Splitsing België?
-
- Lid
Splitsing België?
Uit: Vlaams Belang
Hallo,
Een eerdere poster schreef :
"Is nu natuurlijk makkelijk gezegt maar vroeger was het Walonie die het geld binnenhaalde en niet Vlaanderen. "
Met dat verschil dat Vlaanderen nu reeds decennia lang Wallonië financieel rechthoud: er is tot nu toe geen enkel bewijs dat toen het omgekeerde is gebeurd!
En we zijn nog lang niet aan het einde van de gigantische geldstromen van Vlaanderen naar Wallonië!
Een zinnig mens mag er niet aan denken wat er met dat geld in Vlaanderen zou kunnen verwezenlijkt worden dat nu naar de bodemloze putten in het zuiden des lands wordt gestort!
Het word hoog tijd dat er eens iemand de kraan gaat dichtdraaien; zolang de onnozele Vlamingen blijven betalen waarom zou men dan in Wallonië gaan veranderen?
Die Waalse politiekers zijn ook niet gek: beter door een ander laten betalen dan door de eigen mensen:dat zou stemmen en baantjes kosten!
Mvg,
Paul Siemons
Hallo,
Een eerdere poster schreef :
"Is nu natuurlijk makkelijk gezegt maar vroeger was het Walonie die het geld binnenhaalde en niet Vlaanderen. "
Met dat verschil dat Vlaanderen nu reeds decennia lang Wallonië financieel rechthoud: er is tot nu toe geen enkel bewijs dat toen het omgekeerde is gebeurd!
En we zijn nog lang niet aan het einde van de gigantische geldstromen van Vlaanderen naar Wallonië!
Een zinnig mens mag er niet aan denken wat er met dat geld in Vlaanderen zou kunnen verwezenlijkt worden dat nu naar de bodemloze putten in het zuiden des lands wordt gestort!
Het word hoog tijd dat er eens iemand de kraan gaat dichtdraaien; zolang de onnozele Vlamingen blijven betalen waarom zou men dan in Wallonië gaan veranderen?
Die Waalse politiekers zijn ook niet gek: beter door een ander laten betalen dan door de eigen mensen:dat zou stemmen en baantjes kosten!
Mvg,
Paul Siemons
Laatst gewijzigd door Paul Siemons op 17 okt 2005, 22:45, 1 keer totaal gewijzigd.
- BBB
- Lid
een het blijft een wansmakelijk boeltje, ons Belgie. (Di Rupo , Verhofstad en zijn "gatlikkers" , het koningshuis,.... )
Wallonie is niet te vergelijken met Vlaanderen, andere mentaliteit,andere politiek,....
Nieuws uit Wallonie is me net hetzelfde als bvb. nieuws uit Frankrijk
Wallonie is niet te vergelijken met Vlaanderen, andere mentaliteit,andere politiek,....
Nieuws uit Wallonie is me net hetzelfde als bvb. nieuws uit Frankrijk
Am Ende steht der Sieg
Voorheen bekend als 'bollebekboerke' op dit forum
-
- Lid
ik lees hier elke keer verwijzingen naar 'Wallonie en Vlaanderen zijn niet hetzelfde'
Misschien idee voor nieuw topic, Vlaanderen onafhankelijk?
Ik ben bang dat het daar toch al op uitdraait in dit topic. Beter van te voren scheiden.
Misschien idee voor nieuw topic, Vlaanderen onafhankelijk?
Ik ben bang dat het daar toch al op uitdraait in dit topic. Beter van te voren scheiden.
Undur e undur e e! Katong djangan undur e
Mari madju sama sama e, djangan undur e
Apa datang dari muka, katong djangan undur e!
Mari madju sama sama e, djangan undur e
Apa datang dari muka, katong djangan undur e!
- Peter M
- Lid
Re: Splitsing België?
Eigenlijk zijn ze dat wel als ze zo redeneren. Wallonië zal veel meer goodwill kweken door de vraag naar geld om te zetten in vraag naar kennisoverdracht.Paul Siemons schreef:Die Waalse politiekers zijn ook niet gek: beter door een ander laten betalen dan door de eigen mensen:dat zou stemmen een baantjes kosten!
Zolang die vraag er niet eenduidig komt zie ik weinig (tot geen) redenen om het federalisme niet méér door te drukken. Men begint er zelfs beter zo snel mogelijk aan, als is het maar om de Waalse politiek eens grondig wakker te schudden.
