Referentieboeken (Uniformen en Uitrustingsstukken)
- Daan S.
- Lid
Referentieboeken (Uniformen en Uitrustingsstukken)
Ik wil originele uniformen/uitrustingsstukken gaan verzamelen (WO2, Duits, US), maar ik wil eerst referentieboeken gaan kopen. Ik wil Leren hoe zo'n jas er uit moet zien, van welke materialen die zijn gemaakt, welke kleuren ....en hoe originele slijtage er uitziet. Als iemand zulke boeken heeft (liefst nederlandstalig) dan zou ik die graag overkopen, of als iemand weet waar ik zulke boeken kan kopen hoor ik dat ook graag. Of alleen de titels met wat uitleg erover (inhoud, prijs, enz.) is ook voldoende. B.v.d.
- Mooyman
- Lid
Goede research boeken voor Duits zijn de drie delen van Adolf Schlicht en J.R Angolia DIE DEUTSCHE WEHRMACHT Uniformierung und Ausruestung 1933 - 1945.
Supper naslag werk bestaande uit drie delen, Heer, Luftwaffe en Kriegsmarine.
Helaas geen goedkope werken maar onmisbaar voor iedere verzamelaar van Duits matriaal.
Helaas geen goedkope werken maar onmisbaar voor iedere verzamelaar van Duits matriaal.
- robin.h
- Lid
Zijn er ook boeken die over Us verzamelen gaan,want ik hoor alleen maar iets van duitse referentieboeken.
Mijn nieuwe verzamelsite: " http://www.worldwar2collector.tk "
-
Bjorn
- Lid
- Mooyman
- Lid
Ja deze drie delen kosten al snel 40/45 euro per deel, misschien een tip; koop iedere keer als je niets anders kunt vinden op een beurs een deel, zodat je na verloop van tijd alle drie delen hebt zonder daar ineens een smak geld voor kwijt te zijn.BjornSpiN schreef:Die zijn inderdaad erg goed en ook nog mooi!Mooyman schreef: Supper naslag werk bestaande uit drie delen, Heer, Luftwaffe en Kriegsmarine.![]()
Ik heb ze ooit eens op een beurs gezien, alleen de prijs was te hoog voor mij, en toen ik ze op een andere beurs voor minder tegenkwam waren ze al verkocht...
-
Fritz
- Lid
-
Ernst-H
- Lid
Dit zijn misschien goede boeken voor als je Wehrmacht wilt gaan verzamelen. Er zijn echter nog vele vele andere organisaties in Duitsland wo2.Mooyman schreef:Goede research boeken voor Duits zijn de drie delen van Adolf Schlicht en J.R Angolia DIE DEUTSCHE WEHRMACHT Uniformierung und Ausruestung 1933 - 1945.
Probeer een organisatie te vinden die je echt interessant vind. Om uit te zoeken wat er zoal is geweest zou je kunnen kijken of je het boek "Nazi-Emblemen" van Fowler kunt vinden. Het geeft een (zeer) beknopt overzicht van een groot deel van de organisaties en heeft daarbij een heleboel foto's van uniformen die de oorlog overleefd hebben.
Hetzelfde kan je doen voor US militaria. Ook daar zou je je kunnen verdiepen in wat er zoal is geweest en dan kijken welk aspect je het meest interessant vind.
Laat je niet tegenhouden omdat iets moeilijk lijkt. Dat maakt de uitdaging enkel maar groter en de voldoening als je iets hebt gevonden ook.
Gezocht: Militaire objecten, documenten, foto's uit en over de stad Kampen (Overijssel) en de kleinere kernen.
-- Kampen -- IJsselmuiden -- Grafhorst -- Wilsum -- 's Heerenbroek -- Zalk & Veecaten -- Kamperveen --
-- Kampen -- IJsselmuiden -- Grafhorst -- Wilsum -- 's Heerenbroek -- Zalk & Veecaten -- Kamperveen --
-
Ernst-H
- Lid
-
Mattie
- Lid
Robin.h;
HET naslagwerk voor Amerikaans materieel is "From Doughboy to GI" gaat over alle uniformen, uitrustingstukken en gebruiksvoorwerpen van het Amerikaans leger tot 1945. Zeer compleet en vol met foto's en beschrijvingen geheel overgenomen uit originele handleidingen van het Amerikaans leger.
HET naslagwerk voor Amerikaans materieel is "From Doughboy to GI" gaat over alle uniformen, uitrustingstukken en gebruiksvoorwerpen van het Amerikaans leger tot 1945. Zeer compleet en vol met foto's en beschrijvingen geheel overgenomen uit originele handleidingen van het Amerikaans leger.
Schiet toch op man; 't is bijna week-end, ik wil gaan zuipen!