WW2 AIRSOFT

Games, etc. Let op: modelbouw, reenactment e.d. hebben eigen onderdelen.

wat lijkt jou de mooiste, beste WW2 Airsoft rifle?

Peiling eindigde op 09 nov 2007, 23:33

M1 garand (Smokey's gunfactory)
1
11%
M1 garand (Marushin)
1
11%
Kar 98K (Marushin)
1
11%
kar 98K (Tanaka)
5
56%
Kar 98 G33/44 (Tanaka)
1
11%
Andere ..... gelieve dan ook in je reply te zetten welke
0
Geen stemmen

Totaal aantal stemmen: 9

bull
Lid

WW2 AIRSOFT

Bericht door bull »

hey there,

na veel 5en en 6en is een deal om een blank vurende m1 carbien te kopen afgesprongen .... :x

Daarom ben ik nu aan het overwegen om een airsoft collectieke aan te leggen.
dit om 3 redenen
1) Airsoft is 100% legaal en je hebt der dus geen zever mee op manifestaties en dergelijke
2) De Airsoft wapens van tanaka en marushin zijn volgens mij zeer accuraat (historisch gezien dan toch) de tanaka kar 98K is hier een schitterend voorbeeld van (ik ga deze wrs kopen met zf41 scope)
3) Je kan er effectief mee vuren en mits wat green gas geeft t eveneens een mooie knal (beats the hell out of demil in elk geval)...

Graag had ik jullie mening hier over geweten

iemand al ervaring met deze airsoft wapens ?

Grts
Sgt Bull a.k.a Sgt White
those who fear to lose
are certain of defeat
bull
Lid

Bericht door bull »

komaan mense ni verlegen zijn post maar replies :wink:
those who fear to lose
are certain of defeat
Bart Geraerts
Lid

Bericht door Bart Geraerts »

In België zijn die dingen inderdaad legaal, in Nederland echter niet... daar is alles dat van ver ook nog maar lijkt op een wapen verboden zonder de nodige vergunningen.
Jammer ergens...

Zelf heb ik geen WW2 airsoft rifle, wel een gewoon handpistool (airsoft!), maar dat heeft niets met WW2 te maken.
Fort Eben-Emael - Ils se battaient pour notre liberté
Gids fort Eben-Emael
sobel
Lid
Ontvangen: 1 keer

Bericht door sobel »

Mede omdat Airsoft in Nederland illegaal is en wij een nederlands forum zijn vind ik dit topic toch enigzins misplaatst...
''voor de oorlog wist ik niet wie een jood was en wie niet. De nazi's hebben dat onderscheid gecreëerd''
Leroy
Lid

Bericht door Leroy »

sobel schreef:Mede omdat Airsoft in Nederland illegaal is en wij een nederlands forum zijn vind ik dit topic toch enigzins misplaatst...
Airsoften zelf is niet illegaal, maar airsoften met replica's wel.
Erik
Beheerder
Beheerder
Gegeven: 7 keer
Ontvangen: 52 keer

Bericht door Erik »

sobel schreef:Mede omdat Airsoft in Nederland illegaal is en wij een nederlands forum zijn vind ik dit topic toch enigzins misplaatst...
Neuh, dat vind ik toch wat kort door de bocht!
We wonen naast mekaar in dezelfde Europese straat, spreken dezelfde taal en gezien deze site (en vele andere fora) delen ook dezelfde hobby. Ik vind het wel interessant om te volgen wat onze buren over softair te zeggen hebben. Inderdaad bij ons verboden, maar daarom mag je er wel over lezen en kennisnemen! Bij een bezoek van een Belgisch living history-evenement weet je in ieder geval wat ze daar bij zich dragen!

Kom op, Bull! Doorgaan met deze topic!
BSM Williams in <it ain't half hot, mon>:
"Oh dear. How sad. Never mind."
Shifty
Lid

Bericht door Shifty »

Ik vind het dikke geldverspilling en het heeft volgens mij niet met re-enactment of living history te maken maar eerder met soldaatje spelen en op elkaar schieten met geweertjes. Geef je geld liever aan een mooie demil of vraag een vergunning aan voor wapens op scherp.
bull
Lid

Bericht door bull »

bedankt voor jullie replies tot hiertoe :)

voor zij die het nog niet moesten weten, sinds de recentste wijzigingen in de wapenwet van belgie ben ik en alle ander belgen nu in staat om Zonder vergunning! een kar 98 of een springfield 1903 (dus de bolt action) te kopen en deze mag gedragen worden op manifestaties ! let wel mits toestemming van de organisatie

ik heb nu in ciney een mooie replica gekocht van ee nthompson model 1928

foto's volgen nog

ps: thompson is geen BB

maar deze worden echter wel veel gebruikt door reenacters, nu is mijn mening om airsoft kar 98 te kopen een beetje veranderd
ik heb nu mijn wapenvergunning bijna rond en zal dan ook in staat zijn patronen te kopen voor de kar 98 kan dan deze gaa ngebruiken op de schietstand. en ook op manifestatie mits het nemen van de juiste maatregels!!!

maar niet te min vind ik het best wel mooi onze wapenwet :wink:
those who fear to lose
are certain of defeat