In de mailtjes wordt mij dan ook veelal gevraagd of wat ik zo al heb.
Hoewel mijn militaria verzameling niet alleen uit Russisch WOII bestaat wil ik mij in deze topic toch wel alleen beperken tot het Russische deel van mijn verzameling. Voor de geïnteresseerden, mijn Russische WOII verzameling;

Een kiel van een M43 Gymnastyrka met opgelegde borstzakken en gedekte schouderepauletten van een Starshina (sergeant majoor). Links op de kiel een kwartiermuts, de zg. Pilotka. De onderscheidingen v.l.n.r.; Orde van de rode ster, Gardisteninsigne, Roemsorde 3e klasse, Medaille voor moed (variant voor 1943) en de Medaille voor de verdediging van Leningrad (St. Petersburg). Russische soldaten droegen behaalde onderscheidingen ook op het velduniform. Het geweer is een Mosin Nagant M1891g met bijbehoren M1891 Sjtoejk bajonet. De leren riem is voor manschappen en onderofficieren. De vlag is van de Sovjet republiek Rusland en is naoorlogs.

Zo zouden de meeste Russische WOII soldaten het wel gehad willen hebben. Hoewel nog niet helemaal compleet is dit de Russische WOII uitrusting.
Een leren riem met 2 leren Mosin Nagant patronentassen, model jaren 30. De 2 groene tassen onder de leren patronentassen zijn extra magazijntassen voor het semi automatische SVT 38/40 geweer. Deze extra magazijntassen werden ook door soldaten met een Mosin Nagant geweer gebruikt. Verder links een gasmaskertas, daarnaast een handgranatentas voor twee Rutschnaia Granata Djagonow 33 steelhandgranaten (RGD-33). Deze blauwe variant van de granatentas was bedoeld voor marine-eenheden. Onder de tas een voorbeeld van zo'n RGD-33 steelhandgranaat. Voor alle duidelijkheid, de steelhandgranaat is een afbeelding welke ik er in heb gezet. Deze RGD-33 granaat is dus niet in mijn bezit! Daarnaast een pionierschop met leren foedraal en een aluminium veldfles met katoenen foedraal.

Het M43 uniform compleet met uitrusting. De diagonaal gedragen groene band is een Plashch Palatka, een grondzeil welke ook als poncho kon worden gedragen.