Hoe zijn jullie ervaringen met bvb het aankopen van items uit buitenland?
Met welke land gaat het vlotjes en met welke niet, of is het overal hetzelfde?
Het is misschien interessant dat mensen hun ervaringen vertellen,zodat toekomstige kopers of verkopers weten waar ze moeten op letten en met welk land ze eventueel problemen mogen verwachten.
Adrian.
online items kopen uit buitenland.
-
Glenn Janssens
- Lid
- Roel R.
- Lid
- Stijn
- Lid
Ik koop eigenmlijk nooit via internet, ik ben namelijk van mening dat de verkoper je dan alles kan opsturen.
Ik heb wel 2 keer via internet gekocht en alle twee de keren was ik wel zeer positief te spreken over het gebeuren.
Toch heb ik de items liever in mijn handen gehad voordat ik het gekocht heb.
Ik heb wel 2 keer via internet gekocht en alle twee de keren was ik wel zeer positief te spreken over het gebeuren.
Toch heb ik de items liever in mijn handen gehad voordat ik het gekocht heb.
-
derrick
- Lid

Kopen via internet
Ben het met Stijn eens heb maar al te vaak troep toegezonden gekregen en als je dan reclameert bij verkopers zij ze niet thuis.Heb gekocht via ebay in Duitsland ,Frankrijk,Oostenrijk en Belgie en overal zaten wel ratten die de kluit belazeren (de goede te na gelaten).Als je toch iets wil kopen en ze vragen om contanten op te sturen doe dit dan altijd aangetekend en liefst met bericht van ontvangst ben je ieder geval zeker dat het geld is aangkomem (gebeurt nog al eens dat ze beweren dat het geld niet is aangekomen,kan een keer gebeuren maar niet 2 of 3 keer!!)
Laat je aankopen ook altijd aangetekend verzenden let wel dat de kosten hiervoor enorm kunnen oplopen.Wat de ankoop vaak niet meer rendabel maakt.Koop tegenwoordig nog wel op Qoop en/of Marktplaats heb daar een paar goede contacten opgebouwd die te vertrouwen zijn.Nog een tip als je iets koopt vraag dan of je het mag afhalen(ook al ben je dit nietvan plan) de bonafide verkopers zullen je ten alle tijde naam en adres zenden vraag ook garantie en het recht op teruggave.Meld ook ten alletijde bij de webmaster en via feedback dat je bedrogen bent dit voorkomt weer leed bij andere verzamelaars
Laat je aankopen ook altijd aangetekend verzenden let wel dat de kosten hiervoor enorm kunnen oplopen.Wat de ankoop vaak niet meer rendabel maakt.Koop tegenwoordig nog wel op Qoop en/of Marktplaats heb daar een paar goede contacten opgebouwd die te vertrouwen zijn.Nog een tip als je iets koopt vraag dan of je het mag afhalen(ook al ben je dit nietvan plan) de bonafide verkopers zullen je ten alle tijde naam en adres zenden vraag ook garantie en het recht op teruggave.Meld ook ten alletijde bij de webmaster en via feedback dat je bedrogen bent dit voorkomt weer leed bij andere verzamelaars