Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Jullie hebben vast ook wo2 films gezien en daar fouten in opgemerkt?
Nou post ze hier!.
Ik trap af .
In de film the pianist zie je een scene van de inval van polen. ( 1939 ) En in dat stukje zie ik al duitse m42 helmen .
Voor de rest in die film SS insignes op helmen op de linkerkant en de swastika rechts .
IN saving private ryan wanneer ze ramelle willen verdedigen, loopt er iemand op een tank af met een kahki uniform, wanneer je de volgende camera shot ziet vanuit een andere hoek, is het opeens eenn groen uniform.
En wanneer ze de 60 mm mortier patronen willen gebruiken is nog duidelijk te zien dat capt miller nog 2 granaten aan zijn koppel heeft. Lijkt me sterk dat ie dan eerst die 60 mm patronen pakt...
Bij The Longest Day.
Op als de Amerikaanse para`s zijn geland en zon para een keer klikt met zijn ckricket en dan lijkt het net of er een terug klikt maar dat blijkt een Duitser te zijn.
Maar als de Duitser schiet met zijn geweer Kar98k, dan hoor je 2 schoten en niet een.
Zijn dit zaken die jullie zelf zijn opgevallen of die jullie via http://www.imdb.com opgezocht hebben ? Als het echt nieuwe gevallen zijn dan kun je ze ook nog altijd toevoegen bij bovengenoemde site....
- Duitse para's dragen gasmaskerbussen
(Para's hadden canvas tassen)
- Alex draagt op het feest een Ridderkruis en het Panzeruniform van de Wiking Div.
(Er waren geen Nederlandse officieren in SS-Pz. Rgt. 5 en ook geen Nederlandse Ridderkruisdragers bij de Wiking - Bovendien wordt het Ridderkruis in de dialoog gedegradeerd tot IJzeren Kruis).
- Tijdens de arrestatie van Guus nabij het Binnenhof, zijn de flatgebouwen van Justitie en Binnenlandse Zaken een moment in beeld.
- Bij de intocht van Wilhelmina in Den Haag wordt een Duitse mars gespeeld; Praesentiermarsch 18er Husaren