Hallo,
Weten jullie een goede nederlandse site met informatie over "De Slag om Caen"? Via google kan ik niet echt iets vinden. Ik ben namelijk een beginner op het gebied van WO2, dus heb geen boeken en weet niet precies op welke termen ik moet zoeken bij google.
MvG & BvD,
Cre@tive
Slag om Caen
- Maj.Cain
- Lid
Sorry heb geen nederlandse site voor je.
Wel de Engelse Wikipedia http://en.wikipedia.org/wiki/Operation_Epsom
En er is nog een topic gaande over Caen op dit forum.
Kijk naar de operaties Epsom en Goodwood en gevechten rondom Hill 112.
Succes,
Cain
Wel de Engelse Wikipedia http://en.wikipedia.org/wiki/Operation_Epsom
En er is nog een topic gaande over Caen op dit forum.
Kijk naar de operaties Epsom en Goodwood en gevechten rondom Hill 112.
Succes,
Cain
Red Devils of Arnhem/Oosterbeek
http://www.156PARA.com
http://www.156PARA.com
- koos24
- Lid
Re: Slag om Caen
Er is meer dan internetCre@tive schreef:Hallo,
Weten jullie een goede nederlandse site met informatie over "De Slag om Caen"? Via google kan ik niet echt iets vinden. Ik ben namelijk een beginner op het gebied van WO2, dus heb geen boeken en weet niet precies op welke termen ik moet zoeken bij google.
MvG & BvD,
Cre@tive

Boeken....................
Ga eens naar een goed Bibliotheek of ga eens op diverse site's zoeken naar nieuwe / 2e hands boeken.
Internet is vrij opervlakkig.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Je raad hem aan iets anders als internet en dan raad je hem internet aan voor boeken en dan vindt je internet oppervlakkig! dus internet is wel degelijk ergens goed voor?koos24 schreef: Er is meer dan internet![]()
Ga eens naar een goed Bibliotheek of ga eens op diverse site's zoeken naar nieuwe / 2e hands boeken.
En net als met boeken zijn er goed en slechte boeken / sites. Internet is simpelweg minder inspannend en direct bij de hand. Dus waarom afkraken? Veel op internet komt ook uit die boeken. Wat in boeken staat is niet persé beter of meer waar. Ik heb veel euro's aan boeken / tijdschriften uitgegeven die achteraf pure rotzooi bleken te zijn.
Zoek woorden in google: Caen Battle , levert ook aardig wat op en ook zoeken op afbeeldingen.
Kom je ook op websites die leuke plaatjes hebben en niet altijd bovenaanstaan.
Andere zoekmachines leveren soms ook leuke websites op die niet altijd door google aangeleverd worden.

- arneken
- Lid
dit topic dus: Had Caen op de eerste dag van D-day verovert kunnen worden?Maj.Cain schreef: En er is nog een topic gaande over Caen op dit forum.
it's not how many you write but what you write in the books of history
-
- Lid
Maar Koos kraakt internet helemaal niet af. Het is toch duidelijk, dat laten we zeggen 12 a-viertjes op Wikipedia oppervlakkiger is dan een goed boek van 150 blz of meer?Jim schreef:Je raad hem aan iets anders als internet en dan raad je hem internet aan voor boeken en dan vindt je internet oppervlakkig! dus internet is wel degelijk ergens goed voor?koos24 schreef: Er is meer dan internet![]()
En net als met boeken zijn er goed en slechte boeken / sites. Internet is simpelweg minder inspannend en direct bij de hand. Dus waarom afkraken? Veel op internet komt ook uit die boeken. Wat in boeken staat is niet persé beter of meer waar. Ik heb veel euro's aan boeken / tijdschriften uitgegeven die achteraf pure rotzooi bleken te zijn.
Zoek woorden in google: Caen Battle , levert ook aardig wat op en ook zoeken op afbeeldingen.
Kom je ook op websites die leuke plaatjes hebben en niet altijd bovenaanstaan.
Andere zoekmachines leveren soms ook leuke websites op die niet altijd door google aangeleverd worden.
De twee vullen elkaar aan. In bijvoorbeeld de Spookachtige Vrede van Leonard Mosley en de 900 dagen van Leningrad van Salisbury staan toch echt een heleboel zaken, die niet op internet terug te vinden zijn. Aan de andere kant missen zelfs goede boeken soms voor de hand liggende vragen. Ik heb het één en ander gelezen over Operatie Barbarossa (dwz tot en met december 1941). Geen enkele van ze probeert de vraag te beantwoorden, hoe belangrijk het mislukken van Operatie Typhoon nu eigenlijk was. Dat doet Wikipedia dus weer wel.
Koos heeft dus gelijk, als hij zegt, dat alleen internet niet genoeg is.
- Dodo
- Lid