ik heb op site's gekeken en ik vind sommige vragen maar niet.misschiens weten jullie hier antwoord op,(is voor school)ik heb 45 vragen(heel veel) maar ik moet ers zoveel mogelijk goed hebben.(voor school
nou ja,ik noem ers maar 20,de rest weet ik al.
1.De Duitse luchtaas Adolph Galland was een merkwaardige persoonlijkheid. Waarom?
2.Over wie zei Hitler het volgende: "een opgeblazen rubbervarken dat een luid piepend geluid produceert en dan leegloopt"?
3.Wie was de Japanse keizer tijdens WO2?
4.Welke medaille ontving Sergeant Frank Peregory ?
5.Ondanks de oorlog werd er toch gevoetbald in Nederland. Welke club werd landskampioen in 1941 ?
6.Welk symbool is het tactische embleem dat voorkomt op de helmen van het 506de parachutistenregiment van het Amerikaanse leger ?
7.Welke unieke eigenschap kenmerkte de Amerikaanse brigadier generaal Benjamin O. Davis toen hij gepromoveerd werd tot generaal in 1940 ?
8.De Britse luchtlandingstroepen beschikten over een kleine demonteerbare motorfiets. Onder welke bijnaam was dit voertuig gekend?
9.Wat was "Chequers"?
10.Wat is de echte naam van "King Kong" die als verzetsstrijder overliep naar de Duitse contraspionage ?
11.In welk Belgisch dorp richtten de troepen van Peiper een waar bloedbad aan ?
12.Op welk eiland lig Pearl Harbour ?
13.Van wie was de uitvinding van de mijnenopruimingstank "Crab"?
14.Op 12 juni 1944 bezocht een belangrijke persoonlijkheid het Normandische front. Wie was die persoon ?
15.Welk vliegtuig werd tijdens WO2 in grote aantallen gebouwd in Canada ?
16.Wat gebeurde er met de Italiaanse dictator Benito Mussoline op het einde van de oorlog ?
17.Van welk vliegdekschip vertrok luitenant-kolonel James Doolittle voor de raid op Tokyo ?
18.Door welk land werd het concentratiekamp van Buchenwald bevrijd ?
19.Wie stond bekend als "Father of the Airborne" ?
20.Wat was de naam van de B-29 Superfortress die op 9 augustus 1945 de atoombom "Fat Man" afgeworpen heeft ?
dat waren ze please answer.
bedankt alvast