Robin´s verzameling

Collecties met zowel Duitse als geallieerde militaria. Let op; nieuwe aanwinsten graag plaatsen onder ofwel as of geallieerd.
robin.h
Lid

Robin´s verzameling

Bericht door robin.h »

Ik dacht,laat ik ook maar eens wat foto´s van mijn verzameling laten zijn :)

Hier zijn ze: http://www.picturetrail.com/gallery/vie ... &members=1

Robin.
Mijn nieuwe verzamelsite: " http://www.worldwar2collector.tk "
Simon
Lid

Bericht door Simon »

mooi! en al veel papierwerk
mooi werk! en alsje nog een langere hulzenband wilt ik heb er nog veel van te koop :) heb je toevallig een museem :?
You can bomb the world in to pieces, but you can't bomb it into peace
Timo
Lid

Bericht door Timo »

mooie verzameling robin verzamel je vooral papierwerk? of wat?
Starting up again
Peter M
Lid

Bericht door Peter M »

Mooi gëetaleerd, alleen het papierwerk wordt volgens mij wat onvoorzichtig bewaard...
Bjorn
Lid

Bericht door Bjorn »

Mooi gedaan hoor!!!

Bjorn.
robin.h
Lid

Bericht door robin.h »

antwerpx schreef:Mooi gëetaleerd, alleen het papierwerk wordt volgens mij wat onvoorzichtig bewaard...
Ik ga er wel voorzichtig mee om,bedoel je dat sommige papieren stukken recht op staan?

Robin.
Ernst-H
Lid

Bericht door Ernst-H »

Papieren staan rechtop, sommige vellen/kranten liggen gebogen..........al dat soort dingen zijn funest voor het papier.

Het verouderd snel en zal op den duur uit elkaar vallen.....puur omdat het onder spanning staat.

Het beste is om papieren voorwerpen helemaal plat te bewaren en niet aan zonlicht bloot te stellen.
Gezocht: Militaire objecten, documenten, foto's uit en over de stad Kampen (Overijssel) en de kleinere kernen.
-- Kampen -- IJsselmuiden -- Grafhorst -- Wilsum -- 's Heerenbroek -- Zalk & Veecaten -- Kamperveen --
robin.h
Lid

Bericht door robin.h »

Ernst-H schreef:Papieren staan rechtop, sommige vellen/kranten liggen gebogen..........al dat soort dingen zijn funest voor het papier.

Het verouderd snel en zal op den duur uit elkaar vallen.....puur omdat het onder spanning staat.

Het beste is om papieren voorwerpen helemaal plat te bewaren en niet aan zonlicht bloot te stellen.
Bedankt voor je tip.
Dan zal ik maar snel eens gaan veranderen :arrow:

Maar zoals je ziet bij foto 13,die papieren stukken zijn ingelijst.Kan dat kwaad?

Robin.
Glenn Janssens
Lid

Bericht door Glenn Janssens »

Mooie collectie Robin.
Doe zo verder.

Adrian. :-)
Peter M
Lid

Bericht door Peter M »

robin.h schreef:
Maar zoals je ziet bij foto 13,die papieren stukken zijn ingelijst.Kan dat kwaad?
zo zijn ze wel goed tegen lucht en spanning beschermd, maar het beste blijft toch om ze uit het licht te houden, en dat is alleen maar mogelijk in een map of iets dergelijks.
LHek
Lid

Bericht door LHek »

Ik heb wat van mn foto's ingelijst? Kan dat kwaad?
Op zoek naar alles dat te maken heeft met de 101ste Airborne Divisie, 51st Highland Division en al het andere dat te maken heeft met operatie Market Garden en operatie Pheaseant
Ernst-H
Lid

Bericht door Ernst-H »

Voor foto's geldt hetzelfde..........inlijsten op zich is niet schadelijk maar zorg dat ze NIET in het licht hangen. Geen lamp er direct op laten schijnen en zeker niet in zonlicht.

Wil je ze wel aan de muur maak dan scans.......print die uit en hang die prints aan de muur.
Gezocht: Militaire objecten, documenten, foto's uit en over de stad Kampen (Overijssel) en de kleinere kernen.
-- Kampen -- IJsselmuiden -- Grafhorst -- Wilsum -- 's Heerenbroek -- Zalk & Veecaten -- Kamperveen --
Peter M
Lid

Bericht door Peter M »

Volgens mij vergaan foto's nog sneller dan gewoon papier als je ze blootstelt aan licht....

een goed idee is het om je foto's te scannen, die dan op fotokwaliteit afdrukken (of laten afdrukken) en dan die scans op te hangen, en de originelen deftig te bewaren
Glenn Janssens
Lid

Bericht door Glenn Janssens »

Eén van de grote boosdoeners als je documenten en papieren zichtbaar tentoonstelt is direct zonlicht.
Probeer dat alvast te vermijden.
Peter M
Lid

Bericht door Peter M »

Ernst-H schreef:Voor foto's geldt hetzelfde..........inlijsten op zich is niet schadelijk maar zorg dat ze NIET in het licht hangen. Geen lamp er direct op laten schijnen en zeker niet in zonlicht.

Wil je ze wel aan de muur maak dan scans.......print die uit en hang die prints aan de muur.
antwerpx schreef:Volgens mij vergaan foto's nog sneller dan gewoon papier als je ze blootstelt aan licht....

een goed idee is het om je foto's te scannen, die dan op fotokwaliteit afdrukken (of laten afdrukken) en dan die scans op te hangen, en de originelen deftig te bewaren
enkele seconden verschil :)
Laatst gewijzigd door Peter M op 07 feb 2004, 14:02, 1 keer totaal gewijzigd.