[Completed] - [Me109G-10 Revell 1/48] - [16-08-2007]

Bespreek in dit subforum alles over modelbouw

Moderator: Jurrie

Gebruikersavatar
Jurrie
Moderator
Moderator
Berichten: 1947
Lid geworden op: 05 jan 2004, 23:09

[Completed] - [Me109G-10 Revell 1/48] - [16-08-2007]

Bericht door Jurrie »

Oi mensen,

Hier weer wat foto's van mn bezigheden, tekst ff geript van ander forumpje:

Nog maar een kit opengetrokken. Dit keer een vliegtuig, en wel een 1/48 Me-109 G-10 :). Tot nu toe kan ik echt IEDEREEN deze kit aanraden, kost iets van 8-9 euri (:|!) en het ding ziet er nog wel aardig uit & heeft panellines. Ook steekt alles goed in elkaar..

Hier wat ploaties:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ga er verder geen bijzondere dingen op doen, behalve een beetje subtiele washing. Heb ik nog nooit gedaan op een plane, maar dit schijnt ook de trend te zijn voor vliegtuigen tegenwoordig :-D.

I'll keep u updated

Greetz!

Jurrie
Laatst gewijzigd door Jurrie op 16 aug 2007, 14:41, 3 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Jurrie
Moderator
Moderator
Berichten: 1947
Lid geworden op: 05 jan 2004, 23:09

Bericht door Jurrie »

Even een paar nieuwe plaatjes...

Ik heb voor het eerst (bij vliegtuigen) eens pre-shading uitgeprobeerd. En voor een eerste keer vind ik het al goed gelukt :D! Helaas zijn de onderstaande foto's een beetje overbelicht, dus kunnen jullie EN de zelfgemixte kleur (lijkt heel goed, al zeg ik het zelf) EN de pre-shading niet 100% beoordelen, maar dan weten jullie iig dat ik nog bezig ben :P.

Ik maak wel een keer betere pics als ik de volgende stap ga doen in het airbrushen, de camo van de vleugels en helemaal bovenop de plane :)

Voor nu:

Afbeelding

Afbeelding

Hier zie je overigens nog de zwarte strepen die ik had aangebracht voor de pre-shading:
Afbeelding

Afbeelding

Dat was het weer, hopelijk soon meer ;)

Jurrie
Gebruikersavatar
Jurrie
Moderator
Moderator
Berichten: 1947
Lid geworden op: 05 jan 2004, 23:09

Bericht door Jurrie »

Weer een update. Wat ik gedaan heb: camo gespoten (2 kleuren, er moet nog 1 kleur bij voor wat vlekjes...heb ik echter niet 1-2-3, dus die komt later nog), panellines verduidelijkt met potlood ( http://www.armorama.com/modules.php?op= ... &artid=339 ) & wat detail geverfd (waarvan de helft nutteloos, want ik moet de voorkant nog geel spuiten ... *vergeten* 8-).

Wat betreft de panellines: dat heb ik alleen nog maar op de onderkant gedaan. Deed daarna ook 1 streep op de zijkant van de romp, maar vond dat toch op de een of andere manier minder staan :roll:. Heeft iemand hier nog meer ervaring mee, en die zegt: "bovenkant ook nog doen!" of "zo laten" o.i.d...?!?!.want ik weet het net nog ff niet, wil het uiteraard niet verknallen :)

Wat betreft de camo: wel aardig, niet super....bij 1 verf had ik niet 100% de goede verhouding, dus iets meer overspray dan gewenst, maar toch...het resultaat vind ik niet onaardig.

Nog 1 ding...Iemand nog ervaring met washes met vliegtuigen? Dit omdat ik misschien op die manier de pannellines nog wil accentueren en een IETS (maar niet veel) verweerd uiterlijk wil hebben.

Ik hoor het wel, hier iig pics:

Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding

Enjoy!

Greetz,

Jurrie
Gebruikersavatar
Jurrie
Moderator
Moderator
Berichten: 1947
Lid geworden op: 05 jan 2004, 23:09

Bericht door Jurrie »

Update 19-02-2006:

Neus (knal)geel gespoten (ik vind dat wel vet :D), en alvast wat detail geverfd zoals MG en uitlaat enz :)

Boven/zijkant:
Afbeelding

Onderkant:
Afbeelding

Helaas ff maar 2 goeie pics, maar het idee is wel duidelijk :)

Greetz!

Jurrie
Gebruikersavatar
^kev
Lid
Berichten: 608
Lid geworden op: 23 jan 2006, 21:50
Locatie: Someren, N - Brabant

Bericht door ^kev »

Nice Jurrie :wink:
<('.'<)
Gebruikersavatar
Haplo
Lid
Berichten: 3616
Lid geworden op: 03 okt 2005, 17:39
Ontvangen: 1 keer

Bericht door Haplo »

Gaat er leuk uit zien.
Ook weer een diorama voor in de planning?
Mvg/Best regards, Sipke
Gebruikersavatar
Jurrie
Moderator
Moderator
Berichten: 1947
Lid geworden op: 05 jan 2004, 23:09

Bericht door Jurrie »

@haplo,

Ook voor deze kit staat geen dio in de planning. Maar misschien maak ik nog wel wat, een simpel ondergrondje oid :)

@kev,

TY...

