Doen of niet doen?

Collecties met zowel Duitse als geallieerde militaria. Let op; nieuwe aanwinsten graag plaatsen onder ofwel as of geallieerd.
paulstolk
Lid

Doen of niet doen?

Bericht door paulstolk »

Mij wordt deze foto door iemand aangeboden voor 40 euro, inclusief lijst en stempel van fotograaf Hoffman. Het is van iemand waar ik wel vaker foto's van koop. Maar ik vind 40 euro toch vrij veel. Ik zou graag willen weten wat jullie er van vinden?

Afmeting: 18 x 25 cm.

Afbeelding
Brianlinden
Lid
Lid

Re: Doen of niet doen?

Bericht door Brianlinden »

paulstolk schreef:Mij wordt deze foto door iemand aangeboden voor 40 euro, inclusief lijst en stempel van fotograaf Hoffman. Het is van iemand waar ik wel vaker foto's van koop. Maar ik vind 40 euro toch vrij veel. Ik zou graag willen weten wat jullie er van vinden?

Afmeting: 18 x 25 cm.

Afbeelding
en ik weet van wie het begint met een R en komt uit den haag :D
Ernst-H
Lid

Bericht door Ernst-H »

Prijzen voor dit soort foto's zijn naar mijn mening altijd te hoog. Omdat er een lijstje omheen zit (waarschijnlijk origineel) gaat de prijs met grote stappen omhoog.
Daarnaast het feit dat het hier gaat om een foto van Göring maakt ook al dat de prijs stijgt.

Je zal voor jezelf moeten uitmaken of je deze foto echt graag wilt hebben. Het gaat hier om een bekende foto, welke in veel boeken en ook op internet is te vinden. In de jaren 30 zijn er hiervan gewoon teveel afdrukken gemaakt........die mensen konden kopen om aan de muur te hangen.
Gezocht: Militaire objecten, documenten, foto's uit en over de stad Kampen (Overijssel) en de kleinere kernen.
-- Kampen -- IJsselmuiden -- Grafhorst -- Wilsum -- 's Heerenbroek -- Zalk & Veecaten -- Kamperveen --
Roel R.
Lid

Bericht door Roel R. »

het blijft een prachtige foto, met die pour le merit!
Ernst-H
Lid

Bericht door Ernst-H »

helemaal gelijk in Roel, maar kijk eens op deze link:
http://images.google.nl/images?hl=nl&lr ... &q=goering

daar staat deze foto als eerste hit in de zoekresultaten

dan heb je m ook en heb je 40 Euro uitgespaard

Afbeelding
Gezocht: Militaire objecten, documenten, foto's uit en over de stad Kampen (Overijssel) en de kleinere kernen.
-- Kampen -- IJsselmuiden -- Grafhorst -- Wilsum -- 's Heerenbroek -- Zalk & Veecaten -- Kamperveen --
Miesjel
Lid

Bericht door Miesjel »

hij ziet er inderdaad heel mooi uit, maar zo te horen staat diezelfde foto over het hele internet.. dan zou voor mij een beetje de orginaliteit van het verzamelstuk eraf.

maar zoals mensen voor mij al zeiden; je moet zelf kijken of je er het geld voor over hebt.

De enigste vraag is misschien of hij het geld wel waard is
Voor elk probleem is er een oplossing, dus dat is het probleem niet.
De oplossing, dat is het probleem.
Peter M
Lid

Bericht door Peter M »

Je moet natuurlijk wel 100% zeker zijn dat fotokader en dergelijke origineel zijn. Laatst was ik van plan een fotokader te kopen met daarin de foto van Joris van Severen, de vraagprijs was 35EUR. Dit had ik er zeker voor over, aangezien ik wist (ik ken de verkoper goed) dat deze kader origineel was, en zelfs wist waar hij gehangen had! Helaas was ik te laat, daar heb ik nu nog veel spijt van.
Wilco Vermeer
Lid

Bericht door Wilco Vermeer »

De foto op zich is niet zo interessant. Het is een foto die voorkomt en gebruikt is als postkaart zoals deze van nagenoeg alle ridderkruisdragers is te krijgen.
Vraag is dan of het hier gaat om een postkaart of een originele fotoafdruk van het negatief voor die kaart. In dit laatste geval is het interessant te weten of het fotopapier en de lijst uit Wo2 periode stamt. Is dit laatste het geval dan is de prijs gangbaar.
Stijn
Lid

Bericht door Stijn »

Volgens mij is het Hermann Göring :P
Nee, even serieus.
Zou het een persfoto moeten zijn?
Op zich valt 40 euro toch wel mee, maar de foto moet wel van tijdens de oorlog zijn!