Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Over een onbepaalde tijd willen wij een weekje naar de Ardennen gaan. Ik weet natuurlijk dat er een hevige strijd is uitgevochten in de Ardennen. Is iemand anders hier al geweest en kent nog interresante plekken/musea om te bezoeken. Dus heeft iemand nog wat tips! Ook tips voor steden/dorpen met plekken/musea die op de route liggen.
Ben er in oktober en december in de Ardennen geweest. Zelf vond ik La Roche zeker een bezoek waard. Ze hebben daar, al zeg ik het zelf een erg mooi museum. Ook staan er nog 2 tanks. Maar verder is het zelf ook een heel mooi dorp in een dal.
Ook La Gleize bezocht. Vond dat ook wel een interessant museum om te bezoeken.
Het Historical Center in Bastogne vond ik zelf totaal niet interessant. Hier waren we erg snel uitgekeken.
Tjeerd schreef:Over een onbepaalde tijd willen wij een weekje naar de Ardennen gaan. Ik weet natuurlijk dat er een hevige strijd is uitgevochten in de Ardennen. Is iemand anders hier al geweest en kent nog interresante plekken/musea om te bezoeken. Dus heeft iemand nog wat tips! Ook tips voor steden/dorpen met plekken/musea die op de route liggen.
(moet wel over wo2 gaan he ) alvast bedankt!
Ik weet niet waar je precies zit tijdens je verblijf?
Anders moet je eens naar het museum in Diekrich (Luxemburg) gaan. Heel groot en erg mooi!
ben zondag 8 jan. in de ardennen geweest, woon in limburg dus is maar 1.5 uur rijden voor mij.
La roch is inderdaad heel mooi
la gleize ook de moeite waardt, als je naar la gleize rijdt kom je langs Koo, hier liggen watervallen en kan je verse forel wegwerken.
En ben bij de bossen van Foy geweest, indrukwekkend monument, en leuk wandelen, zeker met wat sneeuw....
Tjeerd schreef:Heeft de ardennen + omgeving hetzelfde aanbod qua bezienswaardigheden wo2 als Normandie?
Ik denk dat Normandie meer te bieden heeft, maar de Ardennen hebben die typische sfeer en die stilly, mysterieuze bossen ...
"Hier liggen hun lijken als zaden in 't zand, hoop op den oogst o vlaanderland"
30th Infantry Division verzamelaar. Altijd geïnteresseerd in voorwerpen uit Belgisch Limburg tijdens de oorlogsjaren.
Hoi,
3 jaar geleden heb ik mij bij het begisch verkeersbureau een route-boekje gekocht, met 5 'historische wegen'.
Hier staan routes in die Peiper met z'n mannen tot aan La Gleize heeft afgelegd, maar bijvoorbeeld ook de weg die de Amerikanen doorlopen hebben.
We hebben al 3 van de goed te volgen routes achter de rug, ze leiden je langs musea, historische plekken en monumenten. Erg interessant en dagvullend, vooral als je ook de 'gevechtsbossen' ingaat.
Het boekje is nog steeds (volgens mij gratis) te bestellen, even scrollen op de volgende site: http://www.belgie-toerisme.net/Langue/nl/brochure.htm
Het heet: SLAG OM DE ARDENNEN - REIS DOOR HET VERLEDEN.
Het is zelfs als PDF te downloaden, maar boekformaat is handiger (vind ik).
Succes!
I reject your reality and substitute my own 'D'r pruusj voort volle gaas achteroet toen du Amerikoönsje Shermans 't Ranzellerveld aafkoomte..'
Feldmarschall schreef:Hoi,
3 jaar geleden heb ik mij bij het begisch verkeersbureau een route-boekje gekocht, met 5 'historische wegen'.
Hier staan routes in die Peiper met z'n mannen tot aan La Gleize heeft afgelegd, maar bijvoorbeeld ook de weg die de Amerikanen doorlopen hebben.
We hebben al 3 van de goed te volgen routes achter de rug, ze leiden je langs musea, historische plekken en monumenten. Erg interessant en dagvullend, vooral als je ook de 'gevechtsbossen' ingaat.
Het boekje is nog steeds (volgens mij gratis) te bestellen, even scrollen op de volgende site: http://www.belgie-toerisme.net/Langue/nl/brochure.htm
Het heet: SLAG OM DE ARDENNEN - REIS DOOR HET VERLEDEN.
Het is zelfs als PDF te downloaden, maar boekformaat is handiger (vind ik).
Succes!
Hej ,
allereerst bedankt voor je informatie. Hier kan ik wat mee! tof! Ten tweede heb ik nog wel wat vraagjes: 1) Zijn deze routes te belopen? Of beter te doen met de auto (gaan ze bijv. over autowegen) En vraag 2) Wat vond jij ervan?
Het boekje is niet helemaal gratis. Ze sturen het voor 1,25 voor je op naar Nederland(!).
Hoi,
de routes moet je wel met de auto volgen. De dorpen / plekken liggen te ver uit elkaar, tenminste om ze te lopen. Ze voeren langs de oude wegen óf langs landelijke wegen. Je hoeft geen autoweg op te komen, wat de route authentieker maakt.
Ik vond de routes die we gehad hebben in ieder geval prachtig, veel foto's gemaakt en veel ervan opgestoken. Wij hebben het eerste jaar alle kleine monumentjes bezichtigd, de laatste twee jaar hebben we ervoor gekozen om ons bij de wat belangrijkere plekken (o.a. musea, gevechtsbossen) langer op te houden. Dat is een keuze die je maakt over hoe je je dag indeelt....het waren in ieder geval interessante trips
I reject your reality and substitute my own 'D'r pruusj voort volle gaas achteroet toen du Amerikoönsje Shermans 't Ranzellerveld aafkoomte..'
Ligneuville, waar Amerikaanse officieren die tijdens hun maaltijd verrast werden door de voorhoede van Kampfgruppe Peiper, die op dat moment langskwam:
De Tiger in La Gleize:
Loopgraven in het bos nabij Rocherath:
De Panther in Houffalize:
Kanon op Baraque-de-Fraiture: