Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
//edit:
Ik heb even de links veranderd in enkele woorden. Zo word het forum niet uitgerekt en is je post een stuk overzichtelijker. Ik vind het er trouwens ook netter uitzien..
Je kan dit ook zelf doen door de volgende code te gebruiken:
Bijna niemand sprak al fatsoenlijk engels in de periode van de mobilisatie. Het werd dus ook op bijna geen verpakkingen of dergelijks gebruikt. Ik had dus meer "Becker's zonen" verwacht.
Dat komt ook omdat je opa's/oma's toen nog niet zo oud waren. In die tijd was Engels al een verplicht vak op school en middelbare scholieren konden dan ook een woordje Engels. Volwassenen konden dat vaak niet (of heel beperkt), en dat kompas is niet voor kinderen natuurlijk...
Er zijn 2 regimenten die gebruikten leeuwtjes in plaats van cijfers op hun schuitjes en kepie´s. De wielrijders deden dit bijvoorbeeld en die andere weet ik niet zo snel. Zal nog eens voor je zoeken
Ok, ik zag bij het onderdeel "vraag en antwoord" op http://www.leger1939-1940.nl staat (overigens gaat het hier om schuitjes, maar voor kepi's geld hetzelfde):"Op de veldmuts zit meestal het nummer van het regiment in oranje als het een infanterieregiment betreft, voor het Regiment Jagers is dat de jagershoorn en voor Regiment Grenadiers de springende granaat. Overige regimenten droegen de oranje Nederlandse leeuw als veldmutsembleem."
Dus overige regimenten... Cavalerie ook? De ondersteunende onderdelen (zoals koks, monteurs etc.)?