Call of Duty 4

Games, etc. Let op: modelbouw, reenactment e.d. hebben eigen onderdelen.
Julian
Lid

Call of Duty 4

Bericht door Julian »

Blijkbaar gaat Call of Duty naar modern zoals te zien is in de trailer van Call of Duty 4, niet echt een vooruitgang als je het mij vraagt. Maar aan de andere kant, welk slagveld ben je nog niet tegen gekomen in de Call of Duty series? Tijd voor wat afwisseling is dus ook geen slecht idee.

Ik vroeg me af wat jullie hiervan vinden? Moeten de makers van Call of Duty doorgaan met het onderwerp 'Tweede Wereldoorlog' en desnoods enkele slagvelden opnieuw (beter) maken, of is het tijd voor verandering en moeten de makers een nieuw onderwerp kiezen?

Ikzelf vind dat het een Wo2 spel moet blijven. Door de nieuwe technieken is het tegenwoordig mogelijk om de spellen nóg mooier, nóg groter en nóg spectaculairder te maken, dit zijn de zogenaamde ''Next Gen' Games''. Als de makers ook uitbundig gebruik gaan maken van deze technieken zal alles stukken beter worden, het zou dus geen slecht idee zijn om de slagvelden uit Call of Duty 1 & 2 te hermaken tot veel mooiere en betere games zodat hier meer van kan worden genoten. Ik heb me bijvoorbeeld goed vermaakt tijdens het spelen in de Ardennen in Call of Duty 'United Offensive', maar het zou nu nóg beter kunnen. Zo komt er binnekort een spel uit waarbij elke boom in het spel kan worden omgeschoten, ieder blaadje beweegt en geluid maakt (wat je vijanden kunnen horen) zodra je er langs sloopt en nog meer van zulke realistische effecten wat een spel alleen maar beter maakt
sobel
Lid
Ontvangen: 1 keer

Bericht door sobel »

Ik vind dat Activision er goed aan doet om modern te gaan, na CoD 2 vond ik het wat eentonig worden, weer die specifieke veldslagen.. weer die zelfde wapens...

In een modern spel kunnen veel meer snuffjes worden verwerkt tevens zijn dingen dan veel meer herkenbaar voor mensen (plaatsen e.d.).
''voor de oorlog wist ik niet wie een jood was en wie niet. De nazi's hebben dat onderscheid gecreëerd''
rood
Lid

Bericht door rood »

Ik vind dat ze call of duty is een keer aan de kant van de duitsers moeten doen.
Rednas
Lid

Bericht door Rednas »

Ik heb altijd al vragen gesteld bij het systeem van CoD (tientallen duitsers neerknallen die de hersens van mijn achterwerk hebben) maar om dat ook nog eens in een moderne setting te doen (waar er geen massale legers zijn) lijkt het me een verkeerde stap.
Julian
Lid

Bericht door Julian »

Ja, Call of Duty is altijd al een 'in-het-rond-schiet' spel geweest, daarom moet de AI (intelligentie) van de tegenstander flink worden verbeterd. Ook was het altijd 'gewoon het pad volgen en dan kom je er wel'. Wat mij beter lijkt is bij bijvoorbeeld de slag om Stalingrad is de stad zo goed en gedetailleerd mogelijk na maken, bekijk op historische mappen waar de Duitse stellingen lagen en plaats ze in het spel, geef de speler een map en compas, markeer op die map een aantal stellingen en de eind bestemming. En dan proberen je eind bestemming te bereiken, hoe maakt niet uit, er is dus geen route, die moet je zelf maken. Zo kun je ook kiezen om een stelling aan te vallen of er langs te sluipen tussen de huizen. Dan moet het natuurlijk ook mogelijk zijn om over baricades als muren heen te gaan, anders houd het al gauw op. Ook heb ik vrij veel wapens gemist in het spel: MP28, MP38, MP41, G41, MG13, MG15, C96 etc. (om alleen maar even wat Duitse wapens te noemen) Deze wapens kunnen er makkelijk bij. Als ze zulk soort dingen nou eens verbeteren mogen ze van mij best wat slagvelden hermaken!
Rednas
Lid

Bericht door Rednas »

En welke wapens vond ik in CoD in Stalingrad (1942), een G43, een Stg44 (ook in afrika) en panzerschrecks!
Door zulke onzin heb ik gelijk geen zin meer in zo'n spel.

