engelse webbing??
- Guido
- Lid
engelse webbing??
Hoe zit het nou?
van de een hoor ik dat de bayo onder de schop moet hangen en de een zeg dit en de andere dat
kan iemand mij nou is uitleggen hoe die veldvles, foudraal/schop/, bayo moeten hangen! fotos zijn welkom!
Guido
van de een hoor ik dat de bayo onder de schop moet hangen en de een zeg dit en de andere dat
kan iemand mij nou is uitleggen hoe die veldvles, foudraal/schop/, bayo moeten hangen! fotos zijn welkom!
Guido
-
Glenn Janssens
- Lid
- Guido
- Lid
- Wilco Vermeer
- Lid
De foto klopt niet met de "1939 Regulations for the Pattern 1937 Web equipment". Volgens die voorschriften hoort de bajo wel degelijk onder de "houweelzak" te hangen. Deze zak hoort namelijk aan het linkerschouderhengsel en het linker ruggedeelte, dus links op de rug en niet midden op de rug. Aangezien volgens diezelfde voorschriften de bayonet eerst aan de koppel is bevestigd, komt de houweelzak automatisch over de bajonet te hangen.
Ik mag geen afbeedlingen uit het boek overnemen (copyright) maar in het boek:From D-day to VE-day, The British Soldier, volume 1 Uniforms, Insignia en Equipments door J. Bouchery, Histoire & Collections, Paris, ISBN 782908 182446, wordt het haarfijn uitgebeeld.
Ik mag geen afbeedlingen uit het boek overnemen (copyright) maar in het boek:From D-day to VE-day, The British Soldier, volume 1 Uniforms, Insignia en Equipments door J. Bouchery, Histoire & Collections, Paris, ISBN 782908 182446, wordt het haarfijn uitgebeeld.
- Devilmorfose
- Lid
-
Glenn Janssens
- Lid
Tussen reglementair en praktijk zit meestal een verschil .
Ik heb verschillende foto's gezien waarop de militair zijn webbing naar eigen smaak had ineengestoken en gedragen.
Adrian.
Ik heb verschillende foto's gezien waarop de militair zijn webbing naar eigen smaak had ineengestoken en gedragen.
Adrian.
Laatst gewijzigd door Glenn Janssens op 10 feb 2004, 20:21, 1 keer totaal gewijzigd.
- Devilmorfose
- Lid