Axis & Allies miniatures

Games, etc. Let op: modelbouw, reenactment e.d. hebben eigen onderdelen.
Phil
Lid

Axis & Allies miniatures

Bericht door Phil »

Sinds september is er naast de bordspelen van Axis & Allies ook een miniatuur variant te koop. Axis & Allies miniatures. Schaal 1:72.

De modellen zijn divers (infanterie, artillerie, cavalerie en binnenkort vliegtuigen) en zien er naar mijn mening over het algemeen goed uit.

Iedere 3 maanden verschijnt er een set met nieuwe eenheden, van verschillende naties, momenteel zijn er al miniaturen van USA, UK, Rusland, Frankrijk, Duitsland, Italië, Roemenië, Polen, Japan en China.

Nadeel is dat er gewerkt wordt met zeldzame miniaturen (1 per doos van 9 miniaturen totaal) en dat aan de buitenkant v/e doos niet te zien is wat de inhoud is.

Meer info op: http://www.wizards.com/default.asp?x=ah/aa/welcome

Phil
wittmann
Lid

Bericht door wittmann »

Wat is het??
ik heb even gekeken maar ik snap er niet echt veel van :?
is het een bord spel? waarbij je zelf de poppetjes moet maken
of wat? zoals dat van lord of the rings etc :?
^kev
Lid

Bericht door ^kev »

jaa, k snap er eigelijk ok niet zo veel van, maar lijkt me opzich wel leuk als je de figuren moet schilderen enzo :lol:
<('.'<)
Veltro
Lid

Bericht door Veltro »

De figuren en voertuigen zijn al klaar. Ik vind de kwaliteit van deze nou niet om over naar huis te schrijven. Maar ze hebben wel wat zeldzame modellen! Weet iemand de prijzen?

Veltro
Credere, Obbedire, Combattere!!!!Avanti!!!!Saluto Al Duce!!!!
^kev
Lid

Bericht door ^kev »

maar is het een bordspel ? en wat moet je erbij doen, een soort Risk ? of wat
<('.'<)
sobel
Lid
Ontvangen: 1 keer

Bericht door sobel »

het is volgens mij een soort risk ja, de prijzen zijn ongeveer 50 euro per spel... varieerend van uitbereidings sets enzo... oa tekoop bij de v&d (iig hier in gorichem)
''voor de oorlog wist ik niet wie een jood was en wie niet. De nazi's hebben dat onderscheid gecreëerd''
Phil
Lid

Bericht door Phil »

De Axis & Allies bordspelen (wereld, Europa, Pacific en D-day) lijken inderdaad wel enigszins op risk. Maar de miniatuur variant is meer een wargame.

Deze laatste wordt gespeeld op hexkaarten (zoals ook bv memoir '44) met op schaal gemaakte, reeds beschilderde miniaturen. Het aantal soorten minaturen is divers, momenteel zijn er 93. Iedere soort heeft zijn eigen specifieke eigenschappen en heeft een bepaalde punten waarde.

Je begint het spel door een leger samen te stellen voor een bepaald aantal punten en dat te plaatsen op een kaart (die bestaat uit verschillende terreintypes zoals gras/bos/bergen/riveren/dorpen).
Daarna is het bijvoorbeeld de bedoeling dat je in een aantal beurten een object eerder veroverd dan je tegenstander.

Er is een starterset die naast de spelregels en 12 miniaturen, 4 dubbelzijdig voorgedrukte kaarten bevat. De kosten variëren per spelwinkel van 25 tot 28 euro.
Daarnaast zijn er extra sets te koop, zogenaamde booster sets. Deze bevatten 9 miniaturen en kosten rond de 17 euro.
Iedere 3 maanden komt er een nieuwe boosterset uit met nieuwe eenheden.
Een voorproefje van miniaturen voor de komende set: http://www.wizards.com/default.asp?x=ah ... h20060208c
Op de kaartjes die je ziet (en die je bij iedere minituur krijgt) staan de eigenschappen van een miniatuur beschreven.

De sets zijn te koop in spelspeciaalzaken. Al is het soms geluk hebben dat ze er zijn want de eerste maanden waren ze bijna niet aan te slepen.

Phil
Veltro
Lid

Bericht door Veltro »

Phil, ik heb gisteren wat lopen surfen naar aanleiding van je post, maar heb je toevallig wat foto's van Italiaanse eenheden. Ik zag wel foto's van de Fiat M13/40 tank, maar dat model is zo mislukt dat ik nog altijd liever 20/25 euro besteed aan een oud model van Esci.

Veltro
Phil
Lid

Bericht door Phil »

Voor afbeeldingen van alle momenteel beschikbare modellen plus de bijbehorende eigenschappen zie:

http://www.triton-tek.com/aam/aam.asp?UnitID=1

Phil
Veltro
Lid

Bericht door Veltro »

Thanks. Na alles goed bekeken te hebben blijkt dit spul niets voor mij.

Veltro
Hauptman Raymond
Lid

Bericht door Hauptman Raymond »

Geef mij maar Call of Duty 2, ik ben niet zo gek op die oorlogsbordspellen
^kev
Lid

Bericht door ^kev »

Hauptman Raymond schreef:Geef mij maar Call of Duty 2, ik ben niet zo gek op die oorlogsbordspellen
Ja, of gewoon Risk of Kolonisten van Katan
<('.'<)
thekyle
Lid

Bericht door thekyle »

ik was wat aan het rondneuzen op google en vond deze foto
Afbeelding
van het spel
maar hoe komen ze aan die boompjes
kopen ze die apart of zitten die erbij ? :wink:
Haplo
Lid