Hereniging België en Nederland (?)
- PPL
- Lid
Hereniging België en Nederland (?)
Cover up your face, you can't run the race.
The pace is too fast, you just won't last.
- Willem ter Haar
- Lid
-
Thomas
- Lid
Bedoeling is wel een hereniging van de Nederlanden, Wallonië heeft daar niets mee te maken. De hereniging van de Nederlandstalige gebieden is trouwens bijzonder welkom in tijden van uitbreiding van de "olievlek" (Franstaligen die zich vestigen in de rand rond Brussel, nu al in Halle-Vilvoorde) en belachelijke financiele overdachten naar Wallonië, terwijl we keer op keer een slag in het gezicht krijgen van de rabiaat anti-Vlaamse Walen die hun eigen agenda doordrukken en keer op keer, via hun overwicht in de Belgische staatsinstelling, hun zin krijgen, boven Vlaamse noden heen.antwerpx schreef:Dát gaat een lastige affaire worden, als jullie Frans moeten beginnen leren
Trouwens, het teletekst-artikel is bedrieglijk in zijn eenvoud, hoe kan "België" zichzelf onafhankelijk verklaren als het zelfs niet eens bestond? De Franstalige middenklasse wou haar deel van de economische koek, en de revolutie was eigenlijk een Franstalige aangelegeheid. Er wapperden toen niet voor niets Franse vlaggen overal.
Aangezien vele "dappere" Belgen het nodig vonden om, zowel in het verleden als nu, kritiek te uiten op Maxima en Alexander, stelde ik onderstaande tekst op, heb ze ook reeds gepost in Usenet.
---
Kritiek en het koningshuis …
De media, zowel in Nederland als Vlaanderen, staan weer bol van de royalistische berichten. Bij zulke gebeurtenissen – zij het een oersaaie “documentaire” over het dagelijkse leven van een prins op de Vlaamse tv óf de geboorte van een nieuw kind – is kritiek nooit veraf, maar in welke mate is kritiek toepasbaar en waar is zo gewoon hypocriet?
Er zijn chagrijnige Nederlanders en er zijn dappere Belgen. Deze twee te mijden groepen zoeken graag spijkers op laag water door Maxima ervan te verwijten dat haar vader minister was onder generaal Videla. Alsof kinderen verantwoordelijk zijn voor de daden van hun ouders. En waar komt dat gescheld op de Duitsers toch altijd vandaan, Nederland? Willem III was toch getrouwd met de Duitse prinses Emma von Waldeck-Pyrmont? En hun dochter, Wilhelmina, trouwde met Heinrich von Mecklenburg. Juliana, hun dochter, zette de traditie voort en trouwde met Bernhard zur Lippe-Biesterfeld. En Beatrix? Huwde met Claus von Amsberg. Voor de goede orde, dien ik hierbij wel te vermelden dat Claus lid was van de Hitler-Jugend, en von Lippe-Biesterfeld was lid van de NSDAP (partijnummer 02583009) tot de dag na zijn huwelijk, en aangesloten bij de Motor-SA en de Reiter-SS. Maxima heeft dus van die chagrijnige Hollanders niet bijster veel lessen in democratie te krijgen.
En de dappere Belgen, die zo dapper kritiek uiten van achter hun computerschermen? Leopold III informeerde Hitler van zijn huwelijk met Lilian Baels, waarop de Führer hen prompt een ruiker bloemen toestuurde. Deze vorst stuurde ook steevast verjaardagstelegrammen naar Hitler. Zijn zus, prinses Marie-Josee, deed nog beter. Als vrijwillige verpleegster trok ze mee met Mussolini’s leger tijdens de inval van Ethiopië. Zij zorgde ook voor de ontmoeting tussen Leopold en de Duitse Führer te Berchtesgaden. En dan zwijg ik nog van Walter Baels, zwager van de vorst, die in een inciviekenkamp terecht kwam na de oorlog, of Don Jaime Aragon y Mora, broer van Fabiola, een eregast op het huwelijk van Léon Degrelle’s dochter in Spanje. Ja, die dappere Belgen zijn natuurlijk het best geplaatst om kritiek te spuien.
En wat heeft generaal Videla precies gedaan? Vele duizenden Argentijnen zijn spoorloos verdwenen. Maar ach, die dappere Belgen doen toch zoveel beter. De Belgen bereiken immers de absolute top wat genocide en volkerenmoord betreft, in Kongo zou Leopold II volgens schattingen verantwoordelijk zijn voor de dood van 10-14 miljoen Congolezen.
Dappere Belgen toch, altijd in de bres voor mensenrechten, zo nobel en rechtvaardig …
Vele hartelijke wensen aan het pasgeboren prinsenkind.
Laatst gewijzigd door Thomas op 08 dec 2003, 16:37, 1 keer totaal gewijzigd.
- PPL
- Lid
-
Glenn Janssens
- Lid
- Proos
- Technisch beheerder

- Gegeven: 19 keer
- Ontvangen: 36 keer
Staan twee mannen in een café.Adrian schreef:Nee laat maar.
Jullie Nederlanders hebben geen gevoel voor humor !!!![]()
Adrian.
Een Nederlander en een Belg.
"Ik weet nog een toffe Belgenmop!",
zegt de Nederlander enthousiast.
De Belg is een beetje verontwaardigd
en roept: "Alez, maar ik bén een Belg!"
"Geeft niet, dan vertel ik 'm gewoon
twee keer", zegt de Nederlander.
Those who cannot remember the past are condemned to repeat it. ~ George Santayana (1863-1952), The Life of Reason, Volume 1, 1905
Steun het forum | Forumregels | Gebruiksovereenkomst | FAQ | Zoek een moderator
Steun het forum | Forumregels | Gebruiksovereenkomst | FAQ | Zoek een moderator
- Roel R.
- Lid
Staan twee mannen in een café.antwerpx schreef:Ik snap hem niet
Een Nederlander en een Belg.
"Ik weet nog een toffe Belgenmop!",
zegt de Nederlander enthousiast.
De Belg is een beetje verontwaardigd
en roept: "Alez, maar ik bén een Belg!"
"Geeft niet, dan vertel ik 'm gewoon
twee keer", zegt de Nederlander.
inkopper
-
Glenn Janssens
- Lid
-
Mattie
- Lid
....ik snap hem nog steeds niet
(maar ja, wat wilt ge EN Belg EN Limburger)
En Thomas,
hier ene voor U: er bestaan toch geen "Belgen!" Er bestaat maar 1 Belg en dat is den Koning; de rest zijn of Waal, of Vlaming of uit het Duitstalig Gewest.
...en dank zij de Waalse industrie (alleen FN gaat nog redelijk en is (nog) niet failliet) hebben we nog zo'n ruime wapenwet. Zou FN in Vlaanderen liggen, geloof maar dat de wetgeving dan al lang veel strenger zou zijn! (Is het Waalse gewest toch nog goed voor iets!)
Mat.
(maar ja, wat wilt ge EN Belg EN Limburger)
En Thomas,
hier ene voor U: er bestaan toch geen "Belgen!" Er bestaat maar 1 Belg en dat is den Koning; de rest zijn of Waal, of Vlaming of uit het Duitstalig Gewest.
...en dank zij de Waalse industrie (alleen FN gaat nog redelijk en is (nog) niet failliet) hebben we nog zo'n ruime wapenwet. Zou FN in Vlaanderen liggen, geloof maar dat de wetgeving dan al lang veel strenger zou zijn! (Is het Waalse gewest toch nog goed voor iets!)
Mat.
Schiet toch op man; 't is bijna week-end, ik wil gaan zuipen!
-
Mattie
- Lid
Fries? Wat is dat?
Is dat een temperatuursaanduiding?
Of is dat een soort paard?
Maar ge gaat mij toch niet wijsmaken dat dat een taal is!
Als we nu Vlaanderen en Nederland samenvoegen, kunnen we de Friesen, Groningers en Drenten dan niet een apart landje laten vormen?
Mat.
Is dat een temperatuursaanduiding?
Of is dat een soort paard?
Maar ge gaat mij toch niet wijsmaken dat dat een taal is!
Als we nu Vlaanderen en Nederland samenvoegen, kunnen we de Friesen, Groningers en Drenten dan niet een apart landje laten vormen?
Mat.
Schiet toch op man; 't is bijna week-end, ik wil gaan zuipen!