Bjorn,BjornSpiN schreef:Zeg Stijn, je gaat hem er toch niet op maken he?Stijn schreef:Ik zoek een Adelaar voor op een Panzerschiffchen.
Ik zoek de losse adelaar want de Reichskokarde zit er nog op.
Hij MOET origineel zijn.![]()
Dat is echt ongelooflijk zonde, en het item gaat uiteindelijk in waarde achteruit, misschien niet de materiele waarde, maar de historische waarde wel!!!!![]()
![]()
![]()
Bjorn.
Restaureren van items kan in sommige gevallen de waarde enkel vermeerderen. Het gaat er dan echter wel om of je het doet met originele materialen...............in dit geval een originele adelaar, originele soutache maar ook Origineel garen !!
Upgraden van een item (ofwel mooier maken dan het oorspronkelijk was (toevoegen van elite-symbolen die er nooit op hebben gezeten) is in mijn ogen not done.
MAAR....in dit geval...........als de afdruk van de originele adelaar nog is te zien (in verkleuring of restjes stiksel) kan dat mijns inziens wel.....mits met originele materialen..........Soutache ENKEL doen als ook daarvan een afdruk/restjes is te vinden
Zaak is natuurlijk dat je het bij verkoop netjes meldt dat het hier gaat om een gerestaureerd item.
Trouwens............restaureren wel of niet doen varieert per item. Een originele helm moet je nooit restaureren (ook al heb je originele decals en originele verf)..............maar een historisch voertuig daarentegen wordt vaak helemaal gestript en opnieuw opgebouwd.....zaak ook daar is natuurlijk dat je het allemaal zo origineel mogelijk houdt.
Bjorn...........heb jij niet ook die kraagspiegels op je FW jasje genaaid (ze zaten er oorspronkelijk niet op)