onklaar makeen munitie

Collecties met zowel Duitse als geallieerde militaria. Let op; nieuwe aanwinsten graag plaatsen onder ofwel as of geallieerd.
karell
Lid

onklaar makeen munitie

Bericht door karell »

is het mogelijk om munitie (bodemvondst sommige roestig), onklaar te laten maken?

zo ja, waar en hoe duur is het?

zo nee, waar kan ik het dan kwijt? politie? wat zijn de gevolgen wanneer je contact neemt met politie?
koen
Lid

Bericht door koen »

Op bodem-vonsten.nl zit iemand die het ook wel eens doet. Dus het kan.

Mischien kunnen ze je daar veel info geven.
karell
Lid

Bericht door karell »

thx koen
racefiets
Lid
Gegeven: 4 keer
Ontvangen: 40 keer

Bericht door racefiets »

Het probleem waar je mee zit is dat je in Nl enkel gebruikte afgeschoten hulzen mag hebben t.b.v een verzameling. Onkleer gemaakte munitie zijn geen afgeschoten hulzen. M.a.w. enkel een huls met een afgeslagen slaghoedje mag je zonder verlof hebben.
karell
Lid

Bericht door karell »

da wist ik niet. maar bedankt!

weet iemand wat de gevolgen zijn wanneer je deze bij de autoriteiten (politie) inlevert?
viny
Lid

Bericht door viny »

Ze zien je aan als terrorist en trekken hun pistool. :D

Nee ik denk wel dat je het gewoon kan inleveren, als jij aan het detectoren bent en je vindt hulzen kun je kiezen, of je gooit het gat dicht, of je gaat ermee naar de politie. Het eerste lijkt mij handiger, alhoewel het 2de beter is.
'War is delightful for those who have not experienced it'
vlim
Lid

Bericht door vlim »

Nog beter is om gevonden munitie te laten liggen, de plaats te markeren en daarna de politie in te lichten.

Dit geldt uiteraard voor de wat zwaardere munitie. Bij een eenzame 9mm patroon is het een beetje overkill.

Ga nooit zelf aan de slag met verroeste projectielen. Onlangs blies een jongen in Verdun zichzelf nog met schuur en al op bij het reinigen en ontmantelen van een projectiel uit WW1.