Games gezocht voor Battleground Europe (mega-multiplayer)

Games, etc. Let op: modelbouw, reenactment e.d. hebben eigen onderdelen.
Niels_janssens
Lid

Games gezocht voor Battleground Europe (mega-multiplayer)

Bericht door Niels_janssens »

Hoi,

Ik zoek mensen die samen met mij een eenheid willen vormen in het spel Battleground Europe.
http://www.wwiionline.com

Dit is een mega-multiplayer game(zoals world of warcraft, maar dan First person shooter) dat zich afspeeld tijdens de eerste jaren van de 2de wereld-oorlog.

Je kunt dit moeilijk vergelijken met andere games zoals Mohaa, COD, of andere.
Hier speelt men met duizenden tegelijk. Je kan hier op je eentje spelen, maar om het pas echt interessant te maken, kan men ook eenheden vormen.
bv. infanterie, marine, tankeenheden, luchtmacht.
Men kan kiezen uit 3 nationaliteiten.
Fransman, Engelsman of Duitser.

Je kan jezelf opwerken van recruit tot zelfs het opperbevel, waar men dan verschillende eenheden kan commanderen en strategieën bepalen.

Het spel kan je gratis downloaden op de site, maar om het online te kunnen spelen moet je zoals World of Warcraft een bedrag betalen
Als je je voor de eerste keer opgeeft, dan betaal je ongeveer +- 16€, en dan krijg je een maand gratis om te spelen.
Dan betaalt men ongeveer 99$ voor een heel jaar spelen.
men kan dit doen via overschrijvingen of online-banking. Dus je hoeft geen credit-kaart te hebben.

Dus als er mensen zijn die interesse hebben, aarzel dan niet om te reageren.

Alvast bedankt.

Enkele screenshots:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Robin V
Lid

Bericht door Robin V »

Is dit hetzelfde spel dat ook in Amerika als MMOFPS wordt gespeeld?
De volgende zin is fout. De vorige zin is juist.
Niels_janssens
Lid

Dit spel is eerst uitgekomen in Amerika in 2001 onder de naam Word War II online, maar omdat het toen het in de winkel lag nog in een beta statium zat, is dit niet echt een succes geweest.

Het is in 2005 opnieuw uitgebracht onder de naam Battleground Europe.

Er zijn natuurlijk wel veel Amerikanen die dit spelen, maar heb al veel mensen die de europese nationaliteit hebben dit ook zien spelen.

Maar heb de indruk dat hier nog weinig Belgen, of Nederlanders aan meedoen, vandaar mijn vraag of er nog mensen hadden die interesse hadden om een Belgisch-Nederlandse unit te vormen.
Het is altijd leuker als ge met wat mannen kunt spelen die uw eigen taal spreken, snappie. Niet dat ik geen Engels spreek ofzo hoor, maar ge begrijpt me wel.
Robin V
Lid

Bericht door Robin V »

Ik ga in de toekomst wel registreren. Op voorwaarde dat ik een nieuwe internetverbinding aanschaf, anders is mijn lag torenhoog.
Hoe zit het trouwens met de algemene ping? Met een 1000-tal mensen moet er toch een hog algemene ping zijn?
De volgende zin is fout. De vorige zin is juist.
Leroy
Lid

Bericht door Leroy »

Zolang het goeie en snelle server zijn met een zeer hoge verbinding moet dit makkelijk kunnen.
AtroX
Lid

Bericht door AtroX »

Heb er al goede zaken over gehoord over dees game. Maarja, elke maand betale gaat nu net niet, aangezien ik mijn telenet rekening ook al zelf moet betalen :(
"Hier liggen hun lijken als zaden in 't zand, hoop op den oogst o vlaanderland"
30th Infantry Division verzamelaar. Altijd geïnteresseerd in voorwerpen uit Belgisch Limburg tijdens de oorlogsjaren.
Niels_janssens
Lid

Als ik het spel speel valt de ping redelijk goed mee.
Het is echt een hele grote map waar je op speeld, dus de mensen die gamen, zijn redelijk versprijd over verschillende steden.
Als er hevige gevechten zijn in een bepaalde stad met veel man, heb je soms al ne keer last van lag, maar dit valt best mee.

Die prijs valt ook echt mee.

