plaats. De toegansprijs bedraagt 6,5 euro per persoon. Wel wordt gevraagd om rugzak en grote tassen achter te laten aan de balie omwille van voorgaande diefstallen. Verder kan ik je ook aanraden om eens een café Ardennais te proeven na het eten! Straf spul! Voor verdere info ivm het museum klik je maar op de link hieronder en bekijk je m'n pics maar..
http://www.batarden.be/main.htm
US tank aan het marktplein
Deel van de wapenzaal

Een interessante opstelling voor mij! Ik heb namelijk ook de Torn. Eb. zender, morsesleutel en F33 veldtelefoon. Samen met m'n M36 jas en nog enkele delen van m'n collectie kan ik hiermee dus wel verder iets gelijkaardig uitwerken.. (maar das voor als ik m'n eigen stekkie heb!)
zicht over La-Roche vanaf het feodaal kasteel uit de 9de eeuw en voor 3 euro sukkel je ook niet hé..
groeten, Tim