Referentieboeken (Uniformen en Uitrustingsstukken)

Collecties met zowel Duitse als geallieerde militaria. Let op; nieuwe aanwinsten graag plaatsen onder ofwel as of geallieerd.
Daan S.
Lid

Referentieboeken (Uniformen en Uitrustingsstukken)

Bericht door Daan S. »

Ik wil originele uniformen/uitrustingsstukken gaan verzamelen (WO2, Duits, US), maar ik wil eerst referentieboeken gaan kopen. Ik wil Leren hoe zo'n jas er uit moet zien, van welke materialen die zijn gemaakt, welke kleuren ....en hoe originele slijtage er uitziet. Als iemand zulke boeken heeft (liefst nederlandstalig) dan zou ik die graag overkopen, of als iemand weet waar ik zulke boeken kan kopen hoor ik dat ook graag. Of alleen de titels met wat uitleg erover (inhoud, prijs, enz.) is ook voldoende. B.v.d.
Mooyman
Lid

Bericht door Mooyman »

Goede research boeken voor Duits zijn de drie delen van Adolf Schlicht en J.R Angolia DIE DEUTSCHE WEHRMACHT Uniformierung und Ausruestung 1933 - 1945.
Supper naslag werk bestaande uit drie delen, Heer, Luftwaffe en Kriegsmarine.
Helaas geen goedkope werken maar onmisbaar voor iedere verzamelaar van Duits matriaal.
robin.h
Lid

Bericht door robin.h »

Zijn er ook boeken die over Us verzamelen gaan,want ik hoor alleen maar iets van duitse referentieboeken.
Mijn nieuwe verzamelsite: " http://www.worldwar2collector.tk "
Mooyman
Lid

Bericht door Mooyman »

robin.h schreef:Zijn er ook boeken die over Us verzamelen gaan,want ik hoor alleen maar iets van duitse referentieboeken.
Daar zouden wellicht de US collectors onder de leden je aan kunnen helpen.
Bjorn
Lid

Bericht door Bjorn »

Mooyman schreef: Supper naslag werk bestaande uit drie delen, Heer, Luftwaffe en Kriegsmarine.
Die zijn inderdaad erg goed en ook nog mooi! :)
Ik heb ze ooit eens op een beurs gezien, alleen de prijs was te hoog voor mij, en toen ik ze op een andere beurs voor minder tegenkwam waren ze al verkocht... :cry:
Timo
Lid

Bericht door Timo »

Engels:

The british soldier from D-day till V-day volume I en II
Starting up again
Miesjel
Lid

Bericht door Miesjel »

dit is weer zo'n gevalletje waarom ik een wo2-bibliotheek voorstelde in het opmerkingen-topic (mijn beurt om te brainstormen) jammer dat dit idee dood gelopen is.
Mooyman
Lid

Bericht door Mooyman »

BjornSpiN schreef:
Mooyman schreef: Supper naslag werk bestaande uit drie delen, Heer, Luftwaffe en Kriegsmarine.
Die zijn inderdaad erg goed en ook nog mooi! :)
Ik heb ze ooit eens op een beurs gezien, alleen de prijs was te hoog voor mij, en toen ik ze op een andere beurs voor minder tegenkwam waren ze al verkocht... :cry:
Ja deze drie delen kosten al snel 40/45 euro per deel, misschien een tip; koop iedere keer als je niets anders kunt vinden op een beurs een deel, zodat je na verloop van tijd alle drie delen hebt zonder daar ineens een smak geld voor kwijt te zijn.
Fritz
Lid

Bericht door Fritz »

Hello

Ik heb enkele boeken om uniformen te studeren.
Deze heb ik ook gebruikt toen ik pas begon. Ze zijn een noodzaak om op een goeie manier te starten.
Als je interesse hebt moet ge me maar eens contacteren.
Groeten
Fritz
Ernst-H
Lid

Bericht door Ernst-H »

Mooyman schreef:Goede research boeken voor Duits zijn de drie delen van Adolf Schlicht en J.R Angolia DIE DEUTSCHE WEHRMACHT Uniformierung und Ausruestung 1933 - 1945.
Supper naslag werk bestaande uit drie delen, Heer, Luftwaffe en Kriegsmarine.
Helaas geen goedkope werken maar onmisbaar voor iedere verzamelaar van Duits matriaal.
Dit zijn misschien goede boeken voor als je Wehrmacht wilt gaan verzamelen. Er zijn echter nog vele vele andere organisaties in Duitsland wo2.

Probeer een organisatie te vinden die je echt interessant vind. Om uit te zoeken wat er zoal is geweest zou je kunnen kijken of je het boek "Nazi-Emblemen" van Fowler kunt vinden. Het geeft een (zeer) beknopt overzicht van een groot deel van de organisaties en heeft daarbij een heleboel foto's van uniformen die de oorlog overleefd hebben.

Hetzelfde kan je doen voor US militaria. Ook daar zou je je kunnen verdiepen in wat er zoal is geweest en dan kijken welk aspect je het meest interessant vind.

Laat je niet tegenhouden omdat iets moeilijk lijkt. Dat maakt de uitdaging enkel maar groter en de voldoening als je iets hebt gevonden ook.
Gezocht: Militaire objecten, documenten, foto's uit en over de stad Kampen (Overijssel) en de kleinere kernen.
-- Kampen -- IJsselmuiden -- Grafhorst -- Wilsum -- 's Heerenbroek -- Zalk & Veecaten -- Kamperveen --
Mooyman
Lid

Bericht door Mooyman »

Inderdaad Ernst, maar de titels van de boeken zeggen het ook al, Heer(wehrmacht), Luftwaffe en Kriegsmarine :wink: .
Ernst-H
Lid

Bericht door Ernst-H »

helemaal gelijk !!

PS nog van harte gefeliciteerd hè. Alles goed met iedereen?
Gezocht: Militaire objecten, documenten, foto's uit en over de stad Kampen (Overijssel) en de kleinere kernen.
-- Kampen -- IJsselmuiden -- Grafhorst -- Wilsum -- 's Heerenbroek -- Zalk & Veecaten -- Kamperveen --
Mooyman
Lid

Bericht door Mooyman »

Dank je Ernst, met moeders en dochter gaat het prima.
Mattie
Lid

Bericht door Mattie »

Robin.h;
HET naslagwerk voor Amerikaans materieel is "From Doughboy to GI" gaat over alle uniformen, uitrustingstukken en gebruiksvoorwerpen van het Amerikaans leger tot 1945. Zeer compleet en vol met foto's en beschrijvingen geheel overgenomen uit originele handleidingen van het Amerikaans leger.
Schiet toch op man; 't is bijna week-end, ik wil gaan zuipen!