Jurrie
Gebruikersavatar
Jurrie
Moderator
Moderator
Berichten: 1947
Lid geworden op: 05 jan 2004, 23:09

Bericht door Jurrie »

Update:

Nosecone geverd. Propellorbladen geverfd. Beiden attached ;).

Had de wielen ook al geverfd, maar was een beetje mislukt, dus die liggen in de Mr Muscle. Het schiet al heel erg op :D

Afbeelding

Volgende keer.....meer!

Greetz,

Jurrie
Gebruikersavatar
^kev
Lid
Berichten: 608
Lid geworden op: 23 jan 2006, 21:50
Locatie: Someren, N - Brabant

Bericht door ^kev »

Ziet er erg goed uit,
Gebruikersavatar
Reca
Lid
Berichten: 622
Lid geworden op: 04 mei 2005, 11:32
Locatie: de beste provinincie

Bericht door Reca »

erg mooi, maar laat dit soort vliegdingen maar niet op twenot zien :lol:
----
Gebruikersavatar
Jurrie
Moderator
Moderator
Berichten: 1947
Lid geworden op: 05 jan 2004, 23:09

Bericht door Jurrie »

@^kev,

Bedankt. Wanneer krijgen we nog wat van jou te zien (A)!?

@rémy

Haha, nee, lijkt me geen goed plan :lol: ! Het staat overigens wel op een aantal modelbouw-en-vliegtuigvriendelijke forums ;)

Jurrie
Gebruikersavatar
^kev
Lid
Berichten: 608
Lid geworden op: 23 jan 2006, 21:50
Locatie: Someren, N - Brabant

Bericht door ^kev »

Oke, Jurrie

mijn volgende project zal ik eens kijken of ik het kan planten :P
maar je moet er niet te veel van verwachten, hou het meestal maar simpel. maar ik kan mischien wel een foto maken van mij dioramatje, ( mijn eerste ) die ik nou ongeveer een maandje af heb, idee ?
Gebruikersavatar
Jurrie
Moderator
Moderator
Berichten: 1947
Lid geworden op: 05 jan 2004, 23:09

Bericht door Jurrie »

Goed mensen,

Ik heb een idee voor de panellines en ben het begonnen met uitvoeren :).

Men kope "Parket Plus" bij de supermarkt, dit kan je gebruiken als "gloss" lak. Door de eigenschappen van deze vloeistof kan je dit met kwast (zo) aanbrengen dat je geen strepen oid ziet. Het ziet er gewoon netjes uit.

Resultaat (het is nog niet droog, maar het gaat wel zo glimmen, ook als het droog is) :

Afbeelding Afbeelding

Wat kan je ermee? Je kan nu mooi decals aanbrengen zodat je geen verschil (silvering) ziet :). Bovendien wordt het oppervlak gladder, wawt ten goede komt aan de washes die ik ga gebruiken voor de Me109. Hiervoor gebruik ik olieverf, wat ook als voordeel heeft dat het lang duurt voordat het droog is, dus heeft een lange bewerkingstijd :).

Gaat helemaal goedkomen, ondanks enige vertraging :P

Greetz,

Jurrie
Gebruikersavatar
Jurrie
Moderator
Moderator
Berichten: 1947
Lid geworden op: 05 jan 2004, 23:09

Bericht door Jurrie »

Tijd voor een update :). Ik heb inmiddels nog wat verder gekloot met washes e.d. en ik heb het voor elkaar gekregen om een goeie wash uit te voeren. Ik heb het maar even gelaten bij het gedeelte van de gele neus, op de vleugels zit het ook nog een klein beetje en voor de rest vind ik het wel prima.

Ik heb eigenlijk zin om deze kist af te bouwen hehe. Vandaar dat ook alle decals voor de vleugels (boven en onder) er al op zitten. De zijkant moet nog. Ik moet hier en daar nog wat bijstippen, aan de onderkant de wielen nog verven en dan moet ik vervolgens nog wat vinden op het feit dat de canopy op mysterieuze wijze bevlekt is met een raar goedje. Geen id wat het is, wel weet ik dat het ding onbruikbaar is. Heb er even aan gedacht om er een camonet over te mikken, maar dat is ook zo zonde. Ik ga daar nog ff over nadenken :).

Beware, het ding zit nog in de glanslak:

Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding

Greetz,

Jurrie
Gebruikersavatar
Jurrie
Moderator
Moderator
Berichten: 1947
Lid geworden op: 05 jan 2004, 23:09

Bericht door Jurrie »

Wat is men spraakzaam hier ;).

FF om de boel wat op te laten leven, weer een update. Ik heb vandaag de rest van de decals aangebracht. Waarvan 1 rode band verkeerd :oops: , waardoor die niet 100% zit zoals het moet. So be it, ik kreeg hem er niet meer af :(.

Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding

Ik hoop dat jullie er wat van vinden :). Ik moet nog doen: de wielen, aan de achterkant van de staart wat vlakjes rood verven en decals erin, cockpitglas en matlak. Dan hebben we iig de (belangrijkste) zaken wel gehad :).

Greetz,

Jurrie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: ClaudeBot en 0 gasten