Italeri SS soldaat...

Bespreek in dit subforum alles over modelbouw

Moderator: Jurrie

SiNiStEr
Lid

Italeri SS soldaat...

Bericht door SiNiStEr »

Had vrijdagmiddag niet veel te doen en heb toen mijn Italeri kitje nog weer even uit de kast gepakt. Ter herinnering welke dat was heb ik een foto van het kitje bijgevoegd.
Heb toen de BMW motor met zijspan afgemaakt(op transfers na) en de staande soldaat geschilderd. Op deze soldaat heb ik echt mijn best gedaan en heb alle technieken die ik ken toegepast om een zo mooi mogelijk resultaat te halen. Dit is volgens mij op dit moment het best haalbare op het gebied van 1:35 poppetjes voor mij. Beter dan dit kan ik ze volgens mij nog niet krijgen. Misschien dat de soldaat nog iets mooier geweest zou zijn als de soldaat van Dragon was geweest, dan heb je toch nog iets meer detail maargoed... ben toch benieuwd wat jullie ervan vinden.
Houd er wel rekening mee dat sommige van de kleuren op de foto(zoals die van de gasmaskerbus) wat lichter of donkerder uitkomen dan in het echt.

Afbeelding
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding

(P.S. Eerste foto van het poppetje ietwat bewogen. Zou als dat op prijs gesteld wordt morgen met daglicht daar nog een wat betere foto van kunnen maken. :))
'In war, truth is the first casualty.' - Aeschylus
Wouter
Lid

Bericht door Wouter »

Dat word wel op prijs gesteld :)

Leuk model!
Vooral het camouflagejack is leuk geschilderd :)
Deas Gu Cath
Jurrie
Moderator
Moderator
Ontvangen: 3 keer

Bericht door Jurrie »

Hoi Sinister,

Ik denk dat het er over het algemeen erg goed uitziet hoor :). Het ziet er vrij netjes uit, ik doe het je niet na.

Even 1 ding wat ik me afvroeg. Op die broek zie ik een rode gloed oid? Wat is dat?

Greetz,

Jurrie
SiNiStEr
Lid

Bericht door SiNiStEr »

@Wouter: Thnx! :)

@Jurrie: De rode gloed waar je het over hebt is geen rood maar bruin. Komt door de foto dat het rood lijkt. De broek is namelijk een witte camobroek maar als je het gewoon wit schilderd en je laat het zo lijkt het net of hij de broek net nieuw heeft of dat hij hem net uit de wasmachine heeft gehaald. :P
Dit is natuurlijk niet de bedoeling, zeker niet als hij in een diorama moet komen wat de laatste Duitse troepen moet uitbeelden die zich terugtrekken na het mislukte Ardennenoffensief. Deze soldaten hebben dus hard gevochten en keren niet schoon uit de strijd terug.
Wat ik heb gedaan is de broek(en heb de rest van het poppetje ook een beetje meegenomen) paint-washen met bruin. Dan de verf een paar seconden geven om heel iets te hechten en het dan helemaal weghalen en uitstrijken met een doekje. Dan blijft een beetje een waas van de kleur die je gebruikt hebt hangen. Dit is dit bruine wat je ziet. Je kent dit schilder-truukje ongetwijfeld. Hierdoor lijkt de broek smerig, precies zoals het de bedoeling was. :)
'In war, truth is the first casualty.' - Aeschylus
Jurrie
Moderator
Moderator
Ontvangen: 3 keer

Bericht door Jurrie »

@Sinister, okido. Ik vat hem.

Greetz,

Jurrie