Things we can only dream about

Digitale ontmoetingsplek. Hier kunnen berichten geplaatst worden die niet in een van de andere categorieën passen.
Roel R.
Lid

Things we can only dream about

Bericht door Roel R. »

Glenn Janssens
Lid

Bericht door Glenn Janssens »

Sublieme collectie. :shock:
Peter M
Lid

Bericht door Peter M »

amai, is dat alles? :lol:

Dan vraag ik mij af: hoe geraak je in godsnaam aan generaalsstukken????

Prachtige sumpfmuster uniformen trouwens!!!
Glenn Janssens
Lid

antwerpx schreef: Dan vraag ik mij af: hoe geraak je in godsnaam aan generaalsstukken????
Sommige topdealers hebben die af en toe te koop.
T'is allemaal gewoon een kwestie van geld,meer niet. :)

Kai Winkler heeft momenteel 4 Generaalsuniformen te koop.
Miesjel
Lid

Bericht door Miesjel »

Let op mijn woorden:
"Op een dag zal ik ook zo'n verzameling hebben"

Sjezusmina, hoe ga ik dat ooit voor mekaar krijgen :shock:

Ik zag trouwens een heel mooie jas met een bontkraag, die ik nog maar heel zelden gezien heb, heeft iemand hier meer info over?
En die helmen staan trouwens heel mooi opgesteld zo..
Peter M
Lid

Bericht door Peter M »

Adrian schreef:
Kai Winkler heeft momenteel 4 Generaalsuniformen te koop.
Dan wordt het eens tijd om mijn spaarvarken open te breken, daar zal ik zéker mee toekomen :)
Ernst-H
Lid

Bericht door Ernst-H »

Met een beetje sparen is een generaals uniform best te betalen. Volgens mij is het mogelijk vanaf zo'n 2500Euro al wel een generaal te kopen.........afhankelijk van rang, type uniform, wel of geen eigenaar bekend.........etc zal de prijs oplopen.

Het uniform van Generalfeldmarschal Erich von Mannstein stond enige tijd geleden te koop voor 42.000 US$ (uniform, pet, overjas en nog wat klein spul)
Gezocht: Militaire objecten, documenten, foto's uit en over de stad Kampen (Overijssel) en de kleinere kernen.
-- Kampen -- IJsselmuiden -- Grafhorst -- Wilsum -- 's Heerenbroek -- Zalk & Veecaten -- Kamperveen --
Glenn Janssens
Lid

Vroeger 'in de goede oude verzameltijd' was zo'n verzameling mogelijk.
Maar nu niet meer,tenzij je schatrijk bent. :(
Miesjel
Lid

Bericht door Miesjel »

Op een dag zullen veel verzamelaars van nu er weer mee stoppen, en zullen de prijzen weer dalen (hoop ik :()
Dan is het mijn beurt om toe te happen. :evil:
Peter M
Lid

Bericht door Peter M »

Miesjel schreef:Dan is het mijn beurt om toe te happen. :evil:
Jij moet een overschot aan geduld hebben :)
Ik hap nu al toe, prijs of geen prijs :)
Miesjel
Lid

Bericht door Miesjel »

Ik heb alleen geen geld voor deze prijzen.. :cry:
Ernst-H
Lid

Bericht door Ernst-H »

Adrian schreef:Vroeger 'in de goede oude verzameltijd' was zo'n verzameling mogelijk.
Maar nu niet meer,tenzij je schatrijk bent. :(
Het belangrijkste om te realiseren is dat veel van de mensen met grote verzamelingen al jaren en jaren (10, 20, 30 of meer jaren) in de hobby zitten. Het is dan niet zozeer dat ze er vroeg bij waren.........of dat toen de prijzen beter waren.............
het is dan meer zo dat ze er gewoon lang genoeg mee bezig zijn om zo'n collectie te kunnen hebben opgebouwd.

rekensom:
Helm met beide plaatjes, perfecte staat....prijs gemiddeld ca 1500 Euro (dus ook SS helmen in gemiddelde meegenomen.....ongeveer)......1500 Euro is zelfs voor een student (eventueel met bijbaantje) bij elkaar te sparen in een jaar.
Dan heb je na één jaar één helm. Lijkt niet veel..........maar na 20 jaar heb je dan wel 20 helmen !!

Het ligt er een beetje aan waar je je prioriteiten legt en of je bereid bent de huidige prijzen te betalen.
Gezocht: Militaire objecten, documenten, foto's uit en over de stad Kampen (Overijssel) en de kleinere kernen.
-- Kampen -- IJsselmuiden -- Grafhorst -- Wilsum -- 's Heerenbroek -- Zalk & Veecaten -- Kamperveen --
Glenn Janssens
Lid

Inderdaad,20 helmen is te realiseren.
Maar dan kunnen we in zo'n geval niet spreken van een 'museum' dat sommige grote verzamelaars hebben.
Vroeger verkocht men (30/40jaar geleden) een duitse helm voor een paar Dollar.
Toen keken ze niet naar of het er ene was met twee decals of niet en van welk onderdeel.(in die tijd was een helm,gewoon een helm)
Nu maken wij er zoveel spel van of hij een mooie decal(s)heeft,goede staat,camouflage en of wire heeft,welk onderdeel etc etc etc.
En zo is dat met alles.
De oorlog was nog niet lang gedaan en alles was in massa te verkrijgen en er was niet zoveel interesse.
Je kan wel zeggen dat de balans in maandwedde en de prijs van militaria in weze niet veel verschilt met vroeger.
Maar die stelling geloof ik niet.
Kijk maar hoe de prijzen de laatse 5tal jaar nogal de hoogte zijn ingegaan,mede dankzij i-net bijvoorbeeld.
Maar een doorsnee maandwedde heeft diezelfde stijging niet meegemaakt vindt ik.

Adrian.
Ernst-H
Lid

Bericht door Ernst-H »

Adrian schreef:Maar een doorsnee maandwedde heeft diezelfde stijging niet meegemaakt vindt ik.
Adrian.
was het maar waar ;)
robin.h
Lid

Bericht door robin.h »

"Things we can only dream about".Misschiens als je binnenkort de jackpot van een paar miljoen wint,dan hoef je niet meer te dromen :wink:

Robin.
Mijn nieuwe verzamelsite: " http://www.worldwar2collector.tk "