Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Anne Frankboom wacht de kap
AMSTERDAM - De beroemde Anne Frankboom in Amsterdam wacht de kap. Er is een kapvergunning aangevraagd voor de monumentale kastanjeboom in de tuin van Keizersgracht 188, aldus stadsdeel Amsterdam-Centrum dinsdag. In haar dagboek schrijft Anne Frank een paar keer over de boom, die ze vanuit haar huis aan de Prinsengracht kon zien.
De conditie van de boom is al jaren slecht. Recent onderzoek wees uit dat inmiddels 42 procent van het hout verrot is. De boom is dermate ziek, dat herstel is uitgesloten. Met een geschatte leeftijd van 150 tot 170 jaar is de monumentale boom een van de oudste kastanjebomen van Amsterdam.
Wat ik gehoord heb plaatsen ze op de plaats van de boom een stek (heet dat zo? een deel iig) van de oorspronkelijke Anne Frankboom, waardoor die weer opnieuw en gezond kan groeien. Dus in wezen gaat de boom niet weg, hij wordt eerder radicaal gesnoeid zou je kunnen zeggen.
Jah inderdaad er word een stek geplaatst van de oude boom, dus wel familie.
Maar ik ben bang dat die door "leuke" mensen vernield word
Zover ik had gehoord was de boom al lange tijd ziek en meerdere bomen deskundigen deden onderzoek.
Maar nu moet de boom alsnog weg.
~~~ Vliegende hollander pamflet dubbel/over?! PB even, misschien heb ik interesse ~~~
Die gaat weg. Wat moet je in godesnaam met een oude, verrote omgekapte boom?
"However, the German infantry halted abruptly after finding and drinking a large cache of kirsch liquor in a garage along the route" The Lorraine offensive 1944
Engelse tommy schreef:Ja is ook zo maar ja dat ding kan mischien wel wat opleveren
Ehm geloof het niet.
"However, the German infantry halted abruptly after finding and drinking a large cache of kirsch liquor in a garage along the route" The Lorraine offensive 1944
Engelse tommy schreef:Ja is ook zo maar ja dat ding kan mischien wel wat opleveren
Ehm geloof het niet.
Denk het niet.
Als een stuk hout in het rottingsproces is dan houd je dat ook amper tegen hoor
Dus je bewaart een deel en tijdje verder heb je bijna niks meer.
~~~ Vliegende hollander pamflet dubbel/over?! PB even, misschien heb ik interesse ~~~
Jonhy Frost schreef:Misschien dat een of andere gek hem in zn tuin wil hebben staan... een stukje geschiedenis is het toch.
En dan heb je daar geld voor betaald en staat die boom 3 dagen overeind in je tuin en dan valt 'ie uit elkaar
Meer dan 330 jaar,
Staat hij al met zijn leven klaar
Van poolcirkel, tot evenaar
De marinier, de marinier…
Omhoog omlaag, door berg en dal
Het interesseert hem echt geen bal
Hij vecht op zee en aan de wal
De marinier, de marinier
Er was vanavond een stukje in het nieuws over deze boom.
Een boomverzorger die al 30 jaar in het vak zit, Probeert de boom te redden.
Volgens hem (ben helaas zijn naam even kwijt) is er nog wel wat aan te doen.
Door hem in elk geval goed te snoeien zodat de boom op zich meer voeding krijgt, en door de zwam te bestrijden.
Helaas wil de gemeente hier nog niet echt aan mee werken.
Die zien er geen heil meer in of hebben al andere plannen.
Jonhy Frost schreef:Misschien dat een of andere gek hem in zn tuin wil hebben staan... een stukje geschiedenis is het toch.
En dan heb je daar geld voor betaald en staat die boom 3 dagen overeind in je tuin en dan valt 'ie uit elkaar
Je kan zon enorme boom niet uit doen en ergens anders planten. Misschien aan de A'dammers stukjes boom verkopen (zoals Berlijnse muur), en de opbrengst naar... A. Frank stichting oid.