Bij deze.E.T schreef:Ik ben bang dat het daar toch al op uitdraait in dit topic. Beter van te voren scheiden.
- Mike Hazeleger
- Lid
-
- Lid
Wat dachten we van Vlaanderen Nederlands maken en Wallonië Frans ?
Of komen dan nog meer "buitenlanders" in ons landje
Zou wel lachen zijn als het zou gebeuren, dan krijgen een heleboel Nederbelgen een belastingaanslag van hier tot Tokio
Of komen dan nog meer "buitenlanders" in ons landje
Zou wel lachen zijn als het zou gebeuren, dan krijgen een heleboel Nederbelgen een belastingaanslag van hier tot Tokio
Adoptant van:
T/5 Raymond Leon Miller 327th Glider Infantry Regiment 101st Airborn Division
Sgt Kurt Franzman 28th Inf. Reg 8th Infantry Division
John S. Williams 120th Inf. Reg 30th Infantry Division
Harrold Rogers 119th Inf. Reg 30th Infantry Division
T/5 Raymond Leon Miller 327th Glider Infantry Regiment 101st Airborn Division
Sgt Kurt Franzman 28th Inf. Reg 8th Infantry Division
John S. Williams 120th Inf. Reg 30th Infantry Division
Harrold Rogers 119th Inf. Reg 30th Infantry Division
- Peter M
- Lid
- Robin V
- Lid
Das waar, maar de Franse taal lijkt me toch een grotere barriere?!Peter Moelans schreef:In mijn ogen liggen Nederland en Vlaanderen te ver uit elkaar (figuurlijk). Zulke assemblage is ook in 1830 gebeurd, met het gevolg dat er velen vandaag splitsing willen.Cas schreef:Wat dachten we van Vlaanderen Nederlands maken en Wallonië Frans ?
Jurrie
- Peter M
- Lid
De taal van Vlaanderen en Nederland is inderdaad gemeenschappelijk. Dat sluit dus bepaalde communautaire (in de Belgische zin van het woord) problemen uit. Resten er ons nog steeds verschillen (mijns inziens, het kan ook maar een indruk zijn natuurlijk) in opvatting over cultuur, politiek en economie die tot onenigheid kunnen leiden. Een zeker confederalisme tussen Vlaanderen en Nederland (en zelfs tussen Vlaanderen en Wallonië) zou nuttig kunnen zijn, maar ik geef het weinig kansJurrie schreef:Das waar, maar de Franse taal lijkt me toch een grotere barriere?!Peter Moelans schreef:In mijn ogen liggen Nederland en Vlaanderen te ver uit elkaar (figuurlijk). Zulke assemblage is ook in 1830 gebeurd, met het gevolg dat er velen vandaag splitsing willen.Cas schreef:Wat dachten we van Vlaanderen Nederlands maken en Wallonië Frans ?
Jurrie

- Willem ter Haar
- Lid
- Contacteer:
- BBB
- Lid
Het grote probleem is dan: Wat doe je met Brussel????Willem ter Haar schreef:Vlaanderen gaat door in een eigen staat. Heb je geen probleem met Nederland en ben je van Wallonië af.
Hoofdstad van Vlaanderen die voornamelijk franstalig is???
Am Ende steht der Sieg
- Mike Hazeleger
- Lid
Ik zeg ook niet dat er dan geen verschillen meer zijn, dat is altijd zo. Alleen een taalbarriere is een zoveel grotere barriere dan de andere...althans, dat was het punt dat ik probeerde te makenPeter Moelans schreef:De taal van Vlaanderen en Nederland is inderdaad gemeenschappelijk. Dat sluit dus bepaalde communautaire (in de Belgische zin van het woord) problemen uit. Resten er ons nog steeds verschillen (mijns inziens, het kan ook maar een indruk zijn natuurlijk) in opvatting over cultuur, politiek en economie die tot onenigheid kunnen leiden. Een zeker confederalisme tussen Vlaanderen en Nederland (en zelfs tussen Vlaanderen en Wallonië) zou nuttig kunnen zijn, maar ik geef het weinig kansJurrie schreef:Das waar, maar de Franse taal lijkt me toch een grotere barriere?!Peter Moelans schreef: In mijn ogen liggen Nederland en Vlaanderen te ver uit elkaar (figuurlijk). Zulke assemblage is ook in 1830 gebeurd, met het gevolg dat er velen vandaag splitsing willen.
Jurrie.

Jurrie