Kanaal Gent-Terneuzen, 21-23 mei 1940

De gevechten en operaties tijdens WOII
Tim
Lid

Kanaal Gent-Terneuzen, 21-23 mei 1940

Bericht door Tim »

Bij de laatste update van mijn website heb ik ook een nieuwe pagina aangemaakt over de slag bij het kanaal Gent-Terneuzen van 21 tot 23 mei 1940. Er staan onder andere een korte introductie en enkele foto's, maar heb ook een originele invalshoek proberen tonen door van Belgische én Duitse zijde drie "willekeurige" soldaten te belichten.

Bij deze plaats ik graag deze oproep: om het verhaal van deze slag te kunnen reconstrueren, ben ik op zoek naar alle informatie omtrent de gebeurtenissen aan het kanaal Gent-Terneuzen in mei 1940. Hieronder vallen oa. persoonlijke verhalen en getuigenissen, documenten, foto's, materiaal, enzovoort. Enkele gemeenten die in dit stukje geschiedenis betrokken waren, van zuid naar noord: Langerbrugge, Doornzele, Kluizen, Ertvelde, Rieme, Zelzate, Sas-van-Gent, Sluiskil, Terneuzen. Ook de Nederlandse leden kunnen me dus helpen. Over de kleine schermutselingen op Nederlands grondgebied is me nog nauwelijks iets bekend.

http://users.pandora.be/belgiandetect/w ... neuzen.htm
bkk100
Lid

Bericht door bkk100 »

Goed initiatief om een lokaal verhaal binnen zo'n grotere periode uit te spitten of te reconstrueren. Ikzelf ben niet van de streek, ben van Roeselare afkomstig, waar trouwens ook overblijfselen staan uit de WWII periode (waar ik trouwens het fijne niet echt van weet). Ik wens je veel succes in je zoektocht.
bkk100
Tim
Lid

Bericht door Tim »

Bedankt! En mocht u iets interessants tegenkomen, u weet me te vinden :)