Als je een historisch accuraat spel wilt moet je Red Orchestra spelen (online shooter ala battlefield in een oostfront setting).

http://www.redorchestragame.com
Julian
Lid

Bericht door Julian »

Daar geef ik je gelijk in! Maar wat ik noemde waren voorwaarden om door te gaan met het thema Wo2, als ze daar geen gehoor aan geven, moeten ze maar games maken die zich in het heden afspelen. Maarja, dat moderne heeft me nooit zo geboeit dus vandaar dat ik er tegen ben dat CoD mordern gaat.
Luc J.
Lid

Bericht door Luc J. »

Call of Duty wil gewoon Battlefield achterna gaan met die Future-Crap, dit vind ik jammer.
Call of Duty moet gewoon Wo2 game blijven.
June 6, 1944, Norman Cota: “Well, Goddamn it then, Rangers, lead the way!”
Von Pratt
Lid

Bericht door Von Pratt »

Ik vind het persoonlijk niet zo erg dat Call of Duty verhuist naar een modernere setting... Het WO2-verhaal werd stilletjes aan wel wat eentonig...
Met deze vernieuwing heb je dan ook waarschijnlijk meer keuzes uit wapens en locaties...

Als ze dan toch ooit nog eens voor een Wereldoorlog spel zouden kiezen, zou ik wel eens een WO1 game willen zien... Deze oorlog wordt blijkbaar nogal overgeslagen door de game-industrie... Terwijl ze daar volgens mij toch wel een zeer tactisch en sfeervol spel van kunnen maken...

Misschien een ideetje voor CoD 5 ? :wink: :P
"War means tears to thousands of mothers eyes when their sons go to fight and lose their lives"
Voorheen bekend als "Brigadeführer Von Pratt" op dit forum.
Julian
Lid

Bericht door Julian »

Ja, een Wo1 game lijkt mij ook leuk. Maar dat gaat denk ik ook wel saai worden, veel keuze in wapens heb je niet, automatische handwapens waren er nog nauwlijks, voor zover ik weet hadden de Duitsers de MP18 'Bergmann' en dat was het, verder alleen grendel wapens of machinegeweren op standaards (verbeter me als ik ernaast zit, ik weer namelijk niet zo heel veel over Wo1) En van die loopgraven wordt je na een tijdje ook wel gek :P!
viny
Lid

Bericht door viny »

Een slag die langer is geleden dan wo2, waarom niet wo1, of een veldslag van Napoleon. Wat mij dus mooi lijkt om te zien, musketten en kruit kanonnen, vechten met het zwaard en enorm veel lui op een grasveldje. (zoiets als in The Partiot)
'War is delightful for those who have not experienced it'
Tovarisj
Lid

Bericht door Tovarisj »

rood schreef:Ik vind dat ze call of duty is een keer aan de kant van de duitsers moeten doen.
Inderdaad, lijkt me ook wel leuk. De hele tijd Duitsers neerschieten wordt ook een beetje saai. Meer voertuigen lijkt me ook leuk. Ik zou de Maus wel eens willen zien in een CoD spel :D

Edit: ik heb trouwens nog nooit een Panther gezien, of ben ik gewoon dom? Wel Pz IV F en G, en Pz VI Tiger, Elephant (Ferdinand). Hebben ze ook wel een Königstiger erin gezet?
Ik ga sterven, maar ik geef me niet over. Vaarwel moederland. 20/VII-41
Tovarisj
Lid

Bericht door Tovarisj »

Julian schreef:Ja, een Wo1 game lijkt mij ook leuk. Maar dat gaat denk ik ook wel saai worden, veel keuze in wapens heb je niet, automatische handwapens waren er nog nauwlijks, voor zover ik weet hadden de Duitsers de MP18 'Bergmann' en dat was het, verder alleen grendel wapens of machinegeweren op standaards (verbeter me als ik ernaast zit, ik weer namelijk niet zo heel veel over Wo1) En van die loopgraven wordt je na een tijdje ook wel gek :P!
Toch kan je aardig wat leuke missies erover verzinnen, als je ervoor gaat zitten.. Niet dat je dan een sequel erover kan maken, aangezien je dan bijna alles wel gehad hebt.. Maar misschien is dat maar goed ook :)

Edit: Alleen met die kl*temodder kan je niet rennen of supersnel lopen ofzo.. :P
Ik ga sterven, maar ik geef me niet over. Vaarwel moederland. 20/VII-41
Sherman
Lid

Bericht door Sherman »

jammer dat cod die kant op gaat, de futuristische zeg maar.
ik vind eigenlijk dat dat een wo2 of misschien wo1 (wat mij ook wel leuk lijkt ;)) spel moet blijven.
of zo'n slag van napoleon lijkt mij opzich ook wel leuk, al zou ik dat minder snel kopen dan een spel van wo1 of wo2.
of wo2 uit het oogpunt van de duitsers, lijkt me ook wel leuk.

Groeten,

Ruben
Nuts!
Leroy
Lid

Bericht door Leroy »

Call of Duty is ook niet zozeer bedoeld voor de Single Player, maar meer voor de eSports....