Je hebt 3 mogelijkheden, ofwel betaal je voor 1 maand, voor 3 maanden, of ineens voor een heel jaar.
Dit laatste is het voordeligste, net geen 85 €
Als je de vergelijking maakt met World of Warcraft: +- 30 € voor 2 maanden.
Leroy
Lid

Bericht door Leroy »

Niels_janssens schreef:Als ik het spel speel valt de ping redelijk goed mee.
Het is echt een hele grote map waar je op speeld, dus de mensen die gamen, zijn redelijk versprijd over verschillende steden.
Als er hevige gevechten zijn in een bepaalde stad met veel man, heb je soms al ne keer last van lag, maar dit valt best mee.
Het kan ook zo zijn dat het geen lag is maar frame drops. :wink:
Geuf
Lid

Bericht door Geuf »

Ik heb et gedownload. maar het is me echt een raadsel hoe te spelen.
Eerlijkgezegd ben ik gewoon te lui om de manual te lezen. rtfm
maar wat me ook niet duidelijk is. moet je er nou voor betalen of niet?
want downloaden is easy. spelen daarentegen..?
Niels_janssens
Lid

Ik heb et gedownload. maar het is me echt een raadsel hoe te spelen.
Eerlijkgezegd ben ik gewoon te lui om de manual te lezen. rtfm
Je bent niet verplicht om de handleiding te lezen, maar 't is altijd wel handig. als je de volledige handleiding afdrukt kom je op ongeveer 200 pagina's.
Je kan het spel offline spelen, maar dan loop je in je eentje rond op een trainings-eilandje. Niet echt interresant, maar je kan hier wel oefenen in het rijden met auto's, tanks, ... het vliegen van bommewerpers enz. en het varen met bootjes.
Er bestaan ook online trainingservers waar op bepaalde tijdstippen trainingen worden gehouden door een begeleider(s), buiten die tijdstippen kan je natuurlijk ook op die trainingsservers (moet je wel een account voor hebben.)

In het spel zelf, wordt je wel ook wel vaak geholpen. als je met problemen zit ofzo, zijn er altijd wel een paar spelers die je wegwijs maken.
maar wat me ook niet duidelijk is. moet je er nou voor betalen of niet?
want downloaden is easy. spelen daarentegen..?
Om offline te spelen hoef je niet te betalen, om online te gaan daarentegen heb je een geldige gebruikersnaam en passwoord nodig. En die moet je kopen.
Je betaald ongeveer 16€ en dan mag je een maand online spelen. Daarna moet je voor 1 maand, 3 maanden of 1 jaar betalen.
Weet nu niet precies hoeveel het voor 1 maand of 3 maanden is, maar voor 1 jaar betaal je ongeveer 86 €

Ik ben het nu al een tijdje aan het spelen, en moet zeggen dat het me zeer goed bevalt. Ben lid geworden van de 16de infanterie divisie.
http://www.16id.com
De leden hier helpen je echt goed op weg om snel promotie te maken, en bieden hulp waar nodig is.
Geuf
Lid

Bericht door Geuf »

ah! bedankt voor de informatie.
jammer dat het meer geld per jaar kost dan om 1 mp spel te kopen in de winkel.

Ik heb ook gezien dat je maar een beperkt aantal characters hebt.
b.v. geen sniper. dat is wel jammer
Niels_janssens
Lid

Ik heb ook gezien dat je maar een beperkt aantal characters hebt.
b.v. geen sniper. dat is wel jammer
Ok van die sniper heb je wel gelijk en dat is wel jammer, maar wat het "beperkte" aantal characters betreft zit je toch helemaal mis.

In het begin ben je inderdaad beperkt. Dit spel werkt met een rangen systeem zoals in het leger, en naarmate je meer ervaring hebt, kun je hogerop geraken op elk gebied (Infanterie, Luchtmacht, marine)

Je hebt 9 verschillende "Classes" in de infanterie:
- Rifleman (in het begin kun je niet anders dan dit kiezen)
- Assault Trooper (dan mag je met een SMG rondlopen)
- Engineer/Sapper
- Rifle Grenadier
- Light Machine Gunner
- Anti-Tank Rifleman
- NCO/Officer
- Commander
- Paratroop

Als infanterie kun je ook met verschillende voertuigen rijden, gaande van Trucks, Anti-Aircraft weapens, tanks, ...

Als je met een tank rijdt kan je dit op je eentje doen, of wel met een hele crew, eentje die stuurt, eentje die het machine geweer bemand, eentje voor het kanon, en een commander.

Bij de luchtmacht kun je vliegen met jagers en met bommenwerpers en transportvliegtuigen (om bv para's te droppen)
Naargelang je rang kun je een bepaald toestel bemachtigen.
Ook in een vliegtuig kan je werken met bemanningen, bv 1 piloot, tailgunner, bombardier

Bij de marine heb je 3 verschillende units:
- River gunboats
- Destroyers
- Freighters
Je kan hier als kapitein varen, of bepaalde wapens op het schip gaan bedienen.

Ik denk niet dat dit echt een "beperkt" aantal characters is, of toch?
Geuf
Lid

Bericht door Geuf »

roger that ;)

alleen jammer van de sniper :)
Niels_janssens
Lid

lol, toen ik vandaag wou spelen, moest ik een update doen.

en wat blijkt nu, ze hebben snipers toegevoegd :)
Geuf
Lid

Bericht door Geuf »

haha relaxed.
kijk en dan vind ik het de moeite waard om het verder te onderzoeken.
tis alleen jammer dat het zoveel geld kost om te spelen.