Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Ik zie dat modelbouw weer aardig opleeft op het forum, daarom ook even mijn laatste voltooide projecten. Ik heb op dit moment ongeveer 150 modelbouwitems staan (soldaatjes, voertuigen en vliegtuigen), allen in de schaal 1:72/76.
Macchi Mc-205 “Veltro” van Italeri
Savoia Marchetti SM-81 “Pipistrello” van SuperModel
Fiat BR-20 “Cicogna” van Italeri
Focke-Wulf 190 van Revell
Veltro
Credere, Obbedire, Combattere!!!!Avanti!!!!Saluto Al Duce!!!!
'' I learned that courage was not the absence of fear, but the triumph over it. The brave man is not he who does not feel afraid, but he who conquers that fear. ''
Bedankt rutger!
De Fiat BR-20 “Cicogna” van Italeri is nog goed te vinden in de winkels, ik geloof voor 14.95.
Mijn favoriet staat hier nog niet bij de Savoia Marchetti SM-79 Sparviero.
Ik had net een oud Airfix doosje op de kop kunnen tikken van dit model toen Italeri plots ermee op de markt kwam.
Deze zal ik ook wel een keer posten.
Veltro
De al eerder genoemde Savoia Marchetti SM-79 Sparviero van Airfix (de decals zijn apart gekocht)
Junkers Ju-88 van Revell
Fokker G-1 van MPM
Ten slotte een zeldzaam bouwdoosje. Een Fiat M-13/40 van ESCI.
Ik ben nu bezig met een vrij groot diorama. Het diorama speelt zich af bij El Alamein en stelt een grote groep ingegraven Italianen en hun uitrusting voor. De Fiat M-13/40 zal hier ook deel van gaan uitmaken.
Veltro
Ziet er mooi uit Veltro! Ik vind die eerste 2(van je post hierboven) erg mooi. Die Fokker vind ik wat harde kleuren hebben, ik weet niet hoe het komt...Je Fiat M-13/40 mag wel wat wheatering gebruiken, vind ik persoonlijk . Wie weet komt het nog hehe
Even een vraagje: hoe was die Airfix kit? Ik wil misschien ook nog een keer een SM-79 kopen en kan misschien goedkoop aan die Airfix kit komen, maar ik weet niet hoe de kwaliteit is.
Wat betreft de Fokker G-1, deze is gekleurd in de officiele kleuren, dus als het wat hard lijkt komt dat denk ik door de foto.
Over de wheatering; ik vind het niet altijd mooi staan en wilde het risico niet lopen met dit zeldzame bouwdoosje. Voor mijn Normandie dio heb ik het wel gebruikt bijvoorbeeld (Panzer IV en Panther).
Ik vind de Airfix kit degelijk. Een goede basic kit. De decals zijn echter prut (de fascio's), net als bij de Airfix Fiat G.50. Deze heb ik dan ook vervangen door aparte decals gekocht bij Luchtvaart Hobby Shop te Aalsmeerderbrug.
De Italeri versies (ze hebben er nu al drie uitgebracht) zijn qua detail veel beter en meer geschikt voor de ervaren modelbouwer. Voor 16.95 zou ik toch eerder gaan voor deze dan de Airfix kit (11.95), maar voor een koopprijsje zou ik hem zeker niet laten liggen.
